AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

Povrch kvádru a krychle
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Matematika Povrchy těles.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
síť, objem, povrch opakování
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Objem a povrch válce Autor: Mgr. Jolana Sobotková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
30.1 Povrch krychle + síť Pojmenuj některá tělesa.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Prezentace – Matematika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:IV/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Matematika a její aplikace, Geometrie.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_19
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_06
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Objem hranolu.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_15
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4A_02 TÉMA: MS_WORD
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4A_11 TÉMA: MS_WORD
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_09 TÉMA: Vlastivěda4
Povrch krychle.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rotační kužel Základní škola a Mateřská škola
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_15
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01 TÉMA: GEOMETRIE VI ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07/ 1. 4. 00/ 21. 1843

anotace Prezentace odvozuje pomocí sítě krychle vzorec pro výpočet povrchu krychle Součástí je i názorný výpočet pomocí vzorečku

Krychle - povrch

Povrch krychle je ze šesti shodných čtverců

Tomuto „rozbalení“ se říká síť

povrch Spočítat povrch tělesa znamená spočítat obsah všech jeho stěn. U krychle tedy obsah 6 čtverců

a² a² a² a² a² a² a² a² obsah čtverce S = a² povrch krychle S = 6a²

příklad Vypočítej povrch krychle o hraně 3cm a = 3cm S = 6a² S = 6.3.3 = 54cm²

Použitá literatura: PŮLPÁN; ČIHÁK. matematika pro 6. ročník ZŠ - geometrie. Praha: SPN, 2007, ISBN 978-80-7235-365-1 MOLNÁR, Josef. Matematika 6. Olomouc: Prodos, c1998, 143 s. ISBN 80-858-0698-3. Obrázky vytvořeny pomocí programu MALOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marcela Šašková