Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C59Čj6_Vypravování Téma: Vypravování Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3136
Anotace: učivo je určeno žákům 6. ročníku prezentace určena pro promítání na IT podporuje aktivitu žáků při vypravování, rozvíjí slovní zásobu, představivost, logické uvažování pomůcky: učebnice, nástěnné tabule
Vypravování
Vypravování Dějová posloupnost při vypravování základem vypravování je děj děj vypravujeme tak, jak se skutečně stal reprodukovaný děj (reprodukce) - vypravujeme to, co jsme sami nezažili
Vypravování Osnova vypravování Hlavní části: úvod, seznámení s dějem zápletka vyvrcholení rozuzlení, závěr Osnova může být větná, heslovitá, citátová.
Vypravování Jazykové prostředky vypravování dějová slovesa čas přítomný místo minulého přímá řeč různé druhy vět podle postoje mluvčího přirovnání různé slovní druhy (citoslovce)
Vypravování - vytváříme příběh jednotlivci (v početnější třídě menší skupinky žáků) dotvářejí postupně děj první větu (téma) vymyslí určený žák dodržujte dějovou posloupnost vypravování užívejte vhodné jazykové prostředky - přímá řeč, vhodná dějová slovesa, citoslovce
Vypravování vlastního zážitku společně zavzpomínejte na nějakou školní akci (školní výlet) připravte si společně osnovu vypravování každý si vymyslí název příběhu vypravování napište