Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Symbióza některých hřibovitých hub s kořeny vyšších rostlin
Advertisements

Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
Přírodní společenstva
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
LES – LESNÍ PATRA Patro mechové Patro bylinné
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Stromy.
Les.
ZŠ ŠKOLNÍ VRCHLABÍ Vyrobeno v rámci programu MŠMT : EU – OP VK 2010.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
Rozmanitost, ochrana a význam lesa
Lesy jako zdroj včelí pastvy
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
LISTNATÉ LESY MÍRNÉHO PÁSU
LESNÍ PATRA.
Společenstvo les – test
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
Krytosemenné rostliny
Křížovka – les Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Les-Lesní patra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.8 Ekosystém les Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
SPOLEČENSTVO LESA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_07_Les_opakování Téma:
Název projektuZlepšení podmínek vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jaroslav Bartl ČísloVY_32_Inovace_3301 NázevEkosystém les Téma hodinyOhleduplné chování k přírodě.
Les - rostliny, houby-prezentace
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Podnebné pásy – mírný pás
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_16_Les
Přírodní společenstva v České republice
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Společenstva lesů - stromy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
ZŠ BYSTŘICE Mgr. Pavla Štěpánková VY 52 INOVACE 134.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
SPOLEČENSTVO - LES Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Radana Marelová
LISTNATÉ DŘEVINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_17_PŘV_BYLINY
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
TÉMA: Listnaté stromy (bez ovocných)
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
VY_32_INOVACE_19 19 Léto v lese autor: Mgr. Jana Kobylková
Ekosystém les. Ekosystém biotop (neživá příroda) + společenstvo ( živá příroda) voda rostlinné - lesní patra vzduch živočisné půda sluneční záření.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo VY_32_Inovace_3342 Název Les – lesní patra Téma hodiny Les Předmět Přírodověda Ročník/y/ 4. Anotace Materiál žáky seznamuje s lesními patry, s jejich rostlinami a živočichy. Obsahuje shrnutí o významu lesa. V závěru žáci řeší úkoly a čtyřsměrku. Očekávaný výstup Seznamuje se s významem lesa, s lesními patry (rostliny a živočichové). Získané informace využívá při úkolu Co do lesa nepatří. Názvy rostlin vyhledává v osmisměrce. Druh učebního materiálu Prezentace

LES Lesní patra Význam lesa: Zlepšuje ovzduší. Je zásobárnou vody. Ochraňuje půdu před erozí. Podílí se na tvorbě půdy. Poskytuje útulek a ochranu zvěři. Přináší člověku užitek. stromové keřové bylinné mechové kořenové Lesní patra

Suterén lesa tvoří lesní půda, odkud mohutné „potrubí“ kořenů čerpá vodu a živiny zde je také odpadové hospodářství lesa v lese nic nepřijde nazmar -najdeme tu podhoubí -žije tu také krtek

Přízemí - tvoří lesní podrost: mechy, houby, trávy byliny, kapradiny CO TU ROSTE A KDO TU ŽIJE? Pojmenuj si je.

Střechou lesa je klenba stromových korun. Dále následuje keřové a stromové patro. POJMENUJ SI ROSTLINY A ŽIVOČICHY: Střechou lesa je klenba stromových korun. Lesy jsou vlastně „ zelené plíce“ krajiny.

KDO DO LESA NEPATŘÍ?

Čtyřsměrka: Pokus se vyhledat všechny lesní rostliny a rozděl je na stromy (jehličnaté, listnaté), keře, byliny. K O S T R U Ž I N Í L P B E D A V Á Z Ě J H G Ř M CH Š Ů Y

Zkontroluj si řešení: stromy keře byliny Jehličnaté listnaté Jedle buk ostružiník konvalinka Smrk topol maliník sasanka Modřín dub líska zvonek bříza borůvka bledule olše tráva habr prvosenka osika podběl lípa blatouch + mech hřib kapradiny

Použité zdroje: Archiv autora www.office.microsoft.com HANA MÜHLHAUSEROVÁ. Soubor námětů, úkolů a zajímavostí k přírodovědnému učivu pro 5. ročník. Znojmo: Tiskárna Sládek. KHOLOVÁ, Helena. Rozmanitost přírody: pro 4. ročník. Vyd. 2., upr. Všeň: Alter, 2009, 59 s. Člověk a jeho svět (Alter). ISBN 978-807-2452-002.