Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/21.1167 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Bedřich Smetana Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
 Narodil se po deseti dcerách do rodiny sládka v Litomyšli 2. března  Smetana se již od svých 4 let na popud svého otce věnoval hudbě. Učil.
Bedřich Smetana.
Bedřich smetana Život a dílo
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Bedřich Smetana ( zakladatel novodobé české hudby )
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Národní divadlo 5. ročník
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Antonín Dvořák a jeho život
Bedřich Smetana ( ).
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Český hudební romantismus
ICT2 – 3 – 35 HV Prodaná nevěsta
Bedřich Smetana.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Výukový materiál Bedřich Smetana
BEDŘICH SMETANA (hudební skladatel).
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_897_5TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Český hudební romantismus
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Maturitní předmět: Dějepis
BEDŘICH SMETANA.
BEDŘICH SMETANA úvod. BEDŘICH SMETANA úvod Narodil se 2. března 1824 v Litomyšli.
SYMFONIE. ERBEN ŠVÉDSKO VLTAVA NELAHOZEVES KÁČA.
Anotace: Určeno žákům 1.stupně ZŠ. Prvotní seznámení s osobností a dílem B. Smetany. Obsahuje odkazy na videa (učitel vybere jen něco podle svého uvážení).
Bedřich Smetana Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 1 – výukový.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
BEDŘICH SMETANA. Bedřich Smetana (1824–1884) Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková Název: VY_32_INOVACE_16_Bedřich Smetana.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_28_Bedřich Smetana Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_1154_ANTONÍN DVOŘÁK Téma: ŽIVOT A DÍLO.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Antonín Dvořák Materiál pro výukovou oporu zpracovaný v rámci projektu Informační a komunikační technologie proti bariérám Výuková opora č. 2 – výukový.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
VY_32_INOVACE_I-A-19. Narozen 2. března 1824 v Litomyšli Zemřel 12. května 1884 v Praze.
Bedřich Smetana 19.století – ROMANTIZMUS Český národní skladatel.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorŠárka Matějová Datum NázevVY_52_INOVACE_5_Bedřich Smetana Ročník4. Číslo.
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Strouhalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_10:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební romantismus.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Test ověřující znalosti z HV
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Opakování Osmisměrka.
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola Netvořice
Blíže se seznámí s hudebním skladatelem Antonínem Dvořákem.
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_09
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zdravá výživa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Mikoláš Aleš Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_17_Mikoláš.
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_VLAST Výchova k.
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
VY 32 INOVACE 541.
Transkript prezentace:

Bedřich Smetana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/21.1167 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_14_Bedřich Smetana Život a dílo Bedřicha Smetany Mgr. Iva Hanáková

Anotace Život a dílo Bedřicha Smetany Předmět: Hudební výchova Ročník: 5.

Bedřich Smetana (1824 – 1884) Bedřich Smetana byl významný český skladatel. Narodil se v roce 1824 v Litomyšli. V pěti letech už uměl zahrát několik skladeb na housle. Učil se také na klavír. V osmi letech složil svou první skladbičku Kvapík D dur. Pobýval ve Švédsku, kde skládal polky a koncertoval. Smetanu postihla sluchová choroba, která se zhoršovala, až ohluchl. Posledních deset let svého života žil v naprosté hluchotě, i přesto pokračoval ve skládání svých děl. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bedrich_Smetana.jpg

Dílo: Zkomponoval tyto opery: Braniboři v Čechách Prodaná nevěsta Dalibor Libuše Dvě vdovy Hubička Tajemství Čertova stěna Viola (nedokončena) Pro orchestr napsal cyklus symfonických básní Má vlast. Vyšehrad Vltava Šárka Z českých luhů a hájů Tábor Blaník

Úkoly k doplnění Bedřich Smetana se narodil v ________________. Jako dítě se učil hrát na ____________________. Operou ___________ bylo slavnostně otevřeno Národní ______________. Ve které opeře Bedřicha Smetany vystupují postavy Jeníka, Mařenky, Kecala a Vaška? _________________________________________ Litomyšli housle a klavír L ibuše Divadlo Prodaná nevěsta

Úkoly Na mapě najděte rodné město Bedřicha Smetany. Kde pramení řeka Vltava? Která symfonická báseň z cyklu Má vlast vystihuje řeku od pramene po veletok?

Poslech Proč bychom se netěšili (z opery Prodaná nevěsta) Vltava

Bibliografické citace NEJEZCHLEBOVÁ , Lenka. Idnes.cz : Školská reforma: “Při hodině dobrý učitel jen nemele“ [online]. 26. října 2007 12:21. [cit. 2007-12-03]. Dostupný z WWW: <http://zpravy.idnes.cz/skolska-reforma-pri-hodine-dobry-ucitel-jen-nemele-fs9-/studium.asp?c=A071026_115854_studium_bar>.