doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Vize, Strategie, Cíle.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Životní cyklus výrobku
Analýza vlastního podniku
úvod pojetí a obsah marketingu
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Úloha marketingu v řízení podniku
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
8. Marketing.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Co je to projekt? Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
(c) Robert Němec, 2006 Zapomeňte na prodej a vytvořte marketingovou strategii Robert Němec.
MARKETING Přednáška P
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Analýza hodnot zákazníka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Marketingové strategie
Prezentace obchodního plánu
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Cenové strategie.
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. Philip Kotler – Praha 25. 3. 2002 doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc. dusan.pavlu@vsfs.cz

Platí vše, co bylo řečeno v roce 2002? Philip Kotler – Praha 25. 3. 2002 Platí vše, co bylo řečeno v roce 2002? Trvalá změna charakteru trhů – nárůst síly zákazníků Firmy čelí aktuální výzvě – zákazník má stále větší možnost volby mezi konkurenčními produkty Nárůst produkčních možností firem předběhl růst spotřebních možností trhu= hyperkonkurence Nedostatek zákazníků = pokles cen. Ale to není cesta vpřed. To není jednoznačná konkurenční výhoda! Jediná cesta k firemní prosperitě je budování značky. Jediná cesta k budování efektivní značky – efektivní marketing. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz ::

Philip Kotler – Praha 25. 3. 2002 Výrobní náklady dlouhodobě klesají, náklady na marketing stoupají. Intenzita marketingu je také vyšší. Náklady na podnikové informační systémy, soubory dat = data mining. Vznik pozic ředitel marketingu = zastřešující syntetizující pozice dříve roztříštěných jednotlivostí – PR, inzerce, prodej atd. Vznik marketingového kontrolora – analýza nákladů na marketing (marketing. i finanční vzdělání) 3. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz :: 3

Philip Kotler formuloval 10 HLAVNÍCH MARKETINGOVÝCH CHYB Philip Kotler – Praha 25. 3. 2002 Philip Kotler formuloval 10 HLAVNÍCH MARKETINGOVÝCH CHYB 1.Propast v komunikaci se zákazníky (není ochota naslouchat, nezjišťují se jejich názory, bohorovné přehlížení – my víme, co chce). 2. Neschopnost segmentace trhu – rozdělení na dílčí cílové skupiny s jasným vymezením jejich charakteristik a jejich potřeb – práce s každým segmentem samostatně s  přihlédnutím k jeho specifickým potřebám 3. Rozostřená marketingová strategie a cíle – Základní otázka, na kterou je třeba znát jasnou odpověď – Jakou hodnotu mi nabízíte. Tato hodnota musí být jedinečná a na trhu neopakovatelná. Firma musí mít jasno v tom, v čem je výjimečný, jak tuto jedinečnost může prezentovat, je velká část jeho marketingové komunikace ztracena. 4. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz :: 4

Philip Kotler – Praha 25. 3. 2002 4.Absence formálního marketingového plánování – plán musí obsahovat analýzu situace, cíle, strategii, umístění, plán činností, rozpočet, kontrolní mechanismy, případně plán reakce na nepředvídané události.Dlouhodobé cíle dosahovat prostřednictvím krátkodobých, které důsledně kontrolovat. 5. Podnik není sladěn s marketingovou strategií – prostupující fluidum celou firmou, všemi aktivitami firmy. 6. Absence investic do budoucnosti – myšlenky, peníze a talent. Myšlenky jsou důležité pro to, aby se podnik dokázal měnit. Myšlenkový management – soustředění všech podnětů, nápadů ve prospěch firmy. Peníze umožňují realizaci myšlenek. Talent – souvisí s řízením a rozvojem lidských zdrojů. Firma musí přitáhnou nejlepší. 5. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz :: 5

Philip Kotler – Praha 25. 3. 2002 7. Nedisciplinovaná produktová politika – nevršit varianty původního, ale přicházet s novými řešeními – zákazník nechce desítky téměř identických produktů, v popředí jeho zájmu je jen několik. 8. Pokus zvýšit tržby snížením ceny – cenová konkurence v hyperkonkurenci nefunguje. I na téměř dokonalých trzích je nutná diferenciace ve vztahu ke značce – primární úsilí soustředit na budování značky, ne na snižování ceny. 9. Náhled na marketing jako na pouhý prodej – prodej je zaměřený na objem, ale marketing na výnosnost. 6. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz :: 6

Philip Kotler – Praha 25. 3. 2002 10. Krátkozrakost v komunikaci – Firma si musí vybrat kdo je důležitý, s kým komunikovat a jak. Marketing je proces definování, vytváření a doručení nepřekonatelné hodnoty zákazníkovi. 7. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., dusan.pavlu@vsfs.cz :: 7