Rozdíl a součet třetích mocnin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Advertisements

Pravidla pro počítání s mocninami
Konstrukce trojúhelníku Podle věty sss b a c 1. Přiřaď názvy stran na správné místo. C A B Kantor nejdříve nechá žáky vyřešit tuto otázku. A B.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Mnohočleny a algebraické výrazy
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
 př. 7 výsledek postup řešení Vypočti velikost obsah trojúhelníku ABC. A[-2;1;3], B[0;1;3], C[-2;1;-1]
Rozdíl druhých mocnin a2 - b2 Autor: Vladislava Hurajová.
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Komplexní čísla.
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a násobení výrazů
41.1 Rozkládání mnohočlenů pomocí vytýkání a vzorců
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pravidla pro počítání s mocninami.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
VY_42_INOVACE_384_PRVOČÍSLA Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Opakování na 3. písemnou práci
Rozklad čísel na prvočísla
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Rozdíl čtverců.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Hustota pravděpodobnosti – případ dvou proměnných
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Druhá mocnina rozdílu.
Algebraické vzorce III
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
24..
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Výrazy s proměnnou ve slovních úlohách. Sestavení slovní úlohy: 1) Na dveřích taxi je napsáno: Nástupní sazba 150 Kč 1 km jízdy … 25 Kč Sestavte výraz.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Mocniny Druhá mocnina.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny s přirozeným mocnitelem
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
IV. Násobení lomených výrazů
Druhá mocnina dvojčlenu
VY_32_INOVACE_61.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
I. Podmínky existence výrazu
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Rozklad mnohočlenů na součin
Vzorce na úpravu výrazů
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

Rozdíl a součet třetích mocnin

Rozdíl a součet třetích mocnin Vynásobte: (3 – x)∙(9 + 3x + x2) = (2e + 3f)∙(4e2 – 6ef + 9f2) = 27 + 9x + 3x2 – 9x – 3x2 – x3 = 27 – x3 A3 – B3 8e3 – 12e2f + 18ef2 + 12e2f – 18ef2 + 27 f3 = = 8e3 + 27f3 A3 + B3

Rozdíl a součet třetích mocnin A3 – B3 = (A – B)∙(A2 + AB + B2) A3 + B3 = (A + B)∙(A2 – AB + B2)

Rozdíl a součet třetích mocnin Rozložte na součin podle vzorce A3 – B3 b) 8 – u3 = c) 27 – 8a3 = d) 64c3 – 125 = e) a6 – b3 = a) 64 – q3 = (4 – q) ∙(16 + 4∙q + q2) A3 – B3 = (A – B) ∙(A2 + A∙B + B2) 64 – q3 = (4 – q)∙(16 + 4q + q2) (2 – u)∙(4 + 2u + u2) (3 – 2a)∙(9 + 6a + 4a2) (4c – 5)∙(16c2 + 20c + 25) (a2 – b)∙(a4 + a2b + b2)

Rozdíl a součet třetích mocnin Rozložte na součin podle vzorce A3 + B3 b) v3 + 125 = c) 1 + 64u3 = d) 8c3 + 343 = e) e3 + 8f6 = a) 27 + d3 = (3 + d) ∙(9 – 3∙d + d2) A3 + B3 = (A + B) ∙(A2 – A∙B + B2) 27 + d3 = (3 + d)∙(9 – 3d + d2) (v + 5)∙(v2 – 5v + 25) (1 + 4u)∙(1 – 4u + 16u2) (2c + 7)∙(4c2 – 14c + 49) (e + 2f2)∙(e2 – 2ef2 + 4f4)

Rozdíl a součet třetích mocnin Spojte správné rozklady: 27b3 – 8c3 (2b2 + 3c)∙(2b2 – 3c) 27b3 + 8c3 (2b + 3c)∙(4b2 – 6bc + 9c2) 8b3 – 27c3 (3b – 2c)∙(9b2 + 6bc + 4c2) 8b3 + 27c3 Nelze rozložit 4b4 – 9c2 (2b – 3c)∙(4b2 + 6bc + 9c2) 4b4 + 9c2 (3b + 2c)∙(9b2 – 6bc + 4c2)

Rozdíl a součet třetích mocnin Rozložte: 1) 512 – 0,125j3 = = (8 – 0,5j)∙(64 + 4j + 0,25j2) 2) 64k3 + 27m3 = = (4k + 3m)∙(16k2 – 12km + 9m2) 3) 1000p6 – 1 = = (10p2 – 1)∙ (100p4 + 10p2 + 1) 4) 0,001u3 + 8v6 = = (0,1u + 2v2)∙(0,01u2 – 0,2uv2 + 4v4)

Rozdíl a součet třetích mocnin ?? Nějaké dotazy ??