Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Advertisements

7. ročník KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU VĚTA SSS. VĚTA SSS jsou-li dány pro konstrukci trojúhelníku délky tří stran, využijeme větu sss o shodnosti trojúhelníků:
9. ročník GONIOMETRICKÁ FUNKCE KOTANGENS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_32_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
Konstrukce trojúhelníku
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_11_Bod, čára, úsečka
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
* Výšky trojúhelníku Matematika – 6. ročník *
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_20_Počasí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09.
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál pro 9.ročník
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Křížovka - sporty
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Moje rodina
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_V.M2TŠ_KONSTRUKCE PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU Téma: M- 7. ročník – geometrie –konstrukce pravoúhlého trojúhelníku Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 7. ročník speciální základní školy List č. 3 je úvodní, určený k opakování List č. 4 představuje žákům pomůcky, které budou potřebovat Listy č. 5 a 6 jsou výkladem konstrukce pravoúhlého trojúhelníku List č. 7 je určen žákům pro samostatnou práci do sešitu Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, učí se postupovat podle výkladu při konstrukci pravoúhlého trojúhelníku Inovace: Interaktivní způsob učení Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, kružítko, pravítko, tužka, pastelky, sešit, trojúhelník s ryskou

KONSTRUKCE PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU b ● A c B Zopakuj si: Pro strany trojúhelníku platí trojúhelníková nerovnost: Součet každých dvou stran trojúhelníku je větší než strana třetí. Doplň: a + b > ____ a + c > ____ ________ > a ŘEŠENÍ: c b b + c

Pro konstrukci pravoúhlého trojúhelníku použijeme kružítko a pravoúhlý trojúhelník s ryskou. RYSKA Pamatuj si: Trojúhelník, který má dvě strany k sobě kolmé, se nazývá pravoúhlý trojúhelník. Ryska, kterou budeš používat, svírá s nejdelší stranou trojúhelníku (přeponou) pravý úhel.

5. Opíšeme oblouk se středem v bodě B tak, aby vznikl průsečík. Sestrojíme trojúhelník ABC, jehož strany jsou: IABI = 5 cm, IACI = 4 cm, IBCI = 3 cm. Pomůže nám náčrt: POSTUP: C 5. Opíšeme oblouk se středem v bodě B tak, aby vznikl průsečík. 3. Opíšeme oblouk kružnice se středem A. 8. Provedeme kontrolu: Přeměříme všechny strany trojúhelníku. 1. Narýsujeme stranu AB. 2. Naměříme délku strany AC. 7. Narýsujeme strany AC a BC. 6. Prúsečík označíme jako vrchol C. 4. Naměříme délku strany BC. 4 cm 3 cm A 5 cm B C 4 cm ● 3 cm A 5 cm B

A kdy použijeme trojúhelník s ryskou? Tehdy, známe-li v trojúhelníku délky stran, které jsou na sebe kolmé. Říkáme jim odvěsny. Např. 3 cm a 5 cm. Dávali jste dobrý pozor? Vyzkoušejte si to v následujícím př. M . K L

Narýsujte pravoúhlý trojúhelník ABC tak, aby strany, které jsou k sobě kolmé měly délky: IACI = 4 cm, IABI = 6 cm. ŘEŠENÍ: Náčrt: C C 4 cm . A 6 cm B 4 cm . 6 cm A B

Zdroje: Citováno: 24.11.2012. [cit. 2012-11-24] BLAŽKOVÁ, RNDR.,CSC., Růžena, Milena VAŇUROVÁ, RNDR., CSC., Květoslava MATOUŠKOVÁ, RNDR., CSC. a Hana STAUDKOVÁ. MATEMATIKA pro 3.ročník základních škol 3. díl. Přípotoční 31, 101 00 Praha 10: ALTER, s.r.o., Všeň, 1995, 60 s. ISBN 80-85775-77-8. Trojúhelník s ryskou. 2001 Dostupné z:. http://www.e-luma.cz/public/products/max/C112001.jpg Kružítko. 2001. Dostupné z: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaq1c_Yebj_7l5yMDsPHL9jhhHsuXQYZ8Qj5 uPgVEQN6_IfsPqYQ Trojúhelník s ryskou. 2001. Dostupné z: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQmaSPs0qqi6ELh0GXRVe8xgzfHQ DZ0chQHniqSslznM_f6J5jK1g Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: 24.11.2012. [cit. 2012-11-24]