Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Kinematika 2. DRÁHA Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0202.
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_15 Moment síly. Šablona číslo: VIII.Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:15 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název: Word, textový editor DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_03
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Název: Tabulka ve Wordu DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_09
Název: Formátování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_05
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_1 Páka Šablona číslo: IX Sada číslo: 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola ,Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_1_Co je fyzika.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Slovní úlohy o pohybu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_6 Práce s grafem Šablona číslo: VIII. Sada číslo:3. Pořadové číslo DUM:6. Autor: Mgr. Milan Žižka

Anotace: PowerPointová Prezentace určená k prohlubování dovedností v práci s grafem závislosti dráhy na čase. Druh učebního materiálu Výukový Typická věková skupina 12 – 13 let Klíčová slova Graf, dráha, čas.

Už víme Graf „st“ je graf závislosti dráhy na čase. Na osu x ( vodorovnou) nanášíme většinou v zadaném nebo zvoleném měřítku čas t , na osu y (svislou) nanášíme dráhu s. Toto je graf pro rychlost 10 s / m t / s 5 10 50 100 15

Z grafu „st“ můžeme bez výpočtu zjistit, jakou dráhu urazí těleso za určitou dobu. Příklad: Zjisti, jakou dráhu urazí za 20s těleso z následujícího grafu:

Graf: s / m 200 150 100 50 5 10 15 20 t / s

Vztyčíme kolmici na osu času v bodě 20 s a v místě, kde protne graf, spustíme kolmici na osu dráhy. Tam zjistíme příslušnou dráhu. s / m 200 100 50 5 10 15 20 t / s Zjistíme, že dráha je 200 m.

Těleso urazí dráhu 200 m.

Zjisti v následujícím grafu, jakou dráhu těleso urazí za 12 s. Úkol Zjisti v následujícím grafu, jakou dráhu těleso urazí za 12 s.

Graf „st“ s /m 100 50 2 4 6 12 t / s

Za 12 s těleso urazí dráhu 150 m.

Z grafu můžeme také naopak určit dobu potřebnou k ujetí určité dráhy. Zjisti v následujícím grafu, za jakou dobu urazí těleso dráhu100 m. t / s s / m 5 10 50 100 15 20 200 150

1. Vztyčíme kolmici na osu s v bodě 100. 2 1.Vztyčíme kolmici na osu s v bodě 100. 2.Tam, kde kolmice protne graf, spustíme kolmici na osu času Postup t / s s / m 5 10 50 100 15 20 200 150 Výsledek 1 100 m urazí těleso za 10 s. 2

Příklad: Z místa A vyjede do místa B vzdáleného 1200m motocykl 1rychlostí . Sestroj graf „st“. Pro čas zvol 1 cm ≙ 30 s, pro dráhu 1cm ≙300 m. Sestroj graf Tabulka Čas t/s 30 60 Dráha s/m 300 600

Graf: Výsledek - graf s/ m 30 60 300 600 90 900 A 1200 1 B 120 t / s

Napiš odpověď: Cyklista dorazí do místa B za … Zjisti z tohoto grafu (bez výpočtu), za jakou dobu dorazí motocyklista do místa B, vzdáleného 1,2km. Zobraz znovu graf Pro výsledek klepni Napiš odpověď: Cyklista dorazí do místa B za … Cyklista dorazí do místa B za 120 s.

Navazující příklad: Z místa B vzdáleného 1200 m, vyjede ve stejném okamžiku do místa A motocykl 2 rychlostí . Dokážeš do stejného grafu vynést graf motocyklisty 2? Čas t/s 30 60 Dráha s/m 450 900

Graf s / m 30 60 B 1 300 600 C 900 2 A 30 60 90 t / s

V bodě C se motocyklisté potkají. Co víš o bodu C? V bodě C se motocyklisté potkají.

Náročnější úloha Vytvoř graf závislosti dráhy na čase pro vlak ze Železnice do Jičína . Předpokládejme, že časy odjezdů vlaku a vzdálenosti jsou následující: stanice Odjezd (hod a min) Vzdálenost (v km) Železnice 6.17 24 Jičín zastávka 6.20 27 Jičín 6.23 30 Návod: pro osu času zvol jako počátek času 6 hodin 10min. Pro čas použij měřítko 1 cm ≙ 1 min. Pro osu dráhy zvol počátek 24 km, měřítko 1 cm ≙ 1 km

Otázka Dokážeš přijít na to, jak bys do tohoto grafu zanesl graf vlaku, který vyjíždí opačným směrem, to je z Jičína do Železnice? Časy odjezdů a vzdálenosti uvádí následující tabulka.

Tabulka stanice Odjezd (hod a min) Vzdálenost (v km) Jičín 6.26 30 Jičín zastávka 6.29 27 Železnice 6.32 24

Graf: Jičín s/ km 27 km Železnice 24 km t /min 6h. 10 min 15 20 25 30