Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská, Železný Brod,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Christina Bočáková 3. ročník
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
Chemie.
Z ZAČÍNÁME Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova, Ostrov.
VY_32_INOVACE_18 - KYSELINY
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Kovy Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 11
Chemické desetiminutovky
Hydroxyderiváty a sulfanylderiváty
Elektrolýza VY_32_INOVACE_CH1 – 20 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Kovy – plamenové zkoušky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
opakování učiva chemie 8.ročníku
VIII. OXIDAČNĚ - REDUKČNÍ (REDOX) REAKCE
Řada napětí kovů, zákonitosti reakcí
Redoxní děje = oxidačně redukční
Předmět studia chemie, historie
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
OXIDAČNĚ REDUKČNÍ REAKCE
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Redoxní děje Elektrolýza
Redoxní vlastnosti kovů
Elektrochemická řada napětí kovů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_139_Druhy chemických reakcí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 26 Autor: Lenka Poláková
Aminy, vznik, vlastnosti
REAKCE CHEMIE ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 5
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
K Y S L Í KK Y S L Í KK Y S L Í KK Y S L Í K. K Y S L Í K O 16 O 17 O 18 O 16 O (99,76%), 17 O (0,04%), 18 O (0,2%) 2s 2 2p 4 Fyzikální vlastnosti:
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
 Ke vzniku organické chemie jako samostatné vědní disciplíny došlu na přelomu 18. a 19. století  Dříve se věřilo, že přírodní látky není možné uměle.
Elektrodový potenciál
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
REDOXNÍ REAKCE Chemie 9. ročník
CHEMICKÁ REAKCE-PŘÍKLADY Chemie 8. ročník
Chemické značky a vzorce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_33_CHEMICKÉ REAKCE TÉMA: CHEMICKÉ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Trojlístek – IRER a FChT Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let  Metodiky  Semináře pro pedagogy.
Ověřování základních znalostí z chemie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
CHEMICKÉ SLOUČENINY Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Ch_019_Chemická reakce_Redoxní reakce Autor: Ing. Mariana Mrázková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Trojlístek – IRER a FChT
Autor: Mgr. M. Vejražková
Redoxní reakce.
RISK Chemie 9 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Chemické rovnice a reakce v praktické výuce chemie
Stříbro (Ag).
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
REDOXNÍ VLASTNOSTI KOVŮ A NEKOVŮ
Elektrochemická řada napětí kovů
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Ing. Petra Buchtová 9. prosince 2014
Obecná a anorganická chemie
Názvosloví hydroxyderivátů a sulfanylderivátů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Podpora polytechnického vzdělávání v rámci projektu NAKAP LK I
Transkript prezentace:

Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská, Železný Brod, Smetanovo zátiší 470, příspěvková organizace

Realizované projektové dny - 2013 – 2014 Poč. ZŠ Základní škola Počet PD Vybraná téma Žáci 1. ZŠ Pěnčín 1 Porovnání vlastností anorganických a organických látek, základní prvky v organické chemii 20 2. ZŠ Janov JBC 3 Kovy, Dělící metody, Oxidy nejen pro malíře, 19 3. ZŠ Arbesova JBC 2 Oxidačně – redukční děje, Dělící metody, 40 4. ZŠ Lučany Dělící metody 15 5. ZŠ Malá Skála Oxidačně – redukční děje 12 6. ZŠ Libštát Dělící metody, Kovy, 39 7. ZŠ Zásada ZŠ Masarykova Zásada, Kovy 44 8. ZŠ Železný Brod Chemické pokusy + komentování výstava Příběh kapky (život a dílo J. Heyrovského), Oxidy nejen pro malíře 25 9. ZŠ Turnov Chemické pokusy + komentování výstava Příběh kapky (život a dílo J. Heyrovského) 239

Realizované projektové dny - 2015 – 2016 Poč.ZŠ Základní škola Počet PD Vybraná téma Žáci 1. ZŠ Janov JBC 4 Dělící metody, Chemie v  domácnosti a kuchyni, Kovy, Oxidy nejen pro malíře, 58 2. ZŠ Arbesova JBC 2 Dělící metody, Oxidace redukce 40 3. ZŠ Český Dub 1 Chemie v  domácnosti a kuchyni 19 4. ZŠ Pasířská JBC Dělící metody, Chemie v domácnosti a kuchyni, Kovy, Kovy 82 5. ZŠ Železný Brod 5 Dělící metody, Oxidace redukce, Dělící metody, Oxidy nejen pro malíře, Oxidy nejen pro malíře, 70 6. ZŠ Pěnčín Kovy, Základní prvky v organické chemii, 26 7. ZŠ Liberecká JBC Základní prvky v organické chemii 20 315

Realizované projektové dny - 2016 – 2017 Poč. ZŠ Základní škola Počet PD Vybraná téma Žáci 1. ZŠ Janov JBC 1 Dělící metody 18 2. ZŠ Arbesova JBC 24 3. ZŠ Zásada 10 4. ZŠ Pasířská JBC 2 Dělící metody, Dělící metody, 41 5. ZŠ Železný Brod 8 Základní prvky v organ.chemii, Chemie v domácnosti a v kuchyni (neutralizace), Základní prvky v organ.chemii, Chemie v domácnosti a v kuchyni (neutralizace) 123 6. ZŠ Velké Hamry Proč kopřiva pálí – karboxylové kyseliny 12 7. ZŠ Šumava JBC 4 Kovy, Není alkohol, jako alkohol, Kovy, Není alkohol, jako alkohol 72 300

Celková rekapitulace projektových dní – 2013 - 2017 Č. Název školy Počet proj. dní Počet žáků % 1 Základní škola Železný Brod, Školní 700, příspěvková organizace 15 236 28,84 2 Základní škola a mateřská škola Janov Jablonec nad Nisou, příspěvková organizace 8 77 15,38 3 Základní škola Jablonec nad Nisou, Pasířská 72, příspěvková organizace 6 123 11,53 4 Základní škola Jablonec nad Nisou - Mšeno, Arbesova 30, příspěvková organizace 5 104 9,62 ZŠ Pěnčín 22 – příspěvková organizace, 468 21 Bratříkov 46 5,77 ZŠ Masarykova Zásada příspěvková organizace 54 7 Základní škola Jablonec nad Nisou na Šumavě 43, příspěvková organizace 72 7,69 Masarykova základní škola Libštát, příspěvková organizace 39 3,85 9 II. ZŠ, 28. října Turnov, příspěvková organizace 25 1,92 13 Základní škola Český Dub, okres Liberec, 19 11 ZŠ Jablonec nad Nisou, Liberecká 26 ,příspěvková organizace 20 12 Základní škola, Lučany nad Nisou, okres Jablonec nad Nisou, příspěvková organizace ZŠ a MŠ, Malá Skála – příspěvková organizace 14 Základní škola Velké Hamry, Školní 541 – příspěvková organizace. celkem 52 854 99,97

Pro projektové dny nabízíme základním školám prostory a vybavení pro realizaci žákovských laboratorních cvičení výukové materiály a pracovní listy k jednotlivým vybraným tématům teorie i praktické cvičení je vedeno učiteli oboru Aplikovaná chemie pod soustavným dohledem odborně způsobilé osoby ze základní školy

Pro laboratorní práce si můžete vybrat z následujících témat: Dělící metody třídění, rozpouštění, filtrace volná a rušená krystalizace destilace, papírová chromatografie Jako demonstrační pokusy extrakce, sublimace a dialýza

Chemie v domácnosti a kuchyni zacházení s chemickými látkami v domácnosti, chemie kolem nás vaření je chemie, dobrý chemik může být i dobrý kuchař a naopak zahrajte si na Českou obchodní inspekci - stanovení obsahu kyseliny octové v octu (nácvik titrace)

Téma spíše pro střední školy Víte, co jíte? Téma spíše pro střední školy Badatelsky orientovaná činnost důkazy a vlastnosti sacharidů a škrobu jak vnímáme sladké, kyselé a hořké.)

Kovy – vlastnosti a reakce Elektrochemická řada napětí Fe, Zn, Cu, Cr, Mn, Co, Ni, Pt, Ag, Au, Hg, Cd Specifické reakce kovů Fe, Cu, Cr, Mn, Co, Ni, Hg, Cd, Pb Oxidace a redukce příprava molekulární mědi elektrolytickým vytěsňováním příprava olova tavením

Oxidy nejen pro malíře zásadotvorné a kyselinotvorné oxidy příprava a vlastnosti oxidu uhličitého a siřičitého Badatelsky orientovaná činnost porovnání vlastností oxidu vápenatého a hořečnatého, chemie tuhnutí malty porovnání kryvosti oxidů, - hlinitého, zinečnatého, antimonitého, titaničitého – vhodnost použití pro malířské barvy).

Proč kopřiva pálí organické kyseliny jejich vlastnosti, stanovení kyseliny šťavelové v přírodních materiálech - titrace)

Není alkohol jako alkohol vlastnosti základních alkoholů a jejich využití kvašení a jeho chemie – důkazy produktů kvašení destilace alkoholu

Porovnání vlastností anorganických a organických sloučenin základní prvky v organické chemii, důkazy uhlíku, vodíku, kyslíku, síry a halogenů vlastnosti nasycených a nenasycených uhlovodíků hoření methanu Demonstrační pokus Příprava a hoření ethinu – produkty hoření

práce v laboratoři - maximálně 3 vyučovací hodiny,   Časová náročnost výklad – cca 15-30 minut, práce v laboratoři - maximálně 3 vyučovací hodiny, podle dohody je možná i prohlídka školy, ve dnech provozu i jednotlivých dílen školy a sklářské huti.

Možnost realizace projektového dne pro žáky 8. a 9 Možnost realizace projektového dne pro žáky 8. a 9. tříd v rozsahu cca 2 vyučovacích hodin např. v rámci burzy škol. 1.Chemie v domácnosti a kuchyni. (zacházení s chemickými látkami, vaření je chemie, dobrý chemik může být i dobrý kuchař, od chemie ke kuchyni není daleko). 2.Barevná chemie - motivační pokusy (soubor demonstračních pokusů, specifické a barevné reakce Kovy – reakce železa, kobaltu, olova, rtuti, stříbra).