Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: 4.10. 2011 Ročník: sedmý.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Franská říše Úvodní tématický okruh do středověkých evropských dějin.
Advertisements

Franská říše a Karel Veliký
FRANSKÁ ŘÍŠE.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Raný středověk 5. – 11. století
DUM (digitální učební materiál)
Franská říše Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Pitronová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Sámova říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Karel Veliký ( ) III-02.
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Francie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_06_francie.ppt
Francká říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Franská říše.
FRANCKÁ ŘÍŠE.
Vikingové Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Francká říše.
Franská říše
Franská říše 7. ročník.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.2 Franská říše za vlády Karla Velikého Název sady: Raný.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: Ročník: osmý Vzdělávací.
Masarykova základní škola Debř, Mladá Boleslav, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_04_Člověk a společnost_7. ročník_Francie.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Francká říše Petr Procházka
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11
Velká Morava VY_32_Inovace_06SJ-4
Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Moderní škola
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_10
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.1 Vznik Franské říše
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Francie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_06_francie.ppt
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
"první významný stát ve středověku"
Francká říše.
Franská říše opakování.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: 4.10. 2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Franská říše, Francie Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Franská říše,Francie Anotace: Materiál Franská říše, Francie je určen pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování znalostí o dané látce.

Opakování: Franská říše, Francie 1. Ve kterém roce vznikla Franská říše? 2. Ze kterého rodu pocházel panovník Chlodvík, sjednotitel Franské říše? 3. Který panovník dokázal zabránit šíření Arabů do Evropy přes Pyrenejský poloostrov? a) 581 b) 481 c) 491 a) Merovejci b) Karlovci c) Kapetovci a) Chlodvík b) Karel Veliký c) Karel Martel

6. Kteří válečníci začali ohrožovat říši Franků 4. Který franský panovník se nechal papežem korunovat na císaře v roce 800? 5. Za vlády Karla Velikého se rozvíjela vzdělanost a kultura. Jak se označuje období jeho vlády? 6. Kteří válečníci začali ohrožovat říši Franků v 9. století? 7. Od kterého panovníka označujeme Franskou říši jako Francii? a) Hugo Kapet b) Karel Martel c) Karel Veliký a) Karolínská renesance b) Karolínská minuskula c) Karlova renesance a) Vikingové c) Sasové b) Anglové a) Vilém Dobyvatel b) Hugo Karlovec c) Hugo Kapet

Monogram Karla Velikého a jeho dvůr

Použité zdroje: NITRA, Vojtěch. Mapa vývoje francouzského území za vlády Chlodvíka [on- line]. 2010 [cit. 2011-10-02]. Dostupný z www: http://www.prvnia.xf.cz/nitra/merovejci.php Klipart [on-line]. 2011 [cit. 2011-10-02]. Dostupný z www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97 Monogram Karla Velikého [cit. 2011-10-2]. Dostupný z www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Karldergrossesignatur.jpg Karel Veliký a jeho syn Ludvík Pobožný [cit. 2011-10-02]. Dostupný z www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Charlemagne_et_Louis_le_Pieux.jpg

Shrnutí Anotace Materiál Franská říše, Francie je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakování znalostí o dané látce. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák popíše dějiny jednoho z prvních států, zná základní údaje a data o Franské říši, zdůrazní význam karolínské renesance. Klíčová slova Frankové, Franská říše, Francie, karolínská renesance Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Aktivita- test Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 520 kB

Metodická poznámka Dějepisná aktivita „Francká říše a Francie“ slouží k opakování učiva, proto byla zařazena na začátek hodiny. Aktivita začíná podrobným studiem mapy, na které je ukázaná Franská říše v 5. století. V testu je zařazena animace se správnou odpovědí. Poslední částí aktivity je ukázka monogramu Karla Velikého (zajímavost pro děti- způsob psaní). Obraz s Karlem Velikým slouží k přiblížení doby (pro ilustraci tehdejší módy).