Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přítel je osoba, se kterou se odvažujete být sami sebou
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
11 rad, abychom se v životě nezbláznili. 1. Kdo jinému jámu kope, je u něho na brigádě!
Důležitá telefonní čísla
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Pozorně čti a vteřinu či dvě o tom popřemýšlej !
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Pro ty co mám ráda Lidé přicházejí do našich životů z nějakého DŮVODU, na určité OBDOBÍ anebo na CELÝ ŽIVOT. Když je budeme umět rozlišovat, tak budeme.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele a případně zápisu v sešitě zopakují,
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Prosím nepodvádět a čestně odpovídat. Jinak podvádíš jenom sebe ! ! !
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
SLOVO SOUSLOVÍ FRAZÉMY
Poznámky pro výuku Předmět: Vlastivěda
Při vysvětlování nepoužívejte slova příbuzná!
PŘÍSLOVÍ, POŘEKADLO, RČENÍ, PRANOSTIKA Mgr. Michal Oblouk
Je zajímavé sledovat, jestli to pošleš zpět
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Pár vtípků.
KAMARÁD NewFoton.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š04_s01_01.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š12_s01_01.
VY_32_INOVACE_57_Podmet Autor: Mgr. Dana Hatašová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Pořekadlo VY_32_INOVACE_20 Sada 2 Čtení a literární výchova ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: květen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ DRUHY.
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_04_01_07.
SLOVO SOUSLOVÍ FRAZÉMY
Podstatná jména Výkladová prezentace.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
PŘÍSLOVÍ, POŘEKADLO, RČENÍ, PRANOSTIKA Mgr. Michal Oblouk
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Věta se skládá ze slov Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Předložky.
Věta se skládá ze slov Název školy
Vy_32_INOVACE_77_Charakteristika
VY_32_INOVACE_13_SLOVNÍ DRUHY_PŘÍSLOVCE
Čtení s porozuměním - básničky Vybírání vhodné ilustrace k textu.
Slovesné třídy.
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Přísloví VY_32_INOVACE_19
ČESKÝ JAZYK 4. ROČ. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
Téma (název prezentace)
Téma (název prezentace)
Metodický list: Slovní druhy 1. část
11 rad, abychom se v životě nezbláznili
Téma (název prezentace)
VY_32_INOVACE_19 19 Vím, co čtu IV. autor: Mgr. Jana Kobylková
Krása zimy Hledat lásku? Nesmysl...říká rozum. Směšné....říká hrdost. Riskantní...brání se zkušenost. Ale samota zabíjí ...šeptá srdce.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Zájmena.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy
Hledat lásku. Nesmysl. říká rozum. Směšné. říká hrdost. Riskantní
Transkript prezentace:

Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace) Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_12_INOVACE_s1_19 Předmět Český jazyk Téma (název prezentace) Jak dobře znáš česká přísloví a rčení 1. Autor Mgr. Světlana Kopecká Metodický popis (anotace) Čtení s porozuměním, rozšiřování slovní zásoby. Pro 3 – 5 ročník ZŠ. Žáci se seznamují se známými i méně známými příslovími, odhalují jejich smysl a podstatu, odhadují, jak přísloví mohla vzniknout. Pozorným čtením odhadují správný a výstižný smysl přísloví. Práce probíhá nejdříve pomocí kvízu, který si děti mohou později kontrolovat interaktivním doplňováním, které zároveň slouží k zapamatování nových slov a k podnícení diskuze nad jednotlivými příslovími.

Stránky 2 – 5: Úvod do problému – co je to pořekadlo, rčení, jaká známe, jak asi vznikala, kdy pořekadla používáme Přechody a animace fungují na klikání myší. Stránky 6 – 7: Pokyny pro děti a návod k samostatné práci. Stránky 8 – 22: Kvíz – děti vybírají ze tří možností a zapisují si. 15 přísloví Přechody a animace fungují automaticky – děti mají dostatek času na přečtení i zapisování – tato část trvá 8 minut Stránky 23 – 38: Stránky fungují na klikání myší – děti volí vždy jednu z možností – okamžitá kontrola patřičnou animací – děti si kontrolují svou předešlou práci. Tuto část je také možné využít samostatně, bez předešlého kvízu, pro společnou práci na interaktivní tabuli nebo na PC

Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Pořekadla, rčení krátké průpovídky, které nám přibližují nějakou životní zkušenost Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne.

Pořekadla, rčení mohou být i výstrahou, upozorněním Dvakrát měř, jednou řež.

Jako by hrách na stěnu házel. Pořekadla, rčení pokárání Jako by hrách na stěnu házel.

Vezmi tužku, papír a vyzkoušej, jak rozumíš pořekadlům.

Na papír zapiš pod sebe čísla od jedné do patnácti. Vždy si pečlivě přečti přísloví a nabízené možnosti. Pokus se vybrat tu odpověď, která dané přísloví nejvíc vystihuje. Potom ke každému číslu postupně zapisuj písmeno A, B nebo C. Podle toho, jakou možnost jsi vybral/a.

Lež má krátké nohy. 1. A Kdo lže, ten pomalu utíká, protože má krátké nohy. B Každý, kdo má krátké nohy, tak někdy zalhal. C Když budu lhát, stejně se to brzy někdo dozví.

2. A B C Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. Když vykopu jámu, musím jí označit, aby do ní nikdo nespadl. B Když někomu provedu něco zlého, může se to obrátit proti mně. C Když někomu pomáháme kopat jámu, můžeme do ní spadnout.

3. A B C Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Při volání do lesa se nám vždy ozývá nějaká ozvěna. B Když na někoho budu hodný, tak on mi to oplatí. C Do lesa musíme zakřičet, aby se nám někdo ozval.

Jez do polosyta, pij do polopita a vyjdou ti dlouhá léta. 4. A Nikdy nesmíme nic dojídat, aby nám zbylo jídlo na další léta. B Ten, kdo žije střídmě, dožije se do léta. C Ten, kdo žije střídmě, dožije se do vysokého věku.

Zabil dvě mouchy jednou ranou. 5. A Člověk, který vyřešil víc problémů najednou. B Člověk, který je opravdu hodně obratný a hbitý. C Člověk, který dokáže rychle vyhubit všechny mouchy.

Stromek se má ohýbat, dokud je mladý. 6. A Stromek musíme ohýbat a různě tvarovat, aby mohl růst. B Když jsou stromky mladé, dají se jim ohýbat větve. C Děti se mají vychovávat od malička.

neříkej o ní, že není dobrá. 7. Nemáš-li rád kaši, neříkej o ní, že není dobrá. A Když se tobě někdo nebo něco nelíbí, nepomlouvej ho. B Když nemáš rád kaši, raději ji nejez, asi není dobrá. C I když nemáš rád kaši, tak ji sněz a neříkej, že není dobrá.

Co se v mládí naučíš, ke stáru jako když najdeš. 8. A Učit se mohou jenom mladí lidé. B Musíme se učit když jsme malí, staří lidé si obtížně pamatují. C Když se něco dobře naučím, tak toho později mohu využít.

9. A B C Pýcha předchází pád. Když je někdo pyšný, dokáže předcházet pádům. B Když je někdo pyšný, často zakopne a upadne. C Když je někdo pyšný, často na to doplatí.

10 A B C V nouzi poznáš přítele. Abys získal dobré přátele, musíš být ve velké nouzi. B Když je mi nejhůř, může mi pomoci třeba přítel. C Opravdový kamarád se snaží pomoci i v obtížné situaci.

Čím výše vystoupíš, tím větší rozhled. 11 A Čím víc se toho naučím, tím více věcem rozumím. B Když vystoupím na rozhlednu, tak daleko uvidím. C Čím je vyšší žebřík, tím je víc vidět.

Hlad je nejlepší kuchař. 12 A Nejlepší kuchař je ten, který má velký hlad. B Ten, kdo má velký hlad, naučí se rychle vařit. C Tomu, kdo má velký hlad, chutná všechno.

Ranní ptáče dál doskáče. 13 A Ráno bychom měli cvičit, například skákat. B Ptáček, který se narodil ráno, dělá delší skoky. C Když ráno brzy vstanu, hodně toho stihnu.

14 A B C Neříkej hop, dokud jsi nepřeskočil. Neříkej, že je to snadné, když jsi to ještě neudělal. B Neříkej, že umíš skákat, když jsi nikdy nebyl na závodech. C Znamená to - nemluv neslušně.

Dělá věci úplně jinak než ostatní. Pluje proti proudu. 15 A Na lodi se pádluje vždy proti proudu. B Umí dobře pádlovat. C Dělá věci úplně jinak než ostatní.

Kontroluj svou práci

Lež má krátké nohy. 1. A Kdo lže, ten pomalu utíká, protože má krátké nohy. B Každý, kdo má krátké nohy, tak někdy zalhal. C Když budu lhát, stejně se to brzy někdo dozví.

2. A B C Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. Když vykopu jámu, musím jí označit, aby do ní nikdo nespadl. B Když někomu provedu něco zlého, může se to obrátit proti mně. C Když někomu pomáháme kopat jámu, můžeme do ní spadnout.

3. A B C Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Když zavolám do lesa, ozve se mi ozvěna. B Když na někoho budu hodný, tak on mi to oplatí. C V lese se musí křičet, abychom se neztratili.

Jez do polosyta, pij do polopita a vyjdou ti dlouhá léta. 4. A Nikdy nesmíme nic dojídat, aby nám zbylo jídlo na další léta. B Ten, kdo žije střídmě, dožije se do léta. C Ten, kdo žije střídmě, dožije se do vysokého věku.

Zabil dvě mouchy jednou ranou. 5. A Člověk, který vyřešil víc problémů najednou. B Člověk, který je opravdu hodně obratný a hbitý. C Člověk, který dokáže rychle vyhubit všechny mouchy.

6. A B C Stromek se má ohýbat dokud je mladý. Stromek musíme ohýbat a různě tvarovat, aby mohl růst B Když jsou stromky mladé, dají se jim ohýbat větve. C Děti se mají vychovávat od malička.

neříkej o ní, že není dobrá. 7. Nemáš-li rád kaši, neříkej o ní, že není dobrá. A Když se tobě někdo nebo něco nelíbí, nepomlouvej ho. B Když nemáš rád kaši, raději ji nejez, asi není dobrá. C I když nemáš rád kaši, tak ji sněz a neříkej, že není dobrá.

Co se v mládí naučíš, ke stáru jako když najdeš. 8. A Učit se mohou jenom mladí lidé. B Musíme se učit když jsme malí, staří lidé si obtížně pamatují. C Když se něco dobře naučím, tak toho později mohu využít.

9. A B C Pýcha předchází pád. Když je někdo pyšný, dokáže předcházet pádům. B Když je někdo pyšný, často zakopne a upadne. C Když je někdo pyšný, často na to doplatí.

10 A B C V nouzi poznáš přítele. Abys získal dobré přátele, musíš být ve velké nouzi. B Když je mi nejhůř, může mi pomoci třeba přítel. C Opravdový kamarád se snaží pomoci i v obtížné situaci.

11 A B C Čím výše vystoupíš, tím větší rozhled. Čím víc se toho naučím, tím více věcem rozumím. B Když vystoupím na rozhlednu, tak daleko uvidím. C Čím je vyšší žebřík, tím je víc vidět.

Hlad je nejlepší kuchař. 12 A Nejlepší kuchař je ten, který má velký hlad. B Ten, kdo má velký hlad, naučí se rychle vařit. C Tomu, kdo má velký hlad, chutná všechno.

Ranní ptáče dál doskáče. 13 A Ráno bychom měli cvičit, například skákat. B Ptáček, který se narodil ráno, dělá delší skoky. C Když ráno brzy vstanu, hodně toho stihnu.

Neříkej, že umíš skákat, když jsi nikdy nebyl na závodech. Neříkej hop, dokud jsi nepřeskočil. 14 A Neříkej, že je to snadné, když jsi to ještě neudělal. B Neříkej, že umíš skákat, když jsi nikdy nebyl na závodech. C Znamená to - nemluv neslušně.

15 A B C Pluje proti proudu. Na lodi se pádluje vždy proti proudu. Umí dobře pádlovat. C Dělá věci úplně jinak než ostatní.

Znáš ještě jiná přísloví nebo rčení? Zeptej se doma, zapiš je a přines do školy. Budu se těšit !

Použité zdroje: Všechny obrázky čerpány z http://office.microsoft.com