Násilná osoba aneb co s ní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

ZLOBÍ DĚTI VÍC? DĚTI ZLOBÍ JINAK!
EFT – na emoce zaměřená terapie
Středisko podpory poradenských služeb
Dva teoretické zdroje psychoterapie Psychologie osobnosti a mezilidských vztahů Psychologie mezilidského komunikačního působení Které osobnostní a vztahové.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Linka bezpečí a bezpečný internet Searching Session NTK 2013 Praha, 8. října 2013 Peter Porubský.
Vymezení a pojetí sociální práce
Stimulace a motivace zaměstnanců
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Struktura poradenského procesu
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
Jednotlivé typy skupin v TK Příklad TK Němčice. Skupinová práce v TK Individuální práce versus skupinová práce.
a jeho využití u klientů po CMP
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Motivační témata a životní příběhy
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Člověk v obtížných životních situacích Úvodní přednáška o krizích a jejích souvislostech.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Motivační témata a životní příběhy
Řízený rozhovor, přesvědčování Etika a psychologie v řízení Vladimír Ajgl, 2006.
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
Zpracovala: Simona Hyková
Projekt Pšov Evropský sociální fond Operační program rozvoje lidských zdrojů ZÁVĚREČNÁ KONFERENCE Most Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Komunikace s rodiči.
Systemický přístup v SP
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Specifické metody SP LS 2014
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
MĚSTSKÁ KNIHOVNA LOUNY S knihovnou nezabloudíte, knihovna je majákem vašeho života Kadaň 29. dubna 2015.
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
Management - Motivování
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
ETNOGRAFICKÉ INTERVIEW ● cíl: zjistit, jak zkoumané osoby interpretují svět kolem sebe ● raport - navození příjemné, uvolněné atmosféry ● informant - osoba,
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Párová terapie násilných osob Mgr. Bc. Michaela Kopečková Mgr. Petra Králová KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH Místo.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Krizová intervence Mgr. Eva Oujezská
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Program sociální inkluze AG
Struktura poradenského procesu
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Etika v psychoterapii Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
Terapeutické komunity
MOTIVACE Zora Syslová.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Management - Motivování
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
SOCIÁLNÍ BYDLENÍ V ARMÁDĚ SPÁSY - a co dál?
Metodika Adopčního centra Průvodce pro práci s osvojitelskou rodinou
Financováno Nadací Sirius
Michaela Borovanská, Jana Malíková
Transkript prezentace:

Násilná osoba aneb co s ní

Poradenství, terapie Poradenství – podání informací, rady, částečně i vzdělávání Terapie – dlouhodobá práce na změně Hlavní terapeutické zásady pro práci s klientem naslouchání vztah důvěry a bezpečí bezpodmínečné přijetí klienta Bez přijetí těchto zásad se do práce s klientem nepouštějte!

Kdo je klient? Člověk, který zadá zakázku Zakázka – práce pro oba(klienta a terapeuta), práce na změně postojů a chování klienta Klientem není stěžovatel na všechny a všechno kromě sebe sama Klientem není pozorovatel Klientem není návštěvník Ne každý přicházející člověk s nějakým problémem je klientem. Je třeba jej nejprve motivovat ke spolupráci Motivační rozhovor Tři fáze motivačního rozhovoru – zvýšení obav, rozhodnutí, podpora

Terapeutický proces - otevření Otevírání rozhovoru Navázání kontaktu Postupy, které přispívají k navození spolupráce a otevření dialogu: - připojování - odložení vlastních domněnek - definování kontextu proč jsme se sešli Mluvme příjemně, dělejme příjemné věci Vnímejme klienta odděleně od jeho situace, problémů, činů

Terapeutický proces Kladení otázek – otázky otevřené, otázky uzavřené Rady – možnosti řešení bez udílení rad Práce s rozdílnostmi Otázky na výjimky Otázky na minulost, průběh Měřící otázky Otázky na zvládání Teorie šumu, ubezpečování porozumění Otázky na zdroje, práce se zdroji Ocenění Povzbuzení Otázky na emoce Ticho v procesu, práce s tichem Dekonstruktivní naslouchání Zázračná otázka

Narativní přístup Život jako příběh Umění redukce událostí Co události udělali s klientem, co on s nimi Způsoby poopravování osobní historie klienta Sociální bytost, rodinná a společenská kultura Změny dávných rozhodnutí Dekonstrukce příběhu, principy

Končení spolupráce Na končení je třeba myslet od začátku Důvody ukončení Dosažení cílů Nenaplnění cílů Vyčerpání dohodnutého času Klient se stal kompetentním řešit svoji situaci sám

Bezpečí terapeuta Osobnost terapeuta Dva lidé na stejné ulici ve stejný čas – sběr a analýza a reprodukce informačních toků Typická oběť – parametry (výzkum USA) Jací jsme Co a jak děláme Zásady konstruktivní diskuse Zásady destruktivního vedení diskuse Prevence napadení Eliminace důvodu, nástroje, objektu, spouštěče

Nepomáhejme, buďme užiteční, to stačí! Díky za pozornost