Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo VY_32_Inovace_3342 Název Les – lesní patra Téma hodiny Les Předmět Přírodověda Ročník/y/ 4. Anotace Materiál žáky seznamuje s lesními patry, s jejich rostlinami a živočichy. Obsahuje shrnutí o významu lesa. V závěru žáci řeší úkoly a čtyřsměrku. Očekávaný výstup Seznamuje se s významem lesa, s lesními patry (rostliny a živočichové). Získané informace využívá při úkolu Co do lesa nepatří. Názvy rostlin vyhledává v osmisměrce. Druh učebního materiálu Prezentace
LES Lesní patra Význam lesa: Zlepšuje ovzduší. Je zásobárnou vody. Ochraňuje půdu před erozí. Podílí se na tvorbě půdy. Poskytuje útulek a ochranu zvěři. Přináší člověku užitek. stromové keřové bylinné mechové kořenové Lesní patra
Suterén lesa tvoří lesní půda, odkud mohutné „potrubí“ kořenů čerpá vodu a živiny zde je také odpadové hospodářství lesa v lese nic nepřijde nazmar -najdeme tu podhoubí -žije tu také krtek
Přízemí - tvoří lesní podrost: mechy, houby, trávy byliny, kapradiny CO TU ROSTE A KDO TU ŽIJE? Pojmenuj si je.
Střechou lesa je klenba stromových korun. Dále následuje keřové a stromové patro. POJMENUJ SI ROSTLINY A ŽIVOČICHY: Střechou lesa je klenba stromových korun. Lesy jsou vlastně „ zelené plíce“ krajiny.
KDO DO LESA NEPATŘÍ?
Čtyřsměrka: Pokus se vyhledat všechny lesní rostliny a rozděl je na stromy (jehličnaté, listnaté), keře, byliny. K O S T R U Ž I N Í L P B E D A V Á Z Ě J H G Ř M CH Š Ů Y
Zkontroluj si řešení: stromy keře byliny Jehličnaté listnaté Jedle buk ostružiník konvalinka Smrk topol maliník sasanka Modřín dub líska zvonek bříza borůvka bledule olše tráva habr prvosenka osika podběl lípa blatouch + mech hřib kapradiny
Použité zdroje: Archiv autora www.office.microsoft.com HANA MÜHLHAUSEROVÁ. Soubor námětů, úkolů a zajímavostí k přírodovědnému učivu pro 5. ročník. Znojmo: Tiskárna Sládek. KHOLOVÁ, Helena. Rozmanitost přírody: pro 4. ročník. Vyd. 2., upr. Všeň: Alter, 2009, 59 s. Člověk a jeho svět (Alter). ISBN 978-807-2452-002.