Imerze, interface, avatary

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Where does Sam live? FTFFFTFTFFFT.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
DESCRIBING A PHOTO, PICTURE, ART, PAST CONTINUOUS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Computers Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Problematika distribučních modelů z pohledu pojišťoven Josef Lukášek.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Shane Paul Hertnon Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_20.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Autor: Mgr. Roman Havlíček 2.1 GPS a Geocaching - praxe Kde se GPS využívá? START.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základy automatického řízení 1
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Zvířata (animals, pets) B2
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Název vzdělávacího materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KCH/SWMOS.
3D tisk Základy 3D tisku.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Základní informace o poskytovateli
Analysing a writing task
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Úvod do filozofie.
SYSTÉM FINANČNÍHO PRÁVA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Reflexe učitele Aneb nejlevnější inovační program šitý na míru.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
LIFE IN THE COUNTRY X LIFE IN THE CITY.
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_Spo_III 11 Text: U6B Kids
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Hlasovací pravidla a alternativní mechanismy rozhodování
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
PRESENT SIMPLE TENSE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
VY_22_INOVACE_AJ
ESPORTS (ELECTRONIC SPORTS) Roman Hruda Oktáva 2015/2016.
Exercise 1.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
JOHN LENNON ( ) Imagine wave.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Druhy států.
Počítačová podpora konstruování
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Věcné učení První pomoc
VY_32_INOVACE_43 TO BE QUESTIONS.
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
PRACOVNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_Spo_II_07 U4: What was happening?
Easter Anotace: Materiál je určen žákům 7
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení
Transkript prezentace:

Imerze, interface, avatary Jaroslav Švelch, jsvelch@gmail.com

Co se děje mezi hráčem a hrou? pohledy: a) dynamika: smyčka hráčových a strojových úkonů b) mediace: zaměřujeme se na to, co stojí mezi: ovládací prvky, interface, extradiegetické prvky c) imerze: zážitek hráče (nebo diváka), který se stává součástí “jiné reality”

Dynamika smyčka hráčových a strojových úkonů (Galloway) ztotožnění hráče s herní mechanikou (Friedman), “simulation fever” (Bogost) kyborg (Harraway): člověk a stroj se stává jedním organismem “flow” (Csíkszentmihályi) – hledání optimálního zážitku – ani příliš jednoduché, ani příliš obtížné

Bolter-Grusin: dvojí logika remediace – hypermediálnost a bezprostřednost: dá se aplikovat na interface

hypermediálnost

mediace ovládacími prvky – arbitrární x mimetický interface Diskuse: skutečně znamená mimetický a bezprostřední interface vyšší stupeň imerze?

Imerze Janet Murray: Hamlet on the Holodeck imerze: “a sensation of being surrounded by a completely other reality”, “digital swimming” není to ovšem fenomén vztahující se pouze na hry první teoretik imerze: J.R.R. Tolkien – esej On Fairy Stories “elvish craft”: vytváření sekundárních světů a udržování sekundární víry

Imerze J.R.R.Tolkien: “If you are present at a Faërian drama you yourself are, or think that you are, bodily inside its Secondary World. The experience may be very similar to Dreaming and has (it would seem) sometimes (by men) been confounded with it. But in Faërian drama you are in a dream that some other mind is weaving, and the knowledge of that alarming fact may slip from your grasp.”

Imerze je třeba, aby svět byl konzistentní S.T.Coleridge: do imaginárního světa vstupujeme, pokud z vlastní vůle zadržíme nedůvěru (willing suspension of disbelief) na imerzi má tedy podíl hráč i hra když vstupuje do hry počítač: Turkle (psycholožka): počítač je liminální objekt na pomezí reality a naší mysli – rozšíření naší mysli

Imerze Murray: imerze jde ruku v ruce s agencí (agency) – schopností mít vliv na fiktivní svět struktury imerze: návštěva (Eliza apod.) maska (hry s avatarem) Další typ: splynutí se systémem ve fiktivním světě nemůžeme být sami sebou: Woody Allen: Epizoda s Kugelmassem

Avatar historie pojmu avatar, sánskrtsky sestup (božstva) 1985: Ultima IV 1985: Randy Farmer a Chip Mornigstar: Habitat 1986: Run! Magazine

Avatar teorie: Rune Klevjer: What Is Avatar? “Avatar je nástroj nebo mechanismus, jež pro účastníka definuje fiktivní tělo a zprostředkovává fiktivní agenci; je to ztělesněná inkarnace jednajícího subjektu.” definuje, co ve hře můžeme dělat rozdíl: avatar x hratelná postava definované x nedefinované hratelné postavy

Avatar Otázky: vztahy mezi avatarem, hráčem a hratelnou postavou co postava dělá “sama od sebe”? jak velkou moc má nad ní hráč? otázka svobody ve hře: narativní model slepé důvěry jaké má postava znalosti?

Příklad práce s imerzí, mediací a avatarem: LOOM