Otázky pro průběžnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Naučil jsem se....
Technika,tak jak ji vidím já…
U holiče Jeden muž, stejně jako každý jiný měsíc, šel k holiči. Začali spolu hovořit o různých věcech....a najednou... hovořili o Bohu.
MOUDRÁ ZAMYŠLENÍ A CITÁTY
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Byl jednou jeden človíček a cítil se strašně sám a nechtěl žít.
Já vím.... Já vím... Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát. Ty jsi neřekl,
Slova Květiny.
KDYŽ RODIČE ZESTÁRNOU 8 Clickar.
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
Co by rodiče měli udělat před podáním žádosti o vyšetření v poradně. Několik rad rodičům.
Čím se trápí staršovstva Ostrava Otázky 1. Jaké jsou Vaše jednání staršovstva. Prozraďte něco, jak to vypadá u Vás! - Dlouhé jednání, správce.
24. Josef se dal poznat svým bratrům. Nikdo z vás nezůstane v mém otroctví, jen muž, který pohár ukradl.
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Vedení obtížného rozhovoru
Pro Lucku kterou z celého srdce miluji!
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Události narození Ježíše Krista Více očima Vyškov
U holiče Jeden muž šel, stejně jako každý jiný měsíc, k holiči. Začali spolu hovořit o různých věcech....a najednou... hovořili o Bohu.
Pro Miláčka JÁJU …….. Pro Miláčka JÁJU ……. Jsi poupátko mého štěstí, co nikdy neuvadá, jsi studánka všech neřestí, co nikdy nevysychá. Jsi zlaťoučké.
Sociální práce s rodinou 3
Co je to smíšený pocit? Když se vám tchýně zabije ve vašem úplně novém autě.
VODA.
Dopis od Boha.
Jen tak, pro radost, Ti posílám jednu malou vločku
 © Centrum pro katechezi Olomouc.  Modlitba je setkání s Bohem.  Modlitba je rozhovor.  Modlitba je základní kámen naší víry. Vyrobilo Centrum pro.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
Ošetřovatelský proces
Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014
Psí Svět.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Jak by si definoval slovo hrdina? Co podle tebe musí člověk dělat, aby si ho označil jako hrdinu? Znáš nějakého hrdinu ve světě? Ve svém okolí? Promysli.
Ekokodex.
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková 2014
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
KOUČOVACÍ PŘÍSTUP Mgr. Jana Kazíková Mgr. Andrea Baumannová.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
Čím chci být až vyrostu ? Proč zrovna plavčice ? Pomáhá a zachraňuje lidské životy. Má to hodně těžké protože, když se člověk topí je velice těžké si ho.
KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.
SLOVENSKO 2016.
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Vyhrál jsem Rady, nápady, pravidla
Umění ptát se Jitka Navrátilová, Ph.D
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Rodina dříve a dnes Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Čím chci být až vyrostu M. Krátká.
Naučil jsem se....
Průřez domácí péčí Pracoviště ošetřovatelské péče Hana Pekárková
Design služeb aneb jak dělat skvělé služby Martin Krčál
Násilná osoba aneb co s ní
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Krása zimy Hledat lásku? Nesmysl...říká rozum. Směšné....říká hrdost. Riskantní...brání se zkušenost. Ale samota zabíjí ...šeptá srdce.
MOUDRÁ ZAMYŠLENÍ A CITÁTY
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková Únor 2013
MOUDRÁ ZAMYŠLENÍ A CITÁTY
Tajemství internetu Minule jsme si společně ukázali karty jednotlivých zařízení a říkali jsme si, že některá z nich se umí připojit na internet. Vzpomenete.
Mimořádné události u nás a ve světě
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Transkript prezentace:

Otázky pro průběžnou práci SPP 141

Cirkulární otázky Podstata cirkulárních dotazů je dvojí: za prvé se ptají po rozdílu ve vidění věcí za druhé se ptají, jak to vidí "ten třetí". Znamená to, že každý člen přítomné rodiny byl vyzván, aby řekl, jak on vidí vztah mezi jinými členy rodiny. V zásadě lze orientovat tyto otázky pěti způsoby:

Cirkulární otázky 1. Na popis rozdílů vzhledem ke konkrétní situaci Když začne teta tlouct maminku, co dělá tvoje sestra (babička nebo kdokoli další)? Když Karel za sebou práskne dveřmi, co dělá jeho máma? 2. Na popis rozdílů v termínech chování: Řekl jsi, že na sebe rodiče štěkají. Co to dělají, že je to štěkání? 3. Na popis rozdílů v zařazení. Kdo se tím trápí nejvíc? Kdo je nejčastěji sám doma? Kdo nejspíš přichází s návrhem na usmíření?

Cirkulární otázky 4. Na popis rozdílů vzhledem ke konkrétní události: Bylo u vás doma víc hádek, než jste se přestěhovali? Potom co se táta vrátil, byl doma větší klid? 5. Na změny vzhledem k hypotetickým podmínkám. Když byste za měsíc musela skutečně z domu odejít, kdo za vás převezme péči o domácnost?

Konstruktivní otázky Předpoklady: Jediné, co můžeme dělat je vytvářet společně pohled na svět Tyto otázky pomáhají klientovi porozumět světu v němž žije Jedině klient je plnomocný nalézt smysluplné vysvětlení

Konstruktivní otázky Otázky k dojednávání zakázky Co bude jinačího, až tento rozhovor skončí ? Když si představíte, že už jdete domů a jste s výsledkem našeho rozhovoru spokojen, co nejmenšího se tu stane, aby už to k tomu pocitu stačilo? Jak vypadá ten nejmenší cíl, s nímž už budete spokojen jako znamením, že věci začínají jít dobrou cestou? Co čekáte, že se tady dnes bude dít, dělat, probírat? Jak chcete využít tohoto setkání? Podle čeho poznáte, že už je to vyřešené?

Konstruktivní otázky Otázky na "minulost" Co z toho, kde jste dosud byl, se vám osvědčilo? Co bylo na návštěvě u kolegy pro vás nejužitečnější? Co stálo za zapamatování? Jak rozumíte tomu, že vás sem poslali? Co od toho čekají? Podle čeho poznají, že je to už lepší?

Konstruktivní otázky Otázky na řešení Na čem poznáte, že se věci už změnily? Kdo ještě to pozná a na čem? Co ještě jiného se změní, až bude potíž vyřešena? Kdy budete mít ten problém vyřešený? Kolik máme času na to abychom vám pomohli? Je vám milejší řešení rychlé nebo pomalé? Jaké máte zdroje, které vám dodávají sílu žít? Kdo vám pomáhá a čím oživovat tyto zdroje? Kdo ještě?

Konstruktivní otázky Otázky na průběh Je to, co spolu děláme, přiměřené vašemu očekávání (přání, potřebám)? Nebo bychom měli dělat něco jiného? A co? Co bych rozhodně neměl dělat, čemu se mám vyhnout, aby to pro vás byla pomoc a ne kontrola? Možná máte sám nějaký nápad, jak bych vám měl pomoci, aby to bylo užitečné? Co z toho, co jsme dosud udělali, bylo nejužitečnější? Co stojí za zapamatování? Jak se vám to poslouchalo?

Měřící otázky Typická měřicí otázka se klienta ptá: Představte si desetibodovou stupnici, kde jedna znamená, jak jste se cítil, jak vám bylo, když vám s tímhle trápením bylo nejhůř a 10 znamená jak vám bude, až to všechno bude vyřešené. Kde jste nyní v tuto chvíli?

Měřící otázky Měřicí otázky jsou velmi užitečné k tomu, aby klient jednoduše mohl posoudit řadu věcí: jak daleko se dostal při řešení svého problému sám co všechno už udělal jak velké vidí své naděje, jaké by je chtěl vidět jak velké si klade cíle a jak jsou vzdálené jaké nejbližší kroky jej čekají podle čeho pozná, že už se posunul o bod, že už dosáhl cíle

Zázračná otázka Kdyby dnes v noci nastalo něco jako zázrak a všechno tohle trápení by se tím vyřešilo, co bude ráno to první podle, čeho poznáte, že, zatímco jste spal, zázrak nastal? Na čem ještě? Kdo další uvidí co?