Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Významná Chráněná území v čr
Advertisements

Chráněná území České republiky
Ochrana přírody ČR.
Č eská republika: Chrán ě ná území Hospodá ř ský zem ě pis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Středoevropské centrum pro vytváření a realizaci inovovaných technicko-ekonomických studijních programů Registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/ Tento.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.04_mapy Název: Mapy – 2. část Číslo operačního programu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_62_19 Název materiáluOchrana.
Chráněná území ČR Vypracoval Mgr. Pavel Daněk. Chráněná území Chráněná území jsou místa, kde jsou přírodní složky uchovávány v co nejpřirozenějším stavu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_04_ Ochrana přírody České republiky TEMA:Česká.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Zvláště chráněná území ČR Číslo: EU DUM 6_15 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
KRKONOŠSKÝ NÁRODNÍ PARK Linda Kotounová Šárka Háková.
Vypracoval- Pavel Tomšej 9.A Zdroje : by by
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Zelená stuha Možnosti financování projektů obcí MŽP.
Významná chráněná území v ČR
OCHRANA PŘÍRODY V ČR.
II. TÉMA Platné právní předpisy na ochranu dřevin rostoucích mimo les a povolování kácení (metodiky, ČSN, dohody)
Proč chránit přírodu? Pro uchování biodiverzity (rozmanitosti počtu druhů, počtu jedinců každého druhu i genetických informací). Z produkčních důvodů (každý.
ŽDÁNICKÝ LES Vypracovala Blanka Všetulová 9.B.
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
VY_32_INOVACE_36_Jihoceske_rybniky Vlastivěda - 4.,5. ročník
Ochrana přírody a krajiny
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Huslenky V obci se nachází evangelický kotel, který byl nedávno rekonstruován a je postavem i ve skanzenu v Rožnově. Historie obce začíná v roce 1949.
TÉMA: Národní parky a chráněné krajinné oblasti
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Ekologie a ochrana přírody
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Věcné učení Ochrana přírody
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Katedra biologie, PdF MU, Poříčí 7, , Brno
KRAJINA VYSOKÝCH HOR. KRAJINA VYSOKÝCH HOR Ve vysokých horách mrzne a sníh zde padá po celý rok. Sněžná čára je hranice, nad níž v horách již sníh.
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Základní společenstva – skály a hory
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Majetkoprávní vztahy a ochrana životního prostředí
Přírodní poměry - vodstvo
13. Růst lidské populace, demografie
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
CHKO Pálava.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_EKOLOGIE_18.
Ochrana přírody a krajiny v ČR
Ochrana přírody a krajiny v ČR
Kůrovcová situace v NPŠ v roce 2009
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_6.ročník 02_Ekosystémy
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Biodiverzita V. Ochrana biodiverzity.
Ministerstvo životního prostředí
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
DRUHOVÁ ROZMANITOST …neboli biodiverzita. Vztahy mezi druhy jsou důležité viz. potravní řetězec. Vyhynutím některého druhu se přeruší. Červená kniha ohrožených.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Pedologie = půdoznalství
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Jak třídíme organismy.
Transkript prezentace:

Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu Po kliknutí následuje časovaná prezentace. Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Chráněná území v ČR Autor Mgr. Marie Karochová

Cháněná území v ČR

Rozdělení podle stupně ochrany Národní parky Chráněné krajinné oblasti Národní přírodní rezervace Přírodní rezervace Národní přírodní památky Přírodní památky

Národní parky rozsáhlá území, jedinečné v národním nebo mezinárodním měřítku, jehož značnou část zaujímají přirozené nebo lidskou činností málo ovlivněné ekosystémy. Rostliny, živočichové a také neživá složka v NP mají mimořádný vědecký a výchovný význam. území národních parků je členěno do tří zón odstupňované ochrany.

Chráněná krajinná oblast rozsáhlé území s harmonicky utvářenou krajinou s charakteristicky vyvinutým reliéfem, významným podílem přirozených ekosystémů lesních a trvalých travních porostů, s hojným zastoupením dřevin, popřípadě s dochovanými památkami historického osídlení. nižší stupeň ochrany než národní park

Národní přírodní rezervace nejvýznačnější kategorie ochrany maloplošných území poskytuje ochranu unikátním přírodním ekosystémům s vzácnými a ohroženými organismy

Přírodní rezervace je obdobou národní přírodní rezervace, avšak pouze s regionálním významem Nejstarší přírodní rezervace v ČR je Žofínský prales.

Národní přírodní památka území obvykle menší rozlohy zřízené k ochraně určitých přírodních objektů národní až nadnárodní hodnoty obvykle skalní útvary, jeskyně, naleziště vzácných nerostů nebo ohrožených druhů fauny a flóry

Přírodní památka území obvykle menší rozlohy zřízené k ochraně určitých přírodních objektů místní až národní hodnoty

Urči území, které nepatří mezi zákonem chráněná a. národní přírodní rezervace špatně b. přírodní městský park správně c. národní park špatně d. přírodní památka špatně e. chráněná pěší zóna správně

Zákon 114/1992 Sb., o ochraně přírody ve znění pozdějších předpisů http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Dyje2.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/CHKO_%28Moravsk%C3%BD_kras%29.JPG Jitka Erbenová, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Cedule_NP_ %C4%8Cesk%C3%A9_%C5%A0v%C3%BDcarsko.jpg Jitka Erbenová, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/43/Cedule_PR_Ka%C5%88on_Labe_u_Belved%C3%A9ru.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Prirodni_rezervace.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/Prirodni_pamatka.jpg