zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Advertisements

Šablona : V/2 Sada: 1/25 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/07 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_14_Pes domácí.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: září 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Sudokopytníci - přežvýkaví Vzdělávací oblast: Člověk a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ZAJÍCI. CHARAKTERISTIKA Samostatná skupina savců. Samostatná skupina savců. Podobní hlodavcům. Podobní hlodavcům. Hlodavé zuby-v horní čelisti mají na.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Eliška Nováková
zpracovaný v rámci projektu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název: VY_32_INOVACE_07_PTÁCI III.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
Řád: Hmyzožravci Protáhlá lebka Velký počet ostrých zubů
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
SAVCI.
KUR DOMÁCÍ.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
zpracovaný v rámci projektu
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
ZAJÍCOVITÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
zpracovaný v rámci projektu
Příroda východního Polabí
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_PŘZOO.16 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
zpracovaný v rámci projektu
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
ZOOLOGIE SAVCI MAMMALIA Obr.1.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Základní skupiny živočichů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Autor: Ludmila Bílková,2013
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Rozmnožování organismů
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
JEŽEK západní.
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: 52 Sada: Př 7/21 Předmět: přírodopis Ročník: 7. Jméno autora (vč. titul): Mgr. Petr Střížek Škola – adresa: ZŠ Ústí nad Labem – Hluboká 150

podtřída: ŽIVORODÍ nadřád: PLACENTÁLOVÉ řád: HMYZOŽRAVCI třída : SAVCI podtřída: ŽIVORODÍ nadřád: PLACENTÁLOVÉ řád: HMYZOŽRAVCI Klíčová slova: mateřské mléko, krtek, ježek západní a východní, rejsek … Anotace: pomocí prezentace seznámení s charakteristickými znaky hmyzožravců, zajímavostmi a jejich druhy, zápis do sešitu

Charakteristika placentálů: mláďata se vyvíjejí uvnitř těla samice (různě dlouho) samice mají vyvinutou placentu Funkce placenty: zajišťuje veškerý metabolismus zárodku tj. výživa, dýchání, vylučování mláďata se rodí dobře vyvinutá a po narození sají mateřské mléko chrup mléčný je nahrazován trvalým

CHARAKTERISTIKA HMYZOŽRAVCŮ: primitivní skupina savců pravděpodobně se z nich vyvinuly všechny ostatní skupiny savců přizpůsobili se různému prostředí mají dobře vyvinutý čich (rypáček), hmat a někteří i sluch hmyz chytají drobnými ostrými zoubky

Užitečnost hmyzožravců: Redukují množství hmyzu v přírodě.

KRTEK OBECNÝ ZNAKY: zakrnělé oči dobře vyvinut čich přední končetiny přizpůsobeny k hrabání – silné drápy Potrava: larvy hmyzu, žížaly Obr.1

JEŽEK Před nebezpečím ježky chrání bodliny. Před predátory se skulí do klubíčka. Potravou je pro něj hmyz a měkkýši. Před zimou si ježek vyhledá úkryt a upadne do stavu strnulosti – zimního spánku.

JEŽEK ZÁPADNÍ Bodliny má ježek západní uhlazené a pravidelně pruhované a směřují dozadu. Obr.2

JEŽEK VÝCHODNÍ Bodliny má ježek východní uspořádané nestejnosměrně a kolem očí má kresbu bílých brýlí. Obr.3

Zkus popsat právě narozené mládě ježka Mláďata ježků se rodí holá, slepá a bez bodlin. Bodliny prostupují kůží až několik hodin po porodu. Postupně tuhnou , získávají barvu a prodlužují se.

REJSEK OBECNÝ vzhledem se podobá myši denně spotřebuje velké množství hmyzu někteří jsou zákonem chráněni

Zápis do sešitu: Podtřída: ŽIVORODÍ 2. nadřád: PLACENTÁLOVÉ ZNAKY: Mláďata se vyvíjejí uvnitř těla samice (různě dlouho), které mají vyvinutou placentu (funkce: zajišťuje veškerý metabolismus zárodku tj. výživa, dýchání, vylučování) Mláďata se rodí dobře vyvinutá a sají mateřské mléko   Řád: HMYZOŽRAVCI přizpůsobeny různému prostředí živí se převážně hmyzem mají dobře vyvinutý čich (rypáček), hmat a někteří i sluch v ústech mají ostré drobné zuby (mnoho) význam: hubí přemnožený hmyz druhy: krtek evropský, ježek západní a východní, rejsek obecný

zdroje /cit.2013-02-17/.obr.č. 1 -3 jsou dostupné pod licencí public domain na www: Obr. 1 Didier Descouens, http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Archaeodontosaurus, 15.12.2012, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Talpa_europaea_MHNT_Tete.jpg Obr. 2 - 13. října 200, Jörg Hempel, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Erinaceus_europaeus_LC0119.jpg/800px-Erinaceus_europaeus_LC0119.jpg Obr. 3 19. dubna 2008, Nevit Dilmen, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/59/2008_Hedgehog_1020932.jpg/800px-2008_Hedgehog_1020932.jpg Ostatní obrázky jsou dostupné pod licencí Microsoft Office 2007.com