Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Zdroj: Kombinatorika Zdroj:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
MATEMATIKA Variace.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
KOMBINATORIKA Permutace Variace Kombinace
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Permutace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0109 Mgr. Jakub Němec.
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Variace s opakováním VY_32_INOVACE_M4r0110 Mgr. Jakub Němec.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.XXXX.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Permutace s opakováním
KOMBINATORIKA Je část matematiky, která se zabývá uspořádáním daných prvků podle určitých pravidel do určitých skupin Máme množinu n různých prvků, z níž.
3.cvičení-kombinatorika
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Permutace 1. září 2013 VY_42_INOVACE_190203
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Matematika Variace.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PERMUTACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, 350 11 Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0290 Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02Eff_3 Název DUM: 3 Kombinatorika II. – Faktoriál, variace, permutace Jméno autora: Mgr. Věra Effenberger Ročník: 3. a 4. ročník Vzdělávací oblast: matematika - kombinatorika Vzdělávací obor: studijní Klíčová slova: faktoriál, variace, variace s opakováním, permutace Anotace: materiál definuje a procvičuje faktoriál, variace, permutace Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: definice a použití faktoriálu, rozeznání variace a permutace, výpočet příkladů Metodika učebního materiálu: Jedná se o prezentaci, která se se slovním doprovodem přehraje krok za krokem žákům. K prezentaci patří též pracovní list 4 Faktoriál, variace, variace s opakováním, permutace, jehož součástí jsou příklady v prezentaci a další příklady na procvičení látky.

Faktoriál Variace Permutace KOMBINATORIKA II. Faktoriál Variace Permutace

Faktoriál Definice: Faktoriál čísla (píšeme n!, čteme „n faktoriál“) je číslo rovné součinu: tedy: dále definujeme:

Variace Definice: k-členná variace z n prvků je uspořádaná k- tice sestavená z těchto prvků tak, že se v ní každý vyskytuje nejvýše jednou. [1] Počet všech k-členných variací z n prvků je:

Variace Příklad: Žáci jedné třídy mají mezi sebou vybrat zástupce třídy, pokladníka a zapisovatele. Ve třídě je celkem 28 žáků. Určete počet všech možností výběru této trojice.

Variace Příklad - řešení: Jedná se o výběr uspořádané trojice a to z toho důvodu, že záleží na tom, kdo bude kým (zástupcem, pokladníkem či zapisovatelem). Proto se jedná o variace třetí třídy z 28 prvků. Výpočet: Počet možností výběru zástupce, účetního a zapisovatele je 19 656.

Variace s opakováním Definice: k-členná variace s opakováním z n prvků je uspořádaná k-tice sestavená z těchto prvků tak, že se v ní každý vyskytuje nejvýše k-krát. [1] Počet všech k-členných variací s opakování z n prvků je:

Variace s opakováním Příklad: Trezor má šestimístný číselný kód. Určete nejdelší dobu rozkódování trezoru, jestliže by zkouška jedné varianty trvala 2 sekundy.

Variace s opakováním Příklad - řešení: Jelikož záleží na pořadí čísel v kódu, jde o variace. Protože číslice se v kódu mohou opakovat, jde o variace s opakováním. Na výběr máme z 10 číslic (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6,7, 8, 9). Výpočet: Rozkódování bude trvat nejdéle 23 dnů 3 hodiny a 2 sekundy.

Permutace Definice: Permutace z n prvků je každá n-členná variace z těchto prvků. [1] Permutace z n prvků je uspořádaná n-tice sestavená z těchto prvků tak, že každý se v ní vyskytuje právě jednou. [1] Počet všech permutací z n prvků je:

Permutace Příklad: Vojenská četa o patnácti členech má nastoupit do řady. Kolika způsoby to může provést?

Permutace Příklad - řešení: Protože záleží na pořadí nastoupených vojínů, jedná se o uspořádané 15-tice, konkrétně o permutace 15 prvků (jelikož z 15 prvků vybíráme všech 15). Výpočet: Vojenská četa může nastoupit 1 307 674 368 000 možnostmi.

Zdroje: [1] CALDA, Emil a DUPAČ, Václav. Matematika pro gymnázia Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika. Praha, Prometheus 1993, ISBN 80-85849-10-0