SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

KPG/0296 Sociální práce s mentálně postiženými
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
Edukace a rozvoj osob s mentálním postižením
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
Výchova mládeže s více vadami
Úvod do managementu 1. seminář
Pokyny pro vypracování maturitní práce
Ing. Lenka Janíčková, Ph.D.
Právní informatika 1 Cvičení 1.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
EXKURZE _ UPV_0023, UPVK_0023 Zakončení: zápočet Garant: doc. JUDr. PhDr. Ivo SVOBODA, Ph.D. Cvičí: Mgr. Radovan HANZLOVSKÝ Kontakt:
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Globální retailing v Evropě
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Základy regionální geografie
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Základy výživy ve sportu
Integrativní speciální pedagogika
Průběžná zpráva o stavu řešení projektu Rozvojový projekt č. 63/ 2008: Inovace studijních předmětů a rozvoj spolupráce při zkvalitňování učitelské způsobilosti.
SPLBP_ZSE Základy speciální pedagogiky Etopedie
Fyzická geografie Podzim 2014 Z0026/2 – čtvrtek 18 – 18.50, Z4 Z0026/3 – čtvrtek 19 – 19.50, Z4 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
Fyzická geografie Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí 12 – 12.50, Z3 Cvičení 1 - Organizační pokyny Mgr. Ondřej.
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Portfolio podkladů z odborné praxe Pokyny pro žáky Ing. Jana Macháčková, Ing. Mgr. Šárka Čepelková.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
Tereza Pulkrtová.  je třeba zorganizovat, propagovat a osobně se zúčastnit nejméně dvou exkurzí?
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Poruchy autistického spektra
Edukace žáků na praktických a speciálních školách KPG/4065
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
Integrativní speciální pedagogika
Speciální pedagogika (podzim 2016)
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Marketing sportu bp 2086.
Seminář ze sociální psychologie
Seminář ze sociální psychologie
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
POKROKOVÉ PROCESY VYUŽITÍ ENERGIÍ
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Rodina VY_32_INOVACE_3A_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Ekonomika a řízení odvětví technické infrastruktury
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
BPP114C – Bankovní a pojišťovací právo Mgr. et Mgr. Michal Tuláček
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1 Mgr. Kateřina Šimčíková Podzim 2015 371305@mail.muni.cz Konzultační hodiny: Úterý 10-11 hodin CVIDOS (Poříčí 31, 3. patro ) pracovna č.: 04031

Podmínky k semináři - zápočtu Docházka - max. 2 absence omlouvat se emailem/vložit omluvenku do Isu nahrazování v jiném semináři jen po domluvě období praxe se nepočítá do zameškaných hodin Aktivní účast na semináři Pomůcka (prezentace + sepsání textu k pomůcce) Obsah testu bude z přednášky, semináře a knihy PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozš. a uprav. vydání. Brno: Paido Brno, 2010. 401 s. ISBN 978-80-7315-198-0.

Pomůcka - Výroba pomůcky, prezentace pomůcky v semináři, zpracování textu k vyrobené pomůcce. Kdo neodprezentuje a neodevzdá včas text k pomůcce – nebude připuštěn/a k testu !!! Pomůcka se vztahuje k vaší aprobaci Nebudou v semináři dvě stejné!! Možnost zpracování až po konzultaci a schválení Nevhodné, nedostačující, špatně zpracované budou navráceny k přepracování Termín odevzdání textu - vložení do ISu nejpozději: 1. prosince 2015 Pomůcka se neodevzdává

Pomůcka – prezentace v semináři: Předvedení pomůcky, její účel, k čemu slouží Ukázka využití pomůcky v praxi Jaké jsou další varianty využití pomůcky Co konkrétně pomůcka rozvíjí U jaké skupiny dětí ji použijeme a proč V souvislosti s vaší aprobací

Pomůcka – odevzdání textu: 1. strana - úvodní- název semináře, „Pomůcka“, téma (pro koho pomůcka je), jméno studenta, UČO, jméno cvičícího 2. – 3. strana - text práce - teoretické vymezení zvoleného typu postižení, krátký popis pomůcky a její výroby; popis možností využití pomůcky – předmět, ročník, metodika práce, 4. strana - fotografie použitá literatura (dle citační normy!!) Formální náležitosti - délka textu max. 2 strany A4 písmo Times New Roman, velikost 12; řádkování 1,5; okraje 2,5 cm z každé strany

Témata k pomůcce: výroba pomůcky pro dítě s… v předmětu (dle aprobace) žák pohybující se pomocí vozíku, zhoršená hybnost pravé ruky žák s Downovým syndromem žák s lehkým mentálním postižením žák s percepční nedoslýchavostí, jednostrannou (ztráta 50 – 60 dB), kompenzace sluchadly žák s Myopia gravis (těžká krátkozrakost), korekce brýlemi žák s balbuties (koktavost) žák s dyslexií, IQ nad průměrem žák s dyslexií, dysgrafií, IQ v normě žák s dyslexií, dysgrafií, dysortografií žák s dyskalkulií žák s ADHD, IQ nad průměrem žák s totální slepotou, ovládá Braillovo písmo

Témata k pomůcce: žák s praktickou hluchotou (ztráta 95 dB), komunikuje verbálně (odezírání) žák z nepodnětného socio-kulturního prostředí, sociálně slabá rodina (nespolupracuje), IQ v normě žák z rodiny imigrantů ze země Blízkého východu, částečná znalost češtiny žák s autismem (prvky autismu) mimořádně nadaný žák žák s poruchou chování – záškoláctví žák s… podle vlastní zkušenosti na základě konzultace s vyučujícím