Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Předložky -Předložky jsou neohebné slovní druhy, které samy o sobě nejsou větnými členy. -Plného významu nabývají pouze ve spojení s podstatnými jmény,
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
PODSTATNÁ JMÉNA EU-OP VK- III/2 ICT DUM 441, zpracovala Petra Šmídová.
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.07 Název pro školu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_333_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
V ÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM V ÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM 2012 Registrační číslo projektu:
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ x NEOHEBNÉ
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0118 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Streckerová Monika Název: VY_32_INOVACE_8AB_1_Familie Téma: 8AB_VNJ.roč.
Každé slovo můžeme přiřadit k jednomu z deseti slovních druhů.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Šrejtrová Marie Název: VY_32_INOVACE_11B_08_PRACOVNÍ ČINNOSTI Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_08 Téma:Neohebné slovní druhy Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ příslovečné určení 1 Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_18_Skládání a zkracování Téma: 6A_ČJ7.roč.
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_18_Slovní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.4 příslovce Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_26_Slovni_druhy_uvod Jazyk a jazyková komunikace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
PŘEDLOŽKY, PŘÍSLOVCE Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
Příslovce VY_32_INOVACE_03-15 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Předložky.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_ČESKÝ JAZYK
Věta se skládá ze slov Název školy
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní větné členy - podmět
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_37_Předložky
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní větné členy – přísudek
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_8_Předložky vlastní a nevlastní Téma: 6A_ČJ7.roč. Datum ověření: VM ověřen dne 8.11.2012 v 7.B Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Žáci si prohloubí znalosti v oblasti předložek a zároveň vyzkouší na doprovodných cvičeních.

Předložky vlastní a nevlastní

Předložky – co už známe Vyjadřují podobné bližší okolnosti jako příslovce Na rozdíl od příslovcí je nutné jejich spojení s nějakým jménem – to řídí jejich pád Spolu s tímto jménem vytváří předložkové pády neboli předložkové vazby

Jaké předložky rozlišujeme? VLASTNÍ vyskytují se jedině jako předložky (na, pod, u, s, k, před,…) nejčastěji jednoslabičné NEVLASTNÍ mohou být i jiným slovním druhem (příslovce nebo podstatným jménem) (místo, vedle, kolem,…)

Procvič si – nejdříve jednoduše Vyhledej a podtrhni v textu předložky Zase jsem si zapomněl svačinu doma na stole. Pro Edu si přišla maminka už v deset hodin. Na školní výlet pojedeme na kolech a spát budeme pod stany na louce u lesa. Dnes jsem šla ze školy s Tomášem, ale ten moula mi hodil za tričko žížalu. Často se mi zdá o Pavle. Pod svícnem bývá největší tma. Renata se toulala venku až do večera.

Řešení Zase jsem si zapomněl svačinu doma na stole. Pro Edu si přišla maminka už v deset hodin. Na školní výlet pojedeme na kolech a spát budeme pod stany na louce u lesa. Dnes jsem šla ze školy s Tomášem, ale ten moula mi hodil za tričko žížalu. Často se mi zdá o Pavle. Pod svícnem bývá největší tma. Renata se toulala venku až do večera.

Předešlý text ještě neopustíme Předešlý text ještě neopustíme. Promítnu vám ho ještě jednou a vy mi napište s jakými slovy se jednotlivé předložky spojují. na – stole, pro – Edu, v – deset, na – výlet, na – kolech, pod – stany, na – louce, u – lesa, ze – školy, s – Tomášem, za – tričko, o – Pavle, pod – svícnem, do – večera

Zakroužkuj předložky nevlastní Zastav se u nás, až půjdeš kolem. Červený automobil profičel kolem nás obrovskou rychlostí. Co se ti stalo s tím kolem? Blízko naší zahrady teče krásný potůček. Myslím, že to není daleko, je to blízko. Potřeboval bych, abys tam šla místo mne. Máte pro mě volné místo? Ano, sedněte si vedle mne. Polož tu udici do místnosti vedle. Během prázdnin se ochladilo. Vzali to svižným během.

Řešení Zastav se u nás, až půjdeš kolem. Červený automobil profičel kolem nás obrovskou rychlostí. Co se ti stalo s tím kolem? Blízko naší zahrady teče krásný potůček. Myslím, že to není daleko, je to blízko. Potřeboval bych, abys tam šla místo mne. Máte pro mě volné místo? Ano, sedněte si vedle mne. Polož tu udici do místnosti vedle. Během prázdnin se ochladilo. Vzali to svižným během.

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:   Český jazyk – Učebnice pro 7. ročník Citace:  [VLADIMÍRA BIČÍKOVÁ, Zdeněk Topil a Ilustrace Arna JURAČKOVÁ]. Český jazyk: učebnice pro 7. ročník. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2005. ISBN 80-731-1037-7. Anotace: DUM je určen k výkladu učiva. Žáci si prohloubí znalosti v oblasti předložek a zároveň vyzkouší na doprovodných cvičeních