Název školy Základní škola, Jičín, Husova 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Tuhost pružiny.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Technické vybavení počítače - Počítač PC
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vznik střídavého proudu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
KMITAVÝ POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_32.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Závislost elektrického odporu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zvukové jevy.
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola, Jičín, Husova 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_14 Kmitání Šablona číslo: IX Sada číslo: I Pořadové číslo DUM: 14 Autor: Mgr. Milan Žižka

Anotace: PowerPointová prezentace názorně seznamuje žáky s kmitavým pohybem. Druh učebního materiálu Výukový Typická věková skupina 13 – 14 let Klíčová slova Kmitavý pohyb, harmonický pohyb, kmit, frekvence, hertz, perioda.

Kmitavý pohyb Kmitání

Závaží na pružině kmitá. Zavěsíme závaží na pružinu. Působením síly pružinu natáhneme a pak ji uvolníme. F Závaží na pružině kmitá. Vykonává kmitavý pohyb. (Tento pohyb se pravidelně opakuje.) Část je graficky znázorněna červenou barvou. (Pohybu s tímto grafem říkáme pohyb harmonický.)

Kdybychom pod rozhoupaným trychtýřem naplněným pískem a upevněným jako kyvadlo táhli papír, písek by vytvořil křivku podobnou této. Znázornil by graf tohoto pohybu.

Těleso může kmitat pravidelně - pravidelnými kmity. Například závaží na pružině, kyvadlo atd. Nebo může kmitat nepravidelně - nepravidelnými kmity . Například strom ve větru.

Kmit, frekvence Kyvadlo (například závaží na tyči) vychýlíme a pustíme. Kyvadlo koná pohyb z jedné polohy do druhé a zpět. Tomuto pohybu říkáme kmit. Když vyjádříme, kolik kmitů udělá kyvadlo za sekundu, určíme frekvenci.

Frekvenci značíme f Frekvence je počet kmitů za sekundu. Vypočítáme ji, když počet kmitů, které těleso vykoná za určitý čas, vydělíme tímto časem. Frekvence = počet kmitů / čas

Jednotkou frekvence je hertz, značíme ji Hz . Když těleso vykoná jeden kmit za jednu sekundu, má kmitočet jeden hertz. Frekvence se někdy označuje jako kmitočet.

Graf Jeden kmit x/cm t/s 10 Výchylka v cm Čas v sekundách 1 Toto je graf kmitavého pohybu při kterém je výchylka 10 cm a frekvence 1 kmit za sekundu. Pohybu s takovýmto grafem říkáme harmonický pohyb. Těleso koná jeden kmit za sekundu. Kmitá s frekvencí 1 Hz .

Perioda Perioda je: Perioda se značí T jednotkou je sekunda s . Je to doba, za kterou se děj znovu opakuje. Perioda je: Z tohoto vztahu pro frekvenci platí:

Perioda Těleso koná jeden kmit za sekundu. Má periodu T = 1 s. x/cm 10 t/s 10 1 T Těleso koná jeden kmit za sekundu. Má periodu T = 1 s.

z následujících dvou těles kmitá s větší frekvencí? x/m 1 t/s Které z následujících dvou těles kmitá s větší frekvencí? Větší frekvenci znázorňuje hořejší graf. t/s

Jakou frekvenci má těleso z horního grafu a jakou ze spodního grafu? x/m 1 t/s Těleso z horního grafu má frekvenci 2 Hz a ze spodního grafu 1 Hz . x/m 1 2 t/s

Na kterém grafu má těleso menší výchylku? x/cm Na kterém grafu má těleso menší výchylku? 10 t/s 1 Menší výchylka je na spodním grafu. x/cm 10 t/s 1

Jakou periodu má kmitavý pohyb na následujícím grafu? x/cm t/s 10 4 2 Těleso má periodu T = 2 s.

Střídavý elektrický proud, který se rozvádí do domácností má frekvenci 50 Hz. Vypočítejte jeho periodu. Zápis úlohy: f = 50 Hz T = ? . T = 1 : 50 T = 0,02 s Perioda střídavého proudu je 0,02 s.

Zdroj obrázků: Galerie MS Office: www.office.microsoft.com 4/2013 a vlastní práce.