Marketingové strategie
Marketingové strategie Dlouhodobý způsob chování firmy na trhu Způsob, jak dosáhnout marketingových cílů Strategie mohou být zaměřeny na zákazníky nebo na konkurenci
Strategie zaměření na zákazníky Strategie minimálních nákladů Strategie diferenciace produktu Strategie segmentace trhu
Strategie minimálních nákladů Firma se dlouhodobě snaží minimalizovat náklady např. hromadnou výrobou.. Konkurenční výhodou jsou nízké ceny Využívají zejména firmy, které se zaměřují na masový trh nejvýhodnější nejlevnější
Strategie diferenciace produktu Diferenciace je odlišení produktu od konkurence, získání konkurenční výhody Produkt je možné odlišit designem, kvalitou, značkou ale i reklamou, způsobem prodeje… nový lepší jedinečný
Strategie segmentace trhu Firma se snaží zaměřit na několik menších segmentů zákazníků Snaží se poznat potřeby jednotlivých segmentů a přizpůsobit jim nabídku právě pro vás na míru
Strategie zaměřené na konkurenci Strategie tržního vůdce Strategie vyzyvatele Strategie následovatele Strategie tržní mezery
Strategie tržního vůdce Uplatňuje ji firma s největším tržním podílem Investuje do vývoje nových výrobků, inovací Nabízí produkty za nejvyšší ceny, nejlukrativnějším zákazníkům 1
Strategie vyzyvatele 2 Uplatňují ji firmy s menším tržním podílem Dokážou rychle aplikovat poznatky tržního vůdce Nabízejí výrobky srovnatelné kvality za nižší ceny 2
Strategie následovatele Uplatňují ji firmy s malým tržním podílem Vyrábějí levné, nekvalitní napodobeniny výrobků renomovaných firem
Strategie tržní mezery Firma se snaží najít produkt nebo způsob prodeje, který na trhu chybí Tržní mezerou může být i segment zákazníků, na který se nikdo nezaměřuje