Karel Čapek Vražedný útok. Karel Čapek Vražedný útok.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypravování – jazykové prostředky Vypravování – jazykové prostředkyOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Advertisements

ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZDY - před železničním přejezdem si počínat zvlášť opatrně - zejména se přesvědčit, zda můžu železniční přejezd bezpečně přejet - vozidla.
Rodina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Metodický list: Vyjmenovaná slova po „B, L, M“ - shrnutí Jazykové vzdělávání Jazyk: český Věk: 3. ročník ZŠ Anotace: Tato prezentace slouží k procvičování.
Rým VY_32_INOVACE_19 Sada 4 Čtení a literární výchova ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010.
Ten je…. Když jsme včera večer s přítelkyní zašli do baru, pokřikovali na mě místní "pedofile" a podobně. A to jen proto, že jí je 21 a mně 50. Úplně.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.7 Pověst Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Neboli můj život… Dominik Prok 2009/2010 Základní škola a mateřská škola Regionu Karlovarský venkov.
Pohádka O Červené Karkulce Daniel Krátký. Byla jednou jedna holčička a ta se jmenovala Červená Karkulka. Červená se ji říkalo podle jejího červeného čepečku.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přístavek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Ochrana zdraví Bc. Balonová Soňa. Co je to zdraví? Co si představuješ pod tímto pojmem? Co pro Tebe znamená být zdráv?
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
CO SE ZROVNA ČASTO NEVIDÍ.
Poznáš pohádky? Vyprávěj svými slovy!
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
V sobotu 25.března 2017 se konalo v hospodě
Bůh je moje jistota..
S H O D A ? Topoly šuměli. Topoly šuměly. Psi štěkali. Psi štěkaly.
VYPRAVOVÁNÍ v umělecké oblasti
VY_32_INOVACE_Jir_I_29 J.Prévert Název projektu: OP VK
Příběh 2 oblázků s obrázky z Číny!
Citáty.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE Název : VY_32_inovace_13 - ČJ – O perníkové.
Poměr v základním tvaru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Doplněk (verbální atribut)
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_07_smysly člověka (zrak 1)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Jir_I_32 L.Ferlinghetti
¨-4-.
Pro dobrou náladu. Pár vtipů a slečny.
LITURGICKÁ ZNAMENÍ postoje a gesta
Za jednoho chladného rána se zastavil jeden mladík v metru ve Washingtonu a začal hrát na housle. Během 45 minut zahrál 6 skladeb, všechny od Bacha. Odhaduje.
Byl jednou jeden mladý pár s chlapcem ve věku 12 let.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Moudra pana Horníčka !.
Psychologie test.
ČTYŘI SVÍČKY.
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Život je krátký ale krásný, zasmějme se...
VYMĚŇTE CHLAPA ZA KOČKU!
VYMĚŇTE CHLAPA ZA KOČKU!
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZE ŽIVOTA...
Přeji Ti sílu všech živlů
VY_52_INOVACE_16_01_první pomoc krvácení
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Nejlepší věci života Zamilovat se Bublinková vana Horká koupel
Poměr v základním tvaru.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROČ BŮH STVOŘIL DĚTI (A NÁSLEDNĚ VNOUČATA).
Život je cesta, která vede domů.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
ČTYŘI SVÍČKY.
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_17_12_vyjmenovaná slova
Naučil jsem se....
Charlie Chaplin.
ČTYŘI SVÍČKY.
Slovní druhy (hra) VY_32_INOVACE_274_Slovní druhy šablona III/32 Mgr
ČTYŘI SVÍČKY.
ČTYŘI SVÍČKY.
ČTYŘI SVÍČKY.
Technika kolem nás Svět, ve kterém žijeme, se skládá z živé a neživé přírody, ale také techniky. Dokázali byste říct příklad živé a neživé přírody? Do.
Přeji Ti sílu všech živlů
Všem mým přátelům: JSEM VDĚČNÝ....
Každý den jsme trochu starší…
Nejlepší věci života Zamilovat se Bublinková vana Horká koupel
ŠABLONA III/2 Literární test 7. ročník Mgr
Transkript prezentace:

Karel Čapek Vražedný útok

„Pan rada Tomsa si toho večera zrovna lebedil se sluchátky na uších a s libým úsměvem poslouchal, jak mu rádio pěkně hraje Dvořákovy tance — to přece je muzika, říkal si spokojeně — když to najednou venku dvakrát zatřesklo a z okna nad jeho hlavou se s řinkotem sypalo sklo; pan Tomsa totiž seděl v přízemním pokoji. Tu tedy udělal, co by asi udělal každý z nás: nejdřív okamžik čekal, co bude dál, pak si sundal sluchátka a skoro přísně zkoumal, co to bylo, a teprve potom se lekl; neboť viděl, že mu někdo na dvou místech prostřelil okno, u kterého seděl; tamhle naproti ve dveřích je odštípnutá tříska a pod ní vězí kulka.“ http://www.rozhlas.cz/ctenarskydenik/dila/_zprava/vrazedny-utok-karel-capek--535266

Vymyslete, jak bude příběh pokračovat dál. Jaká bude zápletka Vymyslete, jak bude příběh pokračovat dál. Jaká bude zápletka? Poslechněte si prví část povídky Karla Čapka „Vražedný útok“: http://www.rozhlas.cz/ctenarskydenik/dila/_zprava/vrazedny-utok-karel-capek--535266 do 6:37

Co jste při poslechu povídky „viděli, slyšeli, cítili“ Co jste při poslechu povídky „viděli, slyšeli, cítili“? Jaký bude pan Tomsa člověk? Podle čeho tak soudíte? Kdo by ho asi mohl nenávidět?

http://www.rozhlas.cz/ctenarskydenik/dila/_zprava/vrazedny-utok-karel-capek--535266 6:37 – 15:14 Změnil se nějak váš pohled na hlavního hrdinu? Co znamená „němé rádio, němá noc, němé hodiny noci“? Jaké pocity to ve vás vyvolává? Jak příběh skončí?

http://www.rozhlas.cz/ctenarskydenik/dila/_zprava/vrazedny-utok-karel-capek--535266 15:14 – do konce Co se stalo s hlavním hrdinou? Došlo k nějaké metamorfóze? Popište jinou situaci, ve které člověk může přehodnotit dosavadní život:

Zdroj: http://www. rozhlas