ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Advertisements

Jednoduché a složené úrokování. Úrokování dekurzivní - polhůtné anticipativní – předlhůtné bankovní rok – 360 dnů bankovní měsíc – 30 dnů.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R16_Jednoduché úrokování TEMA: Matematika.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : Prosinec.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_03 Název materiáluDluhopis,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Numerická gramotnost Ing. Barbora Chmelíková.
EU_62_A_sada 2_18_M_Termínovaný vklad_Duch
BANKOVNICTVÍ.
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Složené úrokování Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jednoduché úrokování Tematická oblast
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Služby banky-spořící účet
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název prezentace (DUMu): Jednoduché úročení
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Komanditní společnost
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy finanční matematiky 1
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název: Jednoduché úročení Autor: Mgr. Ivona Vochozková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční gramotnost TESTOVACÍ OTÁZKY.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
36 FINANČNÍ MATEMATIKA.
Seminář o stavebním spoření
Seminář o stavebním spoření
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: VI/2 Finanční gramotnost AUTOR: Müllerová TEMATICKÁ OBLAST: Matematika NÁZEV DUMu: Jak se připisuje úrok POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 05 KÓD DUMu: DM_FIN_MAT_05 DATUM TVORBY: 8.7.2013 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace je určena pro 4. ročník gymnázií(oktáva). Prezentace pojednává o úrokové míře. Jednak informuje studenty že vkladové účty se liší tím, jak často je připisován úrok a že daná úroková míra bankou, která je vždy roční, nemusí být jediným ukazatelem zhodnocování peněz.To ilustruje poslední příklad. Prezentace slouží i k tomu, ukázat studentům, že kalkulačka je pomocník, když se s ní dokážeme „sblížit“.

Jak se připisuje úrok?

Úroková míra bývá u bank udávána číslem p. a Úroková míra bývá u bank udávána číslem p.a. (per annum), ale banky se liší tím, jak často úrok připisují. Úrok může být připisován: p.a. (per annum) ročně p.s. (per semestre) pololetně p.q. (per quartale) čtvrtletně p.m. (per mensem) měsíčně p.sept. (per septimanum) týdně p.d. (per diem) denně

počet úrokovacích období za rok je n, úroková míra je p Čím častěji je připisován úrok, tím více korun bude mít klient za určitou dobu na účtu: viz. tabulka. Proto banky zavádějí i tzv. efektivní úrokovou míru i, kterou lze vypočítat dle vzorce: počet úrokovacích období za rok je n, úroková míra je p

připisování úroků ročně čtvrtletně měsíčně roční úroková míra počáteční vklad 2 % 100 000,- 2 % 100 000,- 2 % 100 000,- efektivní úroková míra 2 % 2,015 % 2,0184 % červeně uvedeny zůstatky po zdanění zůstatek na účtu na konci 1. roku 102 000,- 101 700,- 102 015,05,- 101 710,87,- 102 018,44,- 101 713,31,- zůstatek na účtu na konci 5. roku 110 408,08,- 108 793,96,- 110 489,56,- 108 852,1,- 110 507,89,- 108 865,16,- zůstatek na účtu na konci 10. roku 122 019,- 118 361,25,- 122 079,42,- 118 487,8,- 122 119,94,- 118 516,23,-

Z tabulky je jasné, že po krátkou dobu uložení peněz nehraje připisování úroků až tak velkou roli, ale z dlouhodobějšího hlediska ano.

Efektivní úroková míra má svůj význam při otázce kam vložit peníze Porovnejte efektivní úrokové míry: a) Při vkladu s 3% úrokovou mírou a úrok je připisován ročně b) Při vkladu s 2,8 % a úrok je připisován čtvrtletně Řešení: zůstává: Úroková míra je tedy vyšší a tento účet se vyplatí

Úkol: Vypočítejte podle vzorce efektivní úrokovou míru pro připisování úroků denně (počítejte, že rok má 360 dní) 2) Vypočítejte, kolik Kč by měl na účtu klient po roce, po pěti letech a po deseti letech, kdyby mu byly k počátečnímu vkladu 100 000,- úroky připisovány denně (před zdaněním i po zdanění)

Řešení: 1) 2) viz tabulka doplněn poslední sloupeček

Řešení 2): červeně uvedeny zůstatky po zdanění ročně čtvrtletně měsíčně denně roční úroková míra počáteční vklad 2 % 100 000,- 2 % 100 000,- 2 % 100 000,- 2 % 100 000,- efektivní úroková míra 2 % 2,015 % 2,0184 % 2,020 % zůstatek na účtu na konci 1. roku 102 000,- 101 700,- 102 015,05,- 101 710,87,- 102 018,44,- 101 713,31,- 102 020,08,- 101 714,5,- zůstatek na účtu na konci 5. roku 110 408,08,- 108 793,95,- 110 089,56,- 108 852,1,- 110 507,89,- 108 865,16,- 110 516,79,- 108 871,5,- zůstatek na účtu na konci 10. roku 122 019,- 118 361,28,- 122 079,42,- 118 487,8,- 122 119,94,- 118 516,23,- 122 139,6,- 118 530,-

Zdroje: vlastní (z absolvovaných školení) osobní finanční poradce