Konec 19. století VY_32_INOVACE_VII-A-18.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE - Verlaine, rimbaud…
Advertisements

Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastLiteratura – Psychologická próza 1. poloviny 20. století Datum vytvoření8.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Paul Verlaine Písně beze slov Anna Bartošová, C3B
Hodnota mého života. MÁ MŮJ ŽIVOT NĚJAKOU HODNOTU? Kdo jsem? Ne! - umírám Ano! – žiji.
Rodina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Prokletí básníci ve Francii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková SPŠ UH. Brod OB21-VVP-HUM-CJL-MVLK-L
Prokletí básníci ve Francii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková SPŠ UH. Brod ● OB21-VVP-HUM-CJL-MVLK-M
31 př. n. l. – 476 n. l. Principát Octavius Augustus – titul princeps = první muž v říši způsob vlády – principát zvolen lidovým shromážděním nebo jmenován.
Jan Hus VY_32_INOVACE_XI- A-20. ŽIVOT A DÍLO MISTR JAN HUS
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Romantismus VY_32_INOVACE_VII-A-10.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_16 Název Ota Pavel Téma hodiny Autoři druhé.
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR. NIKOLA GRBAVČICOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.10_Michal Viewegh NÁZEV:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Nečekej na úsměv, abys byl milý ...
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
GUILLAUME APOLLINAIRE
Karel May VY_32_INOVACE_XI-A-08.
Žít svůj život naplno.
¨-4-.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
VY_32_INOVACE_Jir_I_30 J.Klapka Jerome
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Konec 19. století ve světové literatuře
DUM - Digitální Učební Materiál
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
Prokletí básníci pojmenování pro francouzské básníky dekadentního ražení dekadence – úpadek, pocit umělců znechucených společností = neúcta k pravidlům.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo, OP VK 1
Realismus - Rusko VY_32_INOVACE_VII-A-14.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Eduard Štorch VY_32_INOVACE_XI-A-11.
Neživá příroda - vzduch
Rozmnožování organismů
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zdeněk Galuška VY_32_INOVACE_XI-A-02.
Generace buřičů.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
ŠABLONA III/2 Literární test 7. ročník Mgr
Digitální učební materiál
Jak představit literárně-historický a kulturní kontext
Transkript prezentace:

Konec 19. století VY_32_INOVACE_VII-A-18

KONEC 19. STOLETÍ PROKLETÍ BÁSNÍCI – trojice básníků ve Francii Charles Baudelaire /šárl bódlér/, Jean Arthur Rimbaud /žán artur rembó/, Paul Verlaine /pól verlén/ Naprosto nový směr literatury http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Charles_Baudelaire_1855_Nadar.jpg

Ch. Baudelaire – Květy zla básnická sbírka – velké pozdvižení knihy hned zabaveny B. - obviněn z urážky mravnosti a odsouzen k pokutě verše: marná touha po štěstí, bolest ze smrti, proklínání a opěvování ženy milostná zklamání pohrdání společností

Paul Verlaine, Jean Arthur Rimbaud tulácký způsob života nový pohled na literaturu uznáni až po své smrti http://en.wikipedia.org/wiki/File:Carjat_Arthur_Rimbaud_1872_n2.jpg http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1c/Netsurf17_-_Paul_Verlaine.png/190px-Netsurf17_-_Paul_Verlaine.png&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Port%25C3%25A1l:Literatura/P%25C5%2599ipravovan%25C3%25A9/Autor_m%25C4%259Bs%25C3%25ADce&usg=__vf1TlsgKzMUg20-4QqWA9AIqBLI=&h=252&w=190&sz=88&hl=cs&start=0&zoom=0&tbnid=lzWCwWTVBDd0FM:&tbnh=111&tbnw=84&ei=mX_yTaP5NsjKsgbq5s2xBg&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BP.%2BVerlaine%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26biw%3D1366%26bih%3D673%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=251&vpy=246&dur=2343&hovh=111&hovw=84&tx=112&ty=43&page=1&ndsp=38&ved=1t:429,r:10,s:0&biw=1366&bih=673

Jean Arthur Rimbaud žil hodně jako tulák přítel P. Verlaina – byl jím postřelen toulal se po celé Evropě dílo – v 15 – 19 letech umřel ve 37 letech neuznával vůbec normální život http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/Arthur_Rimbaud-signature.jpg/128px-Arthur_Rimbaud-signature.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Arthur_Rimbaud&usg=__GKj4APkP1XRO1v0PpS1c6uvcveU=&h=56&w=128&sz=2&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=iUzP85cyH2LP7M:&tbnh=50&tbnw=115&ei=94DyTYfpHMjKsgbq5s2xBg&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BRimbaud%2BOpil%25C3%25BD%2Bkor%25C3%25A1b%26hl%3Dcs%26biw%3D1366%26bih%3D673%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=422&vpy=150&dur=706&hovh=50&hovw=115&tx=99&ty=29&page=1&ndsp=35&ved=1t:429,r:3,s:0&biw=1366&bih=673

Dílo :J. A. Rimbaud básně: SPÁČ V ÚVALU spánek nebo smrt OPILÝ KORÁB život přirovnává ke korábu na moři nejdříve vzrušující a šťastný, potom rezignace a smrt není důvod k žití

PAUL VERLAINE nejprve úředník v Paříži po seznámení s Rimbaudem opustil rodinu a začal s ním žít tuláctví a alkohol postřelení Rimbauda – 2 roky vězení ve vězení – víra, návrat k normálnímu životu esej: PROKLETÍ BÁSNÍCI

OSCAR WILDE /oskar vajld/ anglický dramatik, prozaik, esejista vystudoval např. Oxford velký vliv dekadence přestože ženatý – obžalován z homosexuality 2 roky vězení umřel pod jiným jménem http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Oscar_Wilde,_1882.jpg/120px-Oscar_Wilde,_1882.jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Oscar_Wilde&usg=__DWJJcxPqmGh7Pyj8NjkxCuHVGKs=&h=120&w=120&sz=5&hl=cs&start=0&zoom=0&tbnid=uEVB_I2olr7jrM:&tbnh=88&tbnw=88&ei=h4TyTd-jAZSAswb1iKm2Bg&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BOscar%2BWilde%26hl%3Dcs%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1366%26bih%3D673%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=208&vpy=131&dur=1359&hovh=88&hovw=88&tx=141&ty=55&page=1&ndsp=38&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1366&bih=673

Dílo O. Wilda drama: JAK JE DŮLEŽITÉ MÍTI FILIPA – komedie střední bohaté vrstvy úsměvný pohled na myšlení mladých kombinování dvou párů důležitost jména Filip – důvtip povídka: STRAŠIDLO CANTERWILLSKÉ strašidlo, které se střetne s moderní americkou rodinou OBRAZ DORIANA GRAYE mladý Dorian – nechává se portrétovat

Obraz Doriana Graye nechce stárnout – stárne za něj obraz nechutný život včetně vražd obraz uchovává zblázní se a nakonec obraz probodne zemře – obraz je netknutý a mladý http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a3/Doriangray.jpg/170px-Doriangray.jpg&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/The_Picture_of_Dorian_Gray&usg=__jGNguDI1_lEiFjstULLBv9CHmuI=&h=254&w=170&sz=18&hl=cs&start=82&zoom=1&tbnid=pMmIbGXoyNCAnM:&tbnh=154&tbnw=109&ei=aofyTbLaOozEsgaRh6SiBg&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2BObraz%2BDoriana%2BGraye%26hl%3Dcs%26gbv%3D2%26biw%3D1366%26bih%3D673%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=580&vpy=236&dur=3553&hovh=203&hovw=136&tx=139&ty=126&page=4&ndsp=23&ved=1t:429,r:3,s:82&biw=1366&bih=673

Metodický pokyn – pouze pro učitele Prezentaci spustit po přečtení literární ukázky. Prezentace souvisí s pracovním listem s toutéž tématikou (VY_32_INOVACE_VIII-A-19). Dvě možnosti, jak s prezentací pracovat: 1. děti samy vyhledávají informace v prezentaci a doplňují pracovní list, společná kontrola. 2. prezentace běží souvisle s výkladem učitele, který žáky na dané informace upozorňuje. Společná kontrola.