Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu: VkO7 - 4 Datum ověření ve výuce: 12. 10. 2010 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Tématický okruh: Život mezi lidmi Téma: Trávení volného času
ANOTACE Digitální výukový materiál TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU je součástí výkladové hodiny. Výklad je doplněn obrázky z internetu a internetovým odkazem. Do textu jsou vloženy otázky pro žáky. Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.
Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice Trávení volného času Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice
VOLNÝ ČAS V pubertě trávíme více času ve škole a s kamarády než s rodiči. Pohled na vlastní rodiče je v této době většinou až přehnaně kritický.
Diskuse Liší se vaše postoje od názorů a postojů rodičů? V čem? Jak řešíte tyto rozpory? V čem si naopak rozumíte? Co na svých rodičích obdivujete? Máte jiný názor? Jaký? Žáci do tabulky nejprve jednotlivě, potom ve dvojicích a pak ve čtveřicích zaznamenávají své názory a postoje na vlastní rodiče. Nakonec vše konfrontují s ostatními spolužáky.
Miroslav Šimek a Jiří Grossmann „JAK JSEM SE UČIL KOUŘIT“ Začátek: „Ať si kdo chce, co chce, říká, ať si mamka slzy utírá, k dospělému mladému muži patří cigareta jako k velbloudovi hrby…“ Souhlasí žáci s tímto postojem? Na závěr žáci obdrží PL. Po dobu jednoho týdne zaznamenávají čas strávený jednotlivými aktivitami – např. PC, TV, učení, domácí práce, DÚ, sport, čtení, aj. V další hodině vyhodnocení a graf.
Zdroje Janošková, D. a kol., Občanská výchova 7 s blokem rodinná výchova, Fraus, 2004 www.office.microsoft.com http://www.youtube.com/watch?v=PwNLWYEeU9A