Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.6_prvni_ctvrtletni_pisemna_prace Název: První čtvrtletní písemná práce Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování učiva Datum: 7.11. 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk) VY_32_INOVACE_CJ.6.A.6
ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE
1. U všech slov urči slovní druhy Maminka šla včera ke kamarádce na kávu.
2. Seřaď daná slova podle abecedy růže, bledule, pomněnka, sněženka, fiala, kopretina, tulipán, gerbera, blatouch, pivoňka
3. U podstatných jmen urči pád, číslo, rod a vzor ZAJÍC NAŠEL ŽELVU KOŠTĚTEM
4. U zadaných slov urči počet slabik Družice - Nenadále - Oči - Padesátikoruna -
5. Vyber slova příbuzná (škrtni ta, která příbuzná nejsou) vedená – vedle – vedoucí – vesta lepidlo – lepenka – lepší – lepkavý
6. Ve slovech podtrhni kořen, odtrhni předponu a příponu přesladký výhra loďka přístroj
7. Uveď slova v krátkých větách Výr – Vír - Vysel – Visel – Vila – Vyla – Zeď – Zeť -
8. Najdi ve SSČJ tyto výrazy a zapiš jejich význam Moderato – Erupce – Šalovat – Gouda -
VÝSLEDKY 1) 1, 5, 6, 7, 1, 7, 1 2) blatouch, bledule, fiala, gerbera, kopretina, pivoňka, pomněnka, růže, sněženka, tulipán 3) zajíc – 1.p., č.j., Mž, muž; našel želvu – 4.p., č.j., Ž, žena; koštětem – 7.p., č.j., S, kuře 4) 3, 4, 2, 7 5) vesta, lepší 6) pře-slad-ký; vý-hra; loď-ka 7) Výr seděl na stromě. Na vodě se udělal vír. Zemědělec vysel obilí. Obraz visel na stěně. Vila stála v Komenského ulici. Vlčice vyla na měsíc. Zedníci postavili rovnou zeď. Martin byl můj zeť. 8) moderato – mírně, umírněně; erupce - sopečný výbuch, náhlé zjasnění někt. míst způsobené emisí záření; šalovat – obkládat prkny, bednit; gouda – polotvrdý sýr
POUŽITÉ ZDROJE Hošnová, E. a kol. Český jazyk pro ZŠ 6 – Pracovní sešit. Praha: SPN, 2006. ISBN 80-7235-332-2. Vloženy obrázky z kolekce Klipart.
METODIKA Děti vyplňují slidy k přípravě na tabuli. Další hodinu zadáme písemné práce, které jsou přiložené k prezentaci i s řešením.