ZÁKLADNÍ POJMY Historie - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Advertisements

ZÁKLADNÍ POJMY §História - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti = dějepis.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 12. Intervenční pohybové programy - atletika, plavání, gymnastika, hry, sporty v přírodě Tento projekt.
Teorie sportovní přípravy Školení trenérů baseballu II.tř. Nymburk 2010.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-L
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Biologie člověka-úvod Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
AnotacePracovní listy jako příprava pro práci v terénu. Seznamují žáky se základními pojmy a regionální tematikou. Vycházka do přírody, fotodokumentace,
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
ÚVOD DO STUDIA DĚJEPISU DĚJEPIS,HISTORIE – je to vědní obor, který se zabývá studiem a popisováním minulosti Je to školní vyučovací předmět, ve kterém.
Podniková ekonomika Ing. et Bc. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Atletika.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_09 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu I. (dějepis, historie, historické prameny,
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Odměňování zaměstnanců
Marketingový informační systém
RIZIKO.
Regionalistika – osnova předmětu
Vzdělávání.
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Pedagogika školního sportu
Obecné výklady o důkazech
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VÝZNAM BIOLOGIE_P1-2
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
DĚJEPIS = HISTORIE. DĚJEPIS = HISTORIE HISTORIE je věda, která se zabývá vývojem lidské společnosti (= dějinami) od vzniku člověka až po současnost.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
RIZIKO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Historické prameny a pomocné vědy historické
OSOBNOST.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
Centra kolegiální podpory
Bakalářské studium archivnictví samostatný obor maior minor
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Struktura pedagogiky.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Historické prameny a pomocné vědy historické
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ POJMY Historie - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti, dějepis Historiografie - popis historických jevů, historické spisy Historický fakt - základní prvek objektivní reality - předmět a produkt historického poznání Historický pramen - hlavní zdroj historického poznání - písemné; obrazové; hmotné; ústní (orálná historie) Historická kritika - posouzení pravosti historického pramene - vnejší kritika (původnost pramene) - vnitřní kritika (objektivnost pramene) Etapy hist. práce - 1. volba a vymezení témy 2. heuristika (shromažďování materiálu, pramenů) 3. vnejší a vnitřní kritika pramenů 4. interpretace pramenů + jejich syntéza Historické metody - 1. všeobecně-historické (logické, porovnávací, statistika, generalizace, hodnocení) 2. specifické (přímá a nepřímá, genealogická, filologická, geografická...)

ZÁKLADNÍ POJMY 2 Pomocné vědy - archeologie (vyhledávání a výzkum hmotných pr.) - archivnictví (výběr, shromažďování a třídění dok.) - muzeologie (shromažďovvání materiál. památek) - demografie, diplomatika, epigrafika, genealogie, heraldika, hist. antropologie, chronologie, metrologie, numizmatika, paleografie, paleontologie, sgrafistika, státní a právní vědy Dějiny sportu - věda o zákonitostech vzniku a vývoje sportovní teorie a praxe (ideí, prostěedků a metod sportu, organizačních forem) ve spojení s ostatními podmínkami života společnosti Periodizace dějin - členení obsahu historického bádání z hlediska věcného, časového, prostorového

POČÁTKY SPORTU V PRAVĚKU 1 Základní pojmy: antroposociogeneze (biologický a sociální vývoj člověka) rodová společnost společenské vlastnictví společenská dělba práce pracovní výchova iniciace Předpoklady vzniku těl. cvičení Základní předpoklad: záměrně realizované pohyby k přežití (chůze, běh, skoky, plavání, zvládání nástrojů) Druhý předpoklad: rozširování a kultivace instinktivních pohybů (cvičení se zbraní, jízda na zvířeti, plavidle, lyžích, blatnicích) Třetí předpoklad: mimopracovní činnosti formou estetického pohybu (obrady, rituály, tance, hry) Druhy aktivit chůze, běhy, skoky, vrhy, hody zápas, pěstný boj, šerm tance ,plavání, veslování, jízda hry (pohybové, bojové, míčové, cílivé) počátky akrobatiky a gymnastiky

POČÁTKY SPORTU V PRAVĚKU 2 PRÁCE - INTELEKT - INSTINKT napodobující obrady činnost pracovní výchova zdokonalená práce hry, cvičení, zábavy pracovný čas volný čas - počátky vlastního sportu