Digitální učební materiál Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UMĚNÍ ŘÍMA.
Advertisements

Itálie.
Období římské republiky
Lidé a čas 1) DÁVNÁ MINULOST.
Opakování Prověřování znalostí
Antický Řím Architektura.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
I T A L I E LECCE (Puglia).
Charakteristika umělecké památky
Antický Řím Architektura 2. část.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Antický ŘÍM.
Architektura Sochařství Malířství
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Starověký Řím.
Itálie. Obecné informace Jedná se o 69. největší stát na světě Je 23. nejlidnatějším státem na světě Stát je od pradávna jednou z významných oblastí.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
STAROVĚKÝ ŘÍM.
Etruskové a založení Říma
Počátky starověkého Říma
Praha – hl- město ČR Praha je největší a nejvíce obydlené město České republiky Patří mezi nekrásnější města světa Je sídlem prezidenta, vlády a parlamentu.
CO JE ARCHITEKTURA? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: starověká Itálie, přírodní podmínky, osidlování, Etruskové Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_25-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-10 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-03
Vytvořil: Jakub Řezníček
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-12
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-06
dějiny výtvarného umění
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Digitální učební materiál
Starověký řím 6. ročník NG.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Římské antické umění Název školy: Základní škola Karla Klíče
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-17
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_15-17
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-15
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_15-12
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-20
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-10
Umění starověkého Říma
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-01
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-02
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Poznávací Zájezd do Itálie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Počátky starověkého Říma
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-02 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Ing. arch. Jiří Mysliveček Tematický celek Architektura Ročník 2. - 3. ročník Datum tvorby 20.4.2012 Anotace Výukový materiál – prezentace Metodický pokyn Lze použít při výuce jako výklad Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Starověký Řím Vedoucí práce: Ing.arch. Jiří Mysliveček Vypracoval: Markéta Nechvátalová

Starověký Řím - Úvod Architektura starověkého Říma je z velké části přejatá z řecké architektury a upravena pro účely Starověkého Říma, čímž vznikl nový architektonický styl. Oba styly, starověkého Řecka i Říma, jsou často považovány za jeden subjekt z klasické architektury. Tento přístup je mnohdy považován za špatný a někdy brání schopnosti pochopit a posoudit rozdíl mezi římskými a řeckými stavbami a jejich funkcemi, zejména pokud se spoléhá pouze na vnějším vzhled. Vliv řecké architektury na římskou je patrný v mnoha ohledech. Podobně tomu bylo i u etruských sousedů a předků, od kterých Římané převzali bohaté znalosti nezbytné pro budoucí římskou architekturu, jako byla hydraulika a konstrukce oblouků.

Pohled na Starověký Řím  Civilizace vzešlá z města Říma, založeného na Apeninském poloostrově pravděpodobně v 8. století př. n. l., jež expandovala do značné části antického světa a přetrvala až do 5. resp. 6. století n. l. Forma vlády Říma se v průběhu staletí proměnila nejprve z království na republiku a nakonec v císařství.

Akvadukt Akvadukt je umělý (často mostní) vodní kanál, vybudovaný pro to, aby zajišťoval přívod vody od vodního zdroje do místa její potřeby či spotřeby. Název pochází z latiny, kde aqua znamená „voda“ a ducere „vést“. Mnoho akvaduktů vede nad úrovní okolního terénu, kde často překonává různé přírodní či jiné překážky, takže připomínají spíše most než řeku. Dostatečně velké akvadukty proto mohou být též vyžívány i jako vodní dopravní cesty pro lodě nebo mohou sloužit i pro dopravu surového dřeva. V Čechách je znám Semínský akvadukt na Opatovickém kanálu a aquadukt v Bezručově údolí u Chomutova na Podkrušnohorském převaděči.

Akvadukt

Koloseum Koloseum nebo Římské koloseum, původně Flaviovský amfiteátr (latinsky: Amphitheatrum Flavium, italsky: Anfiteatro Flavio nebo Colosseo), je elipsovitý amfiteátr v centru města Říma v Itálii. Jde o největší amfiteátr, který byl kdy v římské říši postaven. Je to jedno z velkých děl římské architektury

Koloseum

Pantheon Pantheon (z řec.Πάνθεον; pan - vše a theoi - bohové) je chrám v Římě, původně zasvěcený všem bohům, později katolizován a zasvěcen Panně Mariimučedníků (Santa Maria dei Martiri). Patří k nejvýznamnějším a nejzachovalejším antickým chrámům. Stojí na Piazza della Rotonda ve čtvrti Pigna.

Zdroje НЕИЗВЕСТНЫЙ ФОТОГРАФ, Неизвестный Фотограф. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 16.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:ForumRomana1.jpg FRANTIŠEK NOVOTNÝ, František Novotný. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 16.4.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pont_du_Gard_photo.JPG?uselang=cs ROSINO, Rosino. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 16.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Colosseum_at_night.jpg ALESSIO NASTRO SINISCALCHI, Alessio Nastro Siniscalchi.http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 16.4.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pantheon_novembre_2004.jpg?uselang=cs CARLO GOSSINI, Carlo Gossini. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 16.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Panteon.PNG