Představení výzvy č. 36 k oblasti podpory 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Advertisements

MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
ADAPTA Vzděláváním k vyšší adaptabilitě zaměstnanců ohrožených restrukturalizací v Libereckém kraji CZ.1.04/1.2.05/ MUSÍTE DÁT VÝPOVĚĎ – POMŮŽEME.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Zpracování záměru projektu a jeho příloh Ing. Hana Kuželková, NVF, o.p.s.
„Školení je šance“ Seminář pro zaměstnavatele 30. června 2009.
Vzdělávejte se pro růst v Karlovarském kraji II seminář pro zaměstnavatele Karlovy Vary
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Povinné přílohy žádosti pro 4. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Mgr. Jakub Benda Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU Oddělení.
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Připravte se na výzvu!
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
Seminář pro žadatele OP LZZ Výzva pro předkládání GP 1.1 – Adaptabilita zaměstnanců sdružení.
1 Centralizovaný rozvojový program 2017 a Institucionální program Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
Časté chyby v projektech Ing. Milan Kvapil Odborný referent odboru implementace programů ESF.
Seminář pro žadatele OP LZZ – Zvýšení adaptability zaměstnanců podniků v profesních oborových a odvětvových sdruženích 6.února 2009 Praha.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 10. dubna 2014.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pracovní workshop pro příjemce 1. výzva 2. GG oblast.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Představení výzvy č. 36 k oblasti podpory 1
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Pracovní workshop pro příjemce 2. výzva 2. GG oblast podpory 1. 1, 1
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Výzva k předkládání žádostí
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI MONITOROVÁNÍ PROJEKTŮ SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE 5. května 2010.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Výzva k předkládání žádostí
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

Představení výzvy č. 36 k oblasti podpory 1 Představení výzvy č. 36 k oblasti podpory 1.2 OP LZZ Zvýšení adaptability zaměstnanců restrukturalizovaných podniků Seminář pro žadatele Praha, 22. března 2010

Obsah prezentace Identifikace programu a výzvy Globální a specifické cíle oblasti podpory Zaměření činností projektu Cílové skupiny Typy projektů a dopad realizace projektu Oprávněnost žadatele Specifikace cílové skupiny/zaměstnavatele Upozornění na nemožnost partnerství Výše finanční podpory Doba trvání projektu Monitorování projektu Formální náležitosti projektové žádosti Přílohy žádosti Termín a doručení žádosti

1. Identifikace programu a výzvy Evropský sociální fond (ESF) Operační program lidské zdroje a zaměstnanost (OP LZZ) Prioritní osa 1 Adaptabilita Oblast podpory 1.2 Zvýšení adaptability zaměstnanců restrukturalizovaných podniků Číslo výzvy: 36 Text výzvy a příloha výzvy (Metodika hodnocení specifických kritérií grantového projektu a Využití dočasného rámce ve výzvě ke GG 1.2) http://www.esfcr.cz/vyzva-k-predkladani-grantovych-projektu-op-lzz-v-ramci-2 http://portal.mpsv.cz/sz/politikazamest/esf/programove_obdobi_2007_-_2013/aktivity_zprostredkujiciho_subjektu/vyzvy

2. Globální a specifické cíle oblasti podpory Zvýšení adaptability zaměstnanců ohrožených nezaměstnaností z důvodu strukturálních/organizačních změn v podniku (za subjekt ohrožený strukturálními změnami se považují organizace, které v souvislosti s ekonomickou krizí uvolňují své zaměstnance). Zabezpečení požadované kvalifikační struktury propouštěných zaměstnanců pro jejich lepší pracovní mobilitu na trhu práce; Zvýšená péče zaměstnancům, kteří se z věkových a zdravotních důvodů obtížněji uplatňují na trhu práce; Nové pracovní uplatnění a příprava na nová pracovní místa, včetně poradenství, rekvalifikace a odborné praxe. V rámci realizace projektu budou mít propouštění zaměstnanci jedinečnou příležitost rychlé reintegrace na trhu práce. Projekt je inovativní zaměřením na tuto cílovou skupinu a snahou urychlit nalezení pracovního uplatnění u nového zaměstnavatele. V rámci projektu bude realizován ucelený mix aktivit, které komplexně provedou účastníky projektu od počátečního poradenství, přes vzdělávací aktivity a rekvalifikace až po případné získání nového pracovního uplatnění ještě v rámci projektových aktivit. Zaměstnancům se tak dostane možnosti účastnit se dalšího vzdělávání, zdokonalit si své odborné znalosti, dovednosti a kompetence ještě před ukončením pracovního poměru.

3. Zaměření činností projektu V oblasti podpory 1.2 budou prováděny zejm. následující činnosti: další profesní vzdělávání zaměstnanců, včetně získání a prohlubování klíčových dovedností, které zvyšují zaměstnatelnost na trhu práce (informační technologie, rozvoj jazykových dovedností v souvislosti s odborným vzděláváním rekvalifikací, komunikační dovednosti apod.); aplikování moderních forem vzdělávání, včetně přípravy na nové pracovní uplatnění na trhu práce pro konkrétní pracovní pozici; pracovně-profesní poradenství; poskytování mzdových příspěvků zaměstnavatelům, kteří zaměstnají propuštěné znevýhodněné zaměstnance (na nově vytvořená pracovní místa nebo na obsazení uvolněných pracovních míst) uplatňování pružných forem organizace práce při získání dalšího pracovního uplatnění; podpora zahájení podnikatelské činnosti přípravou nových podnikatelů (poradenství, rekvalifikace, odborná praxe – podnikatelské inkubátory). Důraz bude kladen na komplexní přístup a vzájemnou provázanost aktivit. V rámci projektu bude rovněž možné poskytnout příspěvek na náhrady mezd stávajícím zaměstnavatelům.

4. Cílové skupiny Cílovou skupinou jsou zaměstnanci podniků působících v oborech a odvětvích, které procházejí strukturálními změnami, a jimž hrozí nezaměstnanost z organizačních důvodů. Jedná se o zaměstnance, kteří jsou ohroženi nezaměstnaností v důsledku předpokládaného ukončení pracovněprávního vztahu, popř. jsou již ve výpovědní době a v blízké době opustí současný podnik. Zároveň musí splňovat alespoň jedno z níže uvedených kritérií: a) v rámci uplatnění na trhu práce potřebují doplnit nezbytné znalosti na konkrétní dovednosti, které jsou potřeba pro uplatnění na trhu práce b) se přímo budou rekvalifikovat na takovou profesi, která je požadována na trhu práce na základě monitoringu trhu práce Specifické skupiny zaměstnanců: − věkové skupiny nad 50 let − mladí do 25 let − osoby se zdravotním postižením Na specifické skupiny zaměstnanců se také vztahuje podmínka, že se jedná o zaměstnance, kteří jsou ohroženi nezaměstnaností v důsledku předpokládaného ukončení pracovněprávního vztahu, popř. jsou již ve výpovědní době a v blízké době opustí současný podnik.

Konkrétně jde o zaměstnance, se kterými je nebo bude v následujících 3 měsících rozvázán pracovní poměr ze strany zaměstnavatele v souvislosti s organizačními změnami na základě § 52 odst. a), b) a c) zákoníku práce č. 262/2006 Sb. (jsou tedy ve výpovědní lhůtě) nebo jejich pracovní poměr končí dohodou z týž důvodů. Rozhodující pro vstup této osoby do projektu je její příslušnost k cílové skupině v době vstupu do projektu, tj. v době vstupu do projektu se musí jednat o zaměstnance ve výpovědní době či o zaměstnance, který výpověď obdrží v době účasti v projektu nejpozději 3 měsíce po vstupu do projektu a současně ještě v průběhu realizace projektu tak, aby žadatel mohl doložit, že daný zaměstnanec splnil náležitosti cílové skupiny. Podmínkou je souhlas zaměstnavatelů s účastí zaměstnanců ohrožených ztrátou zaměstnání v aktivitách projektu. Do grantového projektu nemohou vstoupit zaměstnanci, kteří splňují výše uvedená kritéria, ale kteří již čerpali nebo čerpají pomoc v rámci regionálního individuálního projektu v oblasti podpory 1.2. Cílem projektu je pomoci zaměstnancům ještě před jejich faktickým propuštěním, tedy v době, kdy se ještě neocitli v evidenci úřadu práce jako zájemci či uchazeči o zaměstnání, ale jsou již ve výpovědní lhůtě či jsou výpovědí ohroženi.

5. Typy projektů a dopad realizace projektu Regionální grantové projekty – jsou určeny pro cílové skupiny na území jednoho kraje (kromě Prahy)‚ a musí být uskutečněny v kraji, pro který byly schváleny. sídlo žadatele kdekoliv v ČR (včetně Prahy) činnosti projektu musí být v rozhodující míře uskutečněny v regionu, v němž byla žádost podávána a který bude mít z realizace projektu prospěch případné uskutečnění činnosti v sousedícím regionu musí být řádně zdůvodněno v žádosti a je přípustné pouze pokud je nezbytné pro dosažení cílů projektu (max. počet osob z jiných regionů je omezen na 20 % celkového počtu podpořených osob) příslušníci cílových skupin (zaměstnanci ohrožení nezaměstnaností) musí mít v regionu, ve kterém se projekt realizuje, místo pobytu nebo zde musí být zaměstnáni Nadregionální grantové projekty – jsou určeny pro cílové skupiny ze dvou a více krajů, popř. celé ČR (kromě Prahy) činnosti projektu mohou být organizovány na libovolném odůvodnitelném místě v ČR (např. nejlepší dopravní dostupnost, místo se specifickým vybavením).

6. Oprávněnost žadatele Oprávněnými žadateli jsou: 1. Profesní oborová a podnikatelská sdružení, kterými jsou pro účely této výzvy: Zaměstnavatelské svazy založené podle zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů, § 9a); Sdružení podniků – vzniklé dle zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů – tzn. sdružení registrovaná dle § 6 tohoto zákona. Pro účely této výzvy se sdružením podniků rozumí organizace sdružující alespoň 10 podniků – členů. Dále se pro účely této výzvy podnikem/členem rozumí právnická osoba založená za účelem podnikání, tj. výrobní družstvo nebo obchodní společnost, a to pouze tyto druhy obchodních společností – veřejná obchodní společnost, komanditní společnost, společnost s ručením omezeným, akciová společnost a evropská společnost (dle zákona č. 513/1992 Sb., obchodní zákoník ve znění pozdějších předpisů). Žádost mohou předložit pouze ta sdružení, která vznikla rok před datem jejího vyhlášení, tj. 5. března 2010; Zájmová sdružení právnických osob – vzniklá dle § 20f a násl. zákona č. 40/1964Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Pro účely této výzvy se sdružením podniků rozumí organizace sdružující alespoň 10 podniků – členů. Dále se pro účely této výzvy podnikem/členem rozumí právnická osoba založená za účelem podnikání, tj. výrobní družstvo nebo obchodní společnost, a to pouze tyto druhy obchodních společností – veřejná obchodní společnost, komanditní společnost, společnost s ručením omezeným, akciová společnost a evropská společnost (dle zákona č. 513/1992 Sb., obchodní zákoník ve znění pozdějších předpisů). Žádost mohou předložit pouze ta sdružení, která vznikla rok před datem jejího vyhlášení, tj. 5. března 2010; Hospodářská komora a Agrární komora České republiky zřízené podle zákona č. 301/1992, Sb., o Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR, ve znění pozdějších předpisů a jejich vnitřní složky; Svazy výrobních a spotřebních družstev; Výše uvedené organizace mohou předkládat žádost zaměřenou na realizaci aktivit pro zaměstnance svých členů, sdružených podniků, apod., kteří splňují kritéria pro cílovou skupinu této výzvy.

Českomoravská konfederace odborových svazů Asociace svobodných odborů 2. Sociální partneři Českomoravská konfederace odborových svazů Asociace svobodných odborů Svaz průmyslu a dopravy ČR Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR Do cílové skupiny grantových projektů předkládaných na základě této výzvy nespadají zaměstnanci oprávněných žadatelů o finanční podporu. V rámci předkládaných projektů není přípustné partnerství. Žadatel musí splňovat podmínky OP LZZ i všechna stanovená pravidla pro realizaci projektů podporovaných z OP LZZ a také kritéria výběru/oprávněnosti žadatele.

Oprávněnými žadateli nejsou subjekty, pokud: jsou v likvidaci, úpadku, hrozícím úpadku či je proti nim vedeno insolvenční řízení dopustili se jednání vážným způsobem odporujícímu profesní etice, které může poskytovatel dotace prokázat nesplnili závazky související s úhradou zdravotního a sociálního pojištění nebo příslušnými daňovými odvody

7. Specifikace cílové skupiny/zaměstnavatele Zaměstnanci ve výpovědní lhůtě či ohrožení výpovědí vstupují do projektu dobrovolně, na základě svého zájmu. Projekt je zcela specifický v tom, že nepracuje s cílovou skupinou, která je předem (při předložení projektu) zcela známá a definovaná. Velikost cílové skupiny nemůže být tedy v projektu přesně definována. Projekt je založen na kvalifikovaném odhadu velikosti potenciální cílové skupiny. Tento odhad je podložen znalostí místního trhu práce, který se odvíjí od pravidelného kontaktu se zaměstnavateli i specifického šetření (analýzou/monitoringem trhu práce). Analýza je založena na dotazníkovém šetření a na důvěře zaměstnavatelů sdělit potřebné informace, které jsou však v projektu využity „anonymně“. Žadatel provede analýzu cílové skupiny včetně jejího předpokládaného uplatnění na trhu práce (zaměření na rekvalifikaci i podnikání). Na základě tohoto odhadu pak stanoví předpokládanou velikost cílové skupiny, vhodné klíčové aktivity, indikátory a rozpočet.

8. Upozornění na nemožnost partnerství V rámci předkládaných projektů není přípustné partnerství. Zapojení stávajícího zaměstnavatele formou „ jiné“ spolupráce: Stávající zaměstnavatelé budou do projektu zapojeni tzv. jinou formou spolupráce – nebudou tedy přímo partnery projektu, tzn., že stávající zaměstnavatel souhlasí s aktivitami projektu a zavazuje se vytvořit podmínky pro účast zaměstnanců ohrožených nezaměstnaností (ve výpovědi nebo s předpokládaným ukončením pracovního poměru výpovědí z organizačních důvodů) v aktivitách projektu. Zaměstnavatelům může být poskytnut příspěvek na náhradu mzdy včetně sociálního a zdravotního pojištění v době, kdy se jejich zaměstnanci budou účastnit projektových vzdělávacích aktivit (úhradu nákladů je možné poskytnout pouze v režimu de minimis nebo dočasného rámce). Partnerství není přípustné ani s novým zaměstnavatelem, který zaměstná propouštěné zaměstnance. I v tomto případě je nutné využít tzv. jinou formu spolupráce. Nový zaměstnavatel může obdržet příspěvek na vytvoření pracovních míst nebo na umístění na uvolněná pracovní místa.

9. Výše finanční podpory Omezení výše finanční podpory na jeden projekt: Minimální výše podpory je 500 000 Kč na jeden realizovaný projekt, maximální výše podpory je 10 000 000 Kč. Podpora bude poskytována v rámci OP LZZ formou nevratné finanční pomoci - dotace. Na poskytnutí finanční pomoci není právní nárok. Na projekt, kterému byla přidělena finanční podpora z OP LZZ, nelze čerpat podporu z jiného programu Evropské unie nebo České republiky. Intenzita podpory Výše podpory projektu OP LZZ může dosáhnout až 100 % způsobilých výdajů projektu. Způsobilé výdaje projektu budou hrazeny z 85 % z prostředků OP LZZ a zbývajících 15 % z prostředků státního rozpočtu. Celková alokace finančních prostředků pro tuto výzvu: 300.519.242 Kč (11.538.462 EUR)

10. Doba trvání projektu Maximální délka trvání projektu, předkládaného v rámci této výzvy, je 2 roky (24 měsíců). Realizace projektu musí být ukončena nejpozději do 31.8. 2014.

11. Monitorování projektu Na základě stanovených cílů projektu si žadatel určí hodnoty monitorovacích indikátorů. Při monitorování realizace projektu musí příjemce naplňování těchto indikátorů průběžně sledovat a vykazovat v monitorovacích zprávách: zpráva o zahájení projektu (po 2 měsících od zahájení realizace) průběžné monitorovací zprávy (v intervalu po 6 měsících) závěrečná monitorovací zpráva (nejpozději do 2 měsíců po skončení projektu) V případě některých indikátorů musí příjemce sledovat a vykazovat tyto indikátory v detailním členění (např. podle pohlaví, podle postavení na trhu práce, podle typu cílových skupin, podle věku, podle znevýhodnění, podle dosaženého vzdělání apod.).

Uvádějte reálné a dosažitelné hodnoty jednotlivých indikátorů! V případě schválení projektu a sepsání právního aktu jsou hodnoty indikátorů závazné a snížení jejich hodnoty je podstatnou změnou, která podléhá schválení poskytovatele výzvy! V případě nedosažení naplánovaných hodnot monitorovacích indikátorů je poskytovatel oprávněn přiměřeně snížit výši dotace projektu! (Podrobněji viz D8 – Metodika monitorovacích indikátorů). Monitorovací indikátory pro oblast podpory 1.2 OP LZZ Prostudujte si pečlivě definici jednotlivých monitorovacích indikátorů, dříve než je budete uvádět v benefitové žádosti! Viz příloha Metodiky monitorovacích indikátorů (D8) Termíny naplnění indikátorů volte spíše ke konci realizace projektu. Druh indikátoru Název indikátoru Výstupy Počet podpořených osob - celkem Počet podpořených organizací - celkem Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů Výsledky Počet úspěšných absolventů kurzů celkem

12. Formální náležitosti projektové žádosti Žádost se předkládá ve 2 vyhotoveních v listinné podobě na standardním formuláři (1 originál, 1 kopie), vyplněném v aplikaci Benefit7. Formulář je k dispozici na webových stránkách www.eu-zadost.cz nebo www.eu-zadost.eu. Tištěná verze a žádost finálně uložená v aplikaci Benefit7 musí mít stejný unikátní klíč žádosti (Hash). Listy výtisku žádosti je nutno pevně spojit, tj. podepsaná žádost musí být sešita v levém horním rohu a sešití musí být oboustranně přelepeno přes hřbet žádosti páskou nebo jiným obdobným způsobem zamezujícím neoprávněnému nakládání se žádostí. Páska musí být označena podpisem a razítkem představitele žadatele oprávněného jednat jeho jménem na první a poslední straně žádosti.

13. Přílohy žádosti Součástí projektové žádosti je povinná příloha, kterou je: Doklad o právní subjektivitě - je nutné předložit jej v odpovídající formě, odlišné podle právní formy žadatele (konkrétní výčet je uveden v Příručce pro žadatele D1, s. 35-37) Analýza cílových skupin žadatel je povinen zpracovat podrobnou analýzu cílových skupin projektu, která bude sloužit jako podklad pro hodnocení kritéria B (jasné vymezení cílové skupiny; přiměřenost cílové skupiny; přínos projektu pro cílovou skupinu; způsob zapojení cílové skupiny) a specifického kritéria č. 2 věcného hodnocení (toto kritérium hodnotí, zda a v jaké míře budou v projektu realizovány aktivity zohledňující zvláštnosti specifických skupin) Analýza by se dále měla zaměřit především na: - celkovou situaci na trhu práce v regionu včetně výhledu pro dobu zahájení projektu s důrazem na předpokládané propouštění zmapování zaměstnavatelů, kteří se chystají hromadně propouštět (anonymní využití údajů v projektu) monitoring/analýza potencionálních zaměstnavatelů (anonymní využití údajů v projektu)

Všechny povinné a případné další nepovinné přílohy (maximálně však 5 nepovinných příloh) musí být předloženy ve 2 vyhotoveních (1 originál a 1 kopie). Každá z příloh musí být označena pořadovým číslem podle jejího označení v seznamu příloh v aplikaci Benefit7 a vícestránková příloha musí být sešita. Seznam příloh s uvedením počtu stran musí být podepsán statutárním zástupcem žadatele. Seznam příloh je součástí předložené žádosti (generuje se v aplikaci Benefit7) a musí v něm být uveden správný počet listů (i na případném samostatně přiloženém seznamu). Všechny přílohy musí být předloženy jak v listinné, tak i v elektronické podobě v aplikaci Benefit7 – povinné přílohy zde musí být naskenovány i s podpisem, nepovinné vloženy v příslušném formátu. Pouze v případě, kdy elektronická velikost jedné přílohy přesáhne limit (3MB), je možné ji po předchozí domluvě s vyhlašovatelem předložit na CD/DVD nosiči (povolený formát příloh je MS Office 97-2003). Listinná podoba žádosti (včetně příloh) musí být doručena v zalepené obálce doporučenou poštou nebo předána osobně (doručitel obdrží datované a podepsané potvrzení o převzetí) vyhlašovateli výzvy. Žádosti zaslané jiným než výše uvedeným způsobem (např. faxem nebo emailem) nebo doručené jinému subjektu nebudou akceptovány.

Poštovní adresa vyhlašovatele: Ministerstvo práce a sociálních věcí PhDr. Karel Vít, Ph.D. ředitel Odbor implementace programů ESF Na Poříčním právu 1 128 01 Praha 2 Kontaktní místo (pro osobní doručení žádostí): Karlovo náměstí 1 1. patro, č.dv. 124

14. Termín a doručení žádosti Výzva je jako výzva průběžná ode dne 5. března 2010 s platností do 31.8.2012 do 12 hodin. Žádosti je možné předkládat od 8. března 2010 do vyčerpání celkové částky, nejdéle do 31.8.2012 do 12 hodin. Žádosti doručené po termínu uzavření výzvy (31.8.2012) nebo po vyčerpání celkové částky budou automaticky vyřazeny (pro žádosti doručené poštou není rozhodující datum razítka na obálce, ale datum a čas doručení žádosti). Hodnocení projektů bude probíhat průběžně. V souvislosti s průběžným hodnocením bude i výběr projektů a vyhlašování výsledků probíhat průběžně.

Kontaktní osoby vyhlašovatele: Ing. Milan Kvapil Odbor implementace programů ESF, oddělení řízení projektů MPSV ČR Karlovo náměstí 1 128 01 Praha 2 tel.: 221923377 milan.kvapil@mpsv.cz Mgr. Pavlína Tošnerová tel.: 221923252 pavlina.tosnerova@mpsv.cz Ing. Michaela Švojgrová tel.: 221923373 michaela.svojgrova@mpsv.cz

Děkuji za pozornost