VY_32_INOVACE_10_1_05.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Schéma šroubovitého vrtáku
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Bc. Miroslav Kutnar Název prezentace (DUMu): Vkládání drátu do dřeva Název sady: Dřevořezba v odborném výcviku (pro.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Č íslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 38 Anotace.
Rámeček, rohové razítko, součást, pohledy, kótování, tolerance, doplňkový text, drsnosti. Část 1.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Technologie – Měřidla používaná ve strojírenství pro měření délek a úhlů.
RUČNÍ ZPRACOVÁNÍ KOVŮ A PLASTŮ STŘÍHÁNÍ Luděk Protivínský.
VY_32_INOVACE_10_4_11.
VY_32_INOVACE_10_4_10.
Pracovní činnosti - 6. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická Autor: Mácha Jaroslav
Technologie – Měření a orýsování
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Strojní obrábění dřeva a dřevních materiálů
SŠ-COPT Uherský Brod Bc. Martin Bártek 9. Výroba petlice
Výroba špalíku na broušení
VY_32_INOVACE_10_4_07.
VY_32_INOVACE_10_4_14.
VY_32_INOVACE_10_1_11.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická Autor: Chaloupka Jiří
VY_32_INOVACE_10_1_03.
VY_32_INOVACE_10_2_12.
Pravidla pro vytváření výkresové dokumentace sestav
Zpracování drátu I Háček na tabuli
Zpracování drátu II Háček na tabuli
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
VY_32_INOVACE_645_PILOVÁNÍ MATERIÁLU Název školy
PILOVÁNÍ VY_32_INOVACE_15_290
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Tělesa –čtyřboký hranol
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Ruční obrábění plastu II
Strojní obrábění – Praktická úloha 3.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Soustružení Definice soustružení Schéma soustružení
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Délka kružnice, obvod kruhu
VY_32_INOVACE_
VY_52_INOVACE_I–04–05 Název a adresa školy:
Technologie Teorie obrábění.
ORÝSOVÁNÍ VY_32_INOVACE_30_602
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Výukový materiál pro 9.ročník
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_10_1_05

ORÝSOVÁNÍ Účel orýsování: hutní polotovar, odlitek, výkovek se musí často rozměřit a orýsovat, tzn. přenést rozměry z výkresu na polotovar (kde budou obrobené hrany, středy otvorů apod.) narýsované hrany neslouží k dosažení přesnosti obrobku, ale jako hrubé vodítko ukazující pracovníkovi, kdy má začít přesně měřit a kolik materiálu ještě zbývá odebrat

Dle tvaru orýsovávaného předmětu dělíme orýsování na: plošné prostorové Nástroje na orýsování Rýsovací deska – nepoužívat k rovnání, Rýsovací jehla – většinou zakalený ocelový hrot Rýsovací nádrh Důlčík – nemá hrot úplně ostrý, je nepatrně zaoblen Pravítka, úhelníky Dostředový úhelník Kružítka

Pokyny k orýsování: pro lepší viditelnost orýsování potřeme litinu roztokem křídy ve vodě, lesklé kovy vodním roztokem modré skalice středy, označené průsečíkem dvou kolmých rysek a důlkem, jsou základem pro vrtání děr k rýsování nikdy nepoužíváme posuvného měřítka jehla – drží se mírně nakloněná ve směru pohybu a odkloněná od horní hrany pravítka tvar orýsované součásti se ještě značí důlčíky – aby tvar součásti a středy kružnic zůstaly označeny, kdyby se ryska smazala důlčík se musí nasadit přesně na rysku nebo na průsečík rysek, kolmo k povrchu materiálu

Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem (jsou zde dodržována všechna autorská práva). „Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Miroslav Soukup“.