INDEX LOMU Autor: Mgr. Alena Víchová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Advertisements

Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
Odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_2.
Úplný odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_6.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 17. Světlo Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol –
Sklo, výroba skla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_CHE_1_49.
Světelné jevy. Světelný zdroj je těleso, ve kterém světlo vzniká a vysílá ho do okolí.
KLADÍ Autor: Mgr. et Bc. Dagmar Klásková Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Čočky I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Odraz světla na rovinném zrcadle
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Geometrická optika Mirek Kubera.
Sádra, vápno, cement Autor: Mgr. Alena Víchová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Světelné zdroje, optické prostředí Vypracoval: Lukáš Karlík
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rychlost světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Anorganická chemie Autor: Mgr. Alena Víchová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zákon akce a reakce VY_32_INOVACE_FYZ_1_30
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Hořčík, vápník Autor: Mgr. Alena Víchová
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Matematika Operace s vektory
Astronomické jednotky délky
FEIDIÁS SOCHAŘSké osobnosti KLASICKÉ OBDOBÍ
ARCHITEKTURA ZA VLÁDY PERIKLA
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Lom světla - příklady Autor: Mgr. Alena Víchová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Světlo a světelné zdroje
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
SOCHAŘSTVÍ 2. KLASICKÉ OBDOBÍ 4. st. př. n. l.
zpracovaný v rámci projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Teplotní objemová roztažnost
Paprsková optika hanah.
Závislost elektrického odporu
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Fyzika 2.D 33.hodina 05:44:06.
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Chování tělesa v kapalině
Zákon setrvačnosti VY_32_INOVACE_FYZ_1_28
Transkript prezentace:

INDEX LOMU Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_1 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Optické prostředí je prostředí, kterým se šíří světlo Průhledné prostředí - nedochází k rozptylu světla, např. čiré sklo Průsvitné prostředí - světlo prostředím prochází, ale zčásti se rozptyluje, např. matné sklo Neprůhledné prostředí - světlo se v něm silně pohlcuje nebo se odráží, např. zrcadla

Index lomu Index lomu látky udává, kolikrát je rychlost světla v látce menší než rychlost světla ve vakuu: c = 300 000 km/s rychlost světla ve vakuu v – rychlost světla v látce

Příklad Vypočtěte index lomu pro sklo, jestliže se světlo šíří ve skle rychlostí 200 000 km/s.

Řešení

Zdroje Lepil, Bednařík, Hýblová, Fyzika pro střední školy, Prometheus Praha 1993