Zlata Houšková, Vít Richter

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výsledky Analýzy mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Zlata Houšková Pardubice listopad 2005.
Advertisements

ANALÝZA mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Vít Richter 6. září 2005 Národní knihovna ČR +420/603.
Použití počítačů NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Benchmarking sociálních služeb Mgr. Marián Svoboda AUGUR Consulting s.r.o.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Název materiálu: Služba Edu Live Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Účast ČR v H2020 a v programu EURATOM v období leden 2014 – červenec 2015 Základní výstupy 1. průběžné zprávy o účasti ČR v H2020 (Frank,Albrecht – plánované.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Microsoft Office 2010 Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce: , 4.třída Vyučovací předmět: Informatika.
Seriály v Souborném katalogu ČR Knihovny současnosti Seč 2004 Danuše Vyorálková.
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Knihovnické a informační zdroje Petr Urválek Ústřední knihovna UK 1.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Povolání, zaměstnání, práce
Setkání zástupců 1. ročníků
Správa fotografií v Adobe Lightroom I.
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Oprava chyb v psaní v zadávací dokumentaci na veřejnou zakázku Efektivní informační služby NTK pro veřejnost a státní správu, registrační číslo: CZ.1.04/4.1.00/
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Internet.
Systém odměňování pracovníků
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
Úřad práce České republiky
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Seriály v Souborném katalogu ČR
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
EIZ - bilance Profesionální informační zdroje
Podpora krajského akčního plánování
REZERVY ČESKÉHO TRHU PRÁCE A JEHO BUDOUCNOST
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Příspěvek na konferenci
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2013 Liberec.
Formální úprava rešerše
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Digitální učební materiál
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Regionální informace jako přidaná hodnota katalogu krajské knihovny
Jednotná informační brána jako studnice informací pro lékaře
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
ProQuest Central Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
ANOPRESS IT Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
ProQuest Central Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Profesionalizace sociální práce v ČR
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Nabízené služby společnosti
Diagnostika dítěte předškolního věku
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Bariéry elektronické komunikace občanů s úřady
Transkript prezentace:

Zlata Houšková, Vít Richter ANALÝZA mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Zlata Houšková, Vít Richter INFOS, 25.dubna 2005 Národní knihovna ČR vit.richter@nkp.cz +420/603 223 627

Rozsah průzkum Opakovaný průzkum 1998 + 2004 Osloveno: 1200 knihoven (všechny veřejné profesionální knihovny + specializované knihovny Návratnost: 905 knihoven (569) Údaje se týkají 6514 pracovníků knihoven (veřejné k. 4776, specializované k. 1738)

Veřejné knihovny 2004 1998 Obecní knihovny 183 118   2004 1998 Obecní knihovny 183 118 MěK (do 5000 obyvatel) 181 134 MěK (5000 – 20000 obyvatel) 161 133 MěK (20000 – 100000 obyvatel) 49 9 MěK (nad 100000 obyvatel) 4 3 Krajské knihovny (+ MZK+NK) 14 CELKEM 592 406

Specializované knihovny   2004 1998 Ústřední specializované knihovny 6 5 Vysokoškolské knihovny 61 35 Knihovny ústavů AV ČR 42 23 Lékařské knihovny 60 17 Knihovny muzeí a galerií 65 Vojenské knihovny 14 Školní knihovny 29 Ostatní knihovny 34 9 CELKEM 311 89

Na co jsme se ptali? Zákládní údaje o knihovně Pracovní kapacita, pohlaví, věk, vzdělání Zdroje vzdělávání, spokojenost s nabídkou Jazykové znalosti Podpora vzdělávání Úroveň znalostí a dovedností ICT Mzdové ohodnocení, zařazení do tříd

Složení pracovníků knihoven

Složení pracovníků dle pohlaví

Složení pracovníků dle pohlaví 87% 93%

Věkové složení knihovníků 1998 + 2004 30% 37% 35% 37%

Dosažené vzdělání 2004

Dosažené vzdělání 2004

Dosažené vzdělání – srovnání

Přes 10 let v knihovně

Zdroje vzdělání - VK

Problémy v nabídce vzdělávání

Kde vzít vzdělání - srovnání

Jazykové znalosti - 2004 892 knihoven – za 5502 knihovníků Angličtina 1389 Němčina 948 Francouzština 197 Ruština 1660 Ostatní jazyky 256 Celkem 4450

Jazykové znalosti - 2004

Jazykové vzdělání – hodnocení

Podpora vzdělávání

Preference témat mimoškolního vzdělávání Profesní vzdělávání: Veřejné knihovny: výpůjční služby, jmenná katalogizace, vzdělávací funkce, databáze, informační výchova uživatelů, Specializované knihovny: databáze, jmenná katalogizace, vývoj sbírek, referenční a informační služby, Managementu: příprava projektů a žádostí o dotace, kooperace knihoven, komunikace v organizaci. Využívání ICT: AKS, vyhledávácí nástroje a informační zdroje na internetu, tvorba a správa webových stránek, digitalizace.

Znalosti a dovednosti ICT Výrazně se zvýšila schopnost pracovníků knihoven pracovat a využívat ICT. Zvládnutí AKS, textového a tabulkového editoru, používání internetu a emailu je samozřejmostí u naprosté většiny pracovníků. Rezervy jsou zatím v oblasti zvládnutí práce s grafickým editorem, při tvorbě databází a webových stránek, práce s prezentačním programem a při zpracování rešerší.

Znalosti – textový editor

Znalosti – rešerše

Znalosti – tvorba websites

Rozložení do tříd - úvazky 2004

Průměrný měsíční plat 2004 (knihovníci) - Sk Vysokoškoláci Středoškoláci

Celostátní průměr 2004

12 závěrů pro další rozvoj Zvýšuje se podíl kvalifikovaných pracovníků Nepatrně poklesla úroveň feminizace profese Pokračuje nepříznivý trend stárnutí struktury pracovníků knihoven Došlo k poklesu počtu pracovníků se základním vzděláním Zvýšil se podíl pracovníků, kteří nemají knihovnické vzdělávání Pracovníci knihoven zůstávají své instituci věrni Stoupl význam vzdělávacích center krajských knihoven Stoupla spokojenost s nabídkou vzdělávání. Na vzdělávání chybí čas Vedení knihoven podceňuje význam jazykových znalostí Chybí provázanost mimoškolního vzdělávání s odměňováním. Malá motivace pracovníků Zvýšila se schopnost pracovat a využívat ICT Knihovníci jsou podprůměrně odměňováni

Zlata Houšková, Vít Richter ANALÝZA mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Zlata Houšková, Vít Richter INFOS, 25.dubna 2005 Národní knihovna ČR vit.richter@nkp.cz +420/603 223 627

Priority vzdělávání - obor Veřejné knihovny: Výpůjční služby J. katalogizace Vzdělávací funkce Databáze Inf. výchova

Priority vzdělávání - obor Special. knihovny: Databáze J. Katalogizace Vývoj sbírek Referenční a inf. služby

Priority - management

Priority - IT

Znalosti – AKS – srovnání

Znalosti – Windows - srovnání

Znalosti – tabulkový procesor - srovnání

Znalosti – grafický editor – VK - srovnání

Znalosti – Internet - srovnání

Znalosti – e-mail - srovnání

Znalosti – tvorba databází

Znalosti – prezentační programy