O kohoutkovi a slepičce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÝ JAZYK 1. ROČNÍK Čtení - slabiky Jana Štadlerová ZŠ Věšín.
Advertisements

O kohoutkovi a slepičce
Č tení, 1.t ř ída Hádanky. Tahle holka modrooká, pořád sedá u potoka, když si nohy trochu smočí sluníčko jí svítí z očí. (pomněnka)
OB 21-Karel Jaromír Erben. KAREL JAROMÍR ERBEN → 1811 – 1870 básník novinář sběratel ústní lidové slovesnosti představitel českého romantismu.
STŘEDOVĚK Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Martina Durinová.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Č ervená Karkulka Vypracoval: Kuna Jan Žila byla sladká malá panna Červená Karkulka, kterou maminka jednoho dne poslala s košíkem plným jídla přes les.
NÁZEV ŠKOLYěh BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a.
Pohádka O Červené Karkulce Daniel Krátký. Byla jednou jedna holčička a ta se jmenovala Červená Karkulka. Červená se ji říkalo podle jejího červeného čepečku.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
Ročníková Práce Webové stránky města Nová RoleWebové stránky města Nová Role.
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_7.ročník 05_Předložky a předpony
„ Ondra pomáhá ptáčkům“
Poznáš pohádky? Vyprávěj svými slovy!
Věta se skládá ze slov Název školy
V sobotu 25.března 2017 se konalo v hospodě
OVOCE a jeho plody.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
6. – 10.června PONDĚLÍ ÚTERÝ STŘEDA ČTVRTEK PÁTEK Květáková /1,3,7,13
Vy nejste děti, vy jste hajzlové.
PÍSMENKOVÁ BABIČKA Ach milé děti,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MÁM PROT EBE 10 KRÁSNÝCH FRNDIČEK
Název školy : Základní škola Nový Kostel , okres Cheb
Věta se skládá ze slov Název školy
Ukázky lidových pohádek, práce s texty pohádek.
Předmět: prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Čas 1.část
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Opakování na 4. písemnou práci
Technika obsluhy – Příprava mléka šlehaným parou
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy : ZŠ Pardubice - Spořilov
Čtení s porozuměním - básničky Vybírání vhodné ilustrace k textu.
Název školy: Základní škola J. E
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Autor: Mgr. Monika Hřavová
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
OPVK 1.4 EU peníze školám NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice-Spořilov
Vy nejste děti, vy jste rošťáci.
Polytechnika v dětské literatuře
HRAJEME SI S PÍSMENKY Š
BAJKA která má pravdu i dnes….
OPAKOVÁNÍ UČIVA z 2.TŘÍDY – český jazyk
VY_32_INOVACE_15_ Skladba – druhy vět
Citace a návod jak citovat
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.2.Bal.20_druhy_vet_rozkazovaci_a_praci.
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ Český jazyk
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
O Červené Karkulce Název : VY_32_inovace_10 - ČJ – O Červené Karkulce
AUTOR: Mgr. Eva Nedomová
Dvourozměrné geometrické útvary
Věta se skládá ze slov Název školy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Transkript prezentace:

O kohoutkovi a slepičce Autoři : Merunka Jan Daniel Pitoňák

1. kapitola Kohoutek a slepička šli spolu do obory na jahody. Po chvíli našla slepička jahodu a dala půlku kohoutkovi. Za chviličku našel jahodu kohoutek.

Nechtěl se se slepičkou dělit Nechtěl se se slepičkou dělit. Jahoda byla ale příliš veliká, a tak se začal dusit. "Slepičko, slepičko! Dej mi vodu, nebo se udusím!" Slepička honem utíkala ke studánce. Jen se jí peříčka čepýřila.

2.kapitola "Studánko, studánko, dej mi …. . Kohoutek leží v oboře, nožky má nahoře. Bojím se, bojím, že umře." "Dám Ti vodu, až přineseš od švadleny Aničky šátek."

3. kapitola „Švadleno Aničko, dej mi ….. pro studánku. Studánka mi dá vodu pro kohoutka. Leží tam v oboře, nožky má nahoře. Bojím se, bojím, že umře." "

Dám ti šátek pro studánku, až mi přineseš botičky od ševce Matouše Dám ti šátek pro studánku, až mi přineseš botičky od ševce Matouše." Slepička utíkala za ševcem Matoušem. Jen se jí peříčka čepýřila.

4.kapitola „Ševci Matouši, dej mi ……. pro švadlenku Aničku. Anička dá šátek pro studánku. Studánka dá vodu pro mého kohoutka. Leží tam v oboře, nožky má nahoře. Bojím se, bojím, že umře."

Matoušovi bylo slepičky líto. Dal botičky Aničce Matoušovi bylo slepičky líto. Dal botičky Aničce. Anička dala šátek studánce. Studánka dala vodu slepičce. Slepička utíkala do obory jen se jí peříčka čepýřila.

Dala kohoutkovi napít a tak ho zachránila. A kohoutek Dala kohoutkovi napít a tak ho zachránila. A kohoutek? Ten už od té doby nebyl vůbec lakomý a se slepičkou se o všechno hezky dělil.