Lomené algebraické výrazy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
Zlomky Sčítání zlomků..
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POZORUJ: = = =
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
Lomené algebraické výrazy e-learning
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené algebraické výrazy
Sčítání a odčítání lomených výrazů
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
7.
VY_32_INOVACE_07/1/18_Číslo a proměnná
Sčítání lomených výrazů – 3
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zlomky Smíšená čísla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Algebraické výrazy a jejich úpravy
5.
VY_32_INOVACE_07/1/17_Číslo a proměnná
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Krácení lomených výrazů.
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Zlomky Čísla smíšená..
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 13 Lomené výrazy I
Zlomky Sčítání zlomků..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
I. Podmínky existence výrazu
Lomené algebraické výrazy
Sčítání lomených výrazů
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Lomené algebraické výrazy
Lomené algebraické výrazy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Zlomky Čísla smíšená..
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Transkript prezentace:

Lomené algebraické výrazy Sčítání lomených výrazů

Sčítání lomených výrazů. Sčítání lomených výrazů provádíme podobně jako sčítání zlomků, kde lze podle jmenovatelů rozlišit čtyři základní typy příkladů 1) Stejní jmenovatelé 2) Různí jmenovatelé, jeden násobkem druhého 3) Různí jmenovatelé, navzájem nesoudělní 4) Různí jmenovatelé, navzájem soudělní

Sčítání lomených výrazů. Lomené výrazy se stejnými jmenovateli sčítáme tak, že sečteme jejich čitatele a jmenovatele opíšeme. Sčítání zlomků Podobně postupujeme i při sčítání lomených výrazů.

Sčítání lomených výrazů. Lomené výrazy s různými jmenovateli (jeden násobkem druhého) sčítáme tak, že jmenovatele převedeme na společného jmenovatele a takto upravené lomené výrazy sečteme. Sčítání zlomků Podobně postupujeme i při sčítání lomených výrazů.

Sčítání lomených výrazů. Lomené výrazy s různými jmenovateli (navzájem nesoudělní) sčítáme tak, že jmenovatele převedeme na společného jmenovatele a takto upravené lomené výrazy sečteme. Sčítání zlomků Podobně postupujeme i při sčítání lomených výrazů.

Sčítání lomených výrazů. Lomené výrazy s různými jmenovateli (navzájem soudělní) sčítáme tak, že jmenovatele převedeme na společného jmenovatele a takto upravené lomené výrazy sečteme. Sčítání zlomků Podobně postupujeme i při sčítání lomených výrazů.

Sčítání lomených výrazů. Jak již bylo řečeno, při sčítání lomených výrazů potřebujeme především převést výrazy na společného jmenovatele. Společného jmenovatele výrazů musíme nejdříve zjistit. K tomu opět pomůže rozložení jmenovatelů na součin v základním tvaru. Příklad: Sečtěte Nejprve určíme pomocí rozkladu společného jmenovatele. Společný jmenovatel obsahuje všechny činitele z obou rozkladů, ale činitele, který se vyskytuje v obou jmenovatelích, vezmeme do společného jmenovatele pouze jednou.

Sčítání lomených výrazů. Příklad: Sečtěte Nalezený společný jmenovatel je tedy x.(x+5).(x-5). Nyní oba lomené výrazy rozšíříme na společného jmenovatele: Ve jmenovateli „přibyl“ člen (x-5), proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli. Ve jmenovateli „přibyl“ člen x, proto (aby došlo k rozšíření lomeného výrazu) musí tentýž člen „přibýt“ i v čitateli.

Sčítání lomených výrazů. Příklad: Sečtěte Nyní již oba lomené výrazy sečteme Ve výsledku lze ještě krátit x

Sčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Sečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Sčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Sečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Sčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Sečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Sčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Sečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Sčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Sečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Sčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Sečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Sčítání lomených výrazů – příklady k procvičení. Sečtěte lomené výrazy a určete podmínky, kdy má smysl. Klikněte, pokud nebudete vědět, jak dál.

Závěr Uvádění podmínek, pro které mají lomené výrazy smysl, jsou nezbytnou a nutnou součástí řešení, i když to v zadání příkladu nemusí být výslovně uvedeno!