Základní škola a mateřská škola J. A

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.7 Povrch Evropy Téma: Česká republika jako součást Evropy Číslo.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: AUTOR: Petra Koutná NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_Vodní nádrže TÉMA SADY: Vlastivěda.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-19 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_INOVACE_223_SMYSLY Téma: SMYSLY Číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Znáš kraj, ve kterém žiješ? VY_32_Inovace_15KR-7
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
POLOHA, ROZLOHA, ČLENITOST
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
HYDROSFÉRA pevninská voda
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
HYDROSFÉRA vodstvo na zemi, oceány
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_ZEMĚPIS
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Česká republika jako součást Evropy
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J. A
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola T. G
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – vodstvo
DUM II. / 15. Světadíly Bc. Zdeněk Klíma.
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola J. A Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, 271 01 Nové Strašecí tel. 311 240 401, 311 240 400, email: zsnovstra@email.cz Číslo projektu: 1.4 OPVK Autor: Mgr. Jana Neugebauerová Název: VY_32_INOVACE_20_Krajinná sféra-opak. Ročník: 6. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Krajinná sféra Téma: Krajinná sféra- opakování Klíčová slova: teoretická část, praktická část, vyhledej,vyjmenuj, přiřaď, popiš Vytvořeno: 12. 6. 2013 Anotace: Žáci odpovídají na otázky k tématu krajinná sféra. Využívají poznatky ze 6. ročníku. Pracují s atlasem. Prezentace slouží jako motivační či opakovací část hodiny.

Metodický pokyn Otázky teoretické části jsou na barevných kartách, které je vhodné vystřihnout. Žáci či učitel vybírají 2 zástupce, kteří budou odpovídat v určeném časovém limitu (ten volí učitel dle možností žáků). Střídavě si losují otázku dané úrovně. Za každou správnou odpověď je jim přičten bod. Následuje praktická část (stejné otázky), kde rozhoduje správnost a čas. Za každou rychlejší správnou odpověď si připisují bod. Na konci se body sečtou.

Teoretická část

úroveň 1 Ve které biosférické oblasti žije hroch? Ve které biosférické oblasti žije papoušek?

úroveň 2 Jaký je rozdíl mezi rybníkem a jezerem? Jaký je rozdíl mezi průlivem a průplavem?

úroveň 3 Jak se jmenuje největší jezero světa a jak vzniklo? Jak se jmenuje nejhlubší jezero světa a jak vzniklo?

úroveň 4 Co je anemometr? Co je barometr?

úroveň 5 Vyjmenuj druhy zemětřesení. Jak se jmenuje přístroj na měření síly zemětřesení?

úroveň 6 Co je tajga? Kde? Co jsou prérie? Kde?

úroveň 7 Vyjmenuj 2 pouště v subtropickém pásu. Vyjmenuj 2 pouště v USA.

úroveň 8 Vyjmenuj 2 okrajová moře. Vyjmenuj 2 vnitřní moře.

úroveň 9 Uveď alespoň 1 endemita Austrálie. Uveď 1 endemita Galapág.

úroveň 10 Uveď 1 bezodtoké jezero a kde leží. Vyjmenuj 5 přehrad na Vltavě.

Praktická část

Úroveň 1- přiřaď ke státům vlajky Řecko Japonsko Německo Itálie Kanada Čína Brazílie

Úroveň 2 Vyhledej, k jakému úmoří náleží ČR

Úroveň 3- pojmenuj řeku na obrázku a vypiš pravostranný a levostranný přítok, doplň názvy států

Úroveň 4- přiřaď zvíře k oblasti Jižní Amerika Antarktida Severní Amerika Afrika Asie Austrálie

Úroveň 5 Vyhledej v atlase nejvyšší horu Afriky a odhadni, zda je na ní vidět sněžná čára. Odůvodni.

Teoretická část Řešení

úroveň 1 Ve které biosférické oblasti žije hroch? V savanách Ve které biosférické oblasti žije papoušek? V pralese

úroveň 2 Jaký je rozdíl mezi rybníkem a jezerem? Rybník je uměle vytvořený, jezero přírodní. Jaký je rozdíl mezi průlivem a průplavem? Průliv je přírodní, průplav vybudovaný člověkem.

úroveň 3 Jak se jmenuje největší jezero světa a jak vzniklo? Kaspické jezero, vzniklo jako pozůstatek moře. Jak se jmenuje nejhlubší jezero světa a jak vzniklo? Bajkal, vznikl jako příkopová propadlina.

úroveň 4 Co je anemometr? Přístroj na měření rychlosti a směru větru. Co je barometr? Přístroj na měření tlaku vzduchu.

úroveň 5 Vyjmenuj druhy zemětřesení. Řítivé Vulkanické Tektonické Jak se jmenuje přístroj na měření síly zemětřesení? Seizmograf

úroveň 6 Co je tajga? Kde? Oblast jehličnatých lesů na Sibiři. Co jsou prérie? Kde? Oblast stepí v Severní Americe.

úroveň 7 Vyjmenuj 2 pouště v subtropickém pásu. Nafúd, Rub al- Chálí Vyjmenuj 1 poušť v USA. Mohavská, Sonoran, Coloradská

úroveň 8 Vyjmenuj 2 okrajová moře. Norské, Severní Vyjmenuj 2 vnitřní moře. Severní, Středozemní

úroveň 9 Uveď alespoň 1 endemita Austrálie. Klokan, Tasmánský čert Uveď 1 endemita Galapág. Želva sloní

úroveň 10 Uveď 1 bezodtoké jezero a kde leží. Čadské jezero, Čad, Afrika Vyjmenuj 5 přehrad na Vltavě. Lipno, Orlík, Slapy, Štěchovice, Kamýk

Praktická část Řešení

Úroveň 1- přiřaď ke státům vlajky Řecko Japonsko Německo Itálie Kanada Čína Brazílie

Úroveň 2 Vyhledej, k jakému úmoří náleží ČR Černé, Baltské, Severní moře

Úroveň 3 - pojmenuj řeku na obrázku a vypiš pravostranný a levostranný přítok, doplň názvy států Amazonka, PP: Madeira, Xingu LP: Maraňon, Negro

Úroveň 4- přiřaď zvíře k oblasti Jižní Amerika Antarktida Arktida Afrika Asie Austrálie

Úroveň 5 Vyhledej v atlase nejvyšší horu Afriky a odhadni, zda je na ní vidět sněžná čára. Odůvodni. Kilimandžáro 5985 m, na vrcholu zůstává sníh po celý rok (na rovníku sníh netaje zhruba od 4500 m nadmořské výšky)

Zdroje Amazonka. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 10. 8. 2011, 00:42 [cit. 2013-06-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Amazon_river_basin.png www: http://office.microsoft.com