Název projektu: Podpora výuky v technických oborech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:* III/2Sada:* I. Ověření ve výuce: oktávaDatum:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_764 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Složené výroky Autor:Mgr. Petr Vanický kód.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Ludmila.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Znaky dělitelnosti Autor: Mgr. Ludmila.
EKVIVALENCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Úvod do databázových systémů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_763.
Výroková logika (analytické myšlení, úsudky)
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Výroky, negace, logické spojky
KONJUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzájemná poloha přímek v prostoru Vzájemná poloha přímek v prostoru Autor:Jana Buršová.
ZÁKLADNÍ POJMY VÝROKOVÉ LOGIKY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Číselné soustavy Autor: Mgr. Ludmila.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Výroková logika.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
8. Složené výroky - implikace (výklad)
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
TÉMA: Počítačové systémy
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Transkript prezentace:

Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0458 Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název školy: SOŠ NET OFFICE Orlová, spol. s r.o. Vypracoval/a: Ing. Joanna Paździorová  

Výroková logika – složené výroky

Pravdivostní hodnota složených výroků Pravdivostní hodnota složených závisí na pravdivostní hodnotě dílčích výroků. Příklad: Určete pravd. hodnotu složeného výroku A  B (konjunkce) a A  B (disjunkce). A: Číslo 10 je sudé číslo. B: Číslo 10 je záporné číslo. Řešení: A  B: Číslo 10 je sudé a záporné číslo. A  B: Číslo 10 je buď sudé číslo nebo záporné číslo P (A)=1, P(B)=0, P(A  B)=0, P(A  B) = 1.

Pravdivostní hodnota složených výroků - tabulka 1

Pravdivostní hodnota složených výroků Příklady: Na základě logické úvahy nebo pravdivostní tabulky rozhodněte o pravdivosti následujících složených výroků. Číslo  je větší než 0 a menší než 3 Jedná se o konjunkci. A: Číslo  je větší než 0 B: Číslo  je menší než 3 P(A)=1, P(B)=0, P(A  B)=0

Pravdivostní hodnota složených výroků Příklady: Na základě logické úvahy nebo pravd. tabulky rozhodněte o pravdivosti následujících složených výroků. Je-li číslo dělitelné třemi, potom je ciferný součet čísla dělitelný třemi Ověření pravdivosti provedeme dosazením libovolného celého čísla A: číslo 25 je dělitelné třemi B: ciferný součet čísla 25 je dělitelný třemi P(A)=0, P(B)=0, P(A  B)=1

Pravdivostní hodnota složených výroků Příklady: Na základě logické úvahy nebo pravd. tabulky rozhodněte o pravdivosti následujících složených výroků. Číslo je dělitelné šesti právě tehdy, když je dělitelné dvanácti. Ověření pravdivosti provedeme dosazením libovolného celého čísla A: číslo 18 je dělitelné šesti B: číslo 18 je dělitelné dvanácti P(A)=1, P(B)=0, P(A  B)=0

Pravdivostní hodnota složených výroků Příklady: Víme, že je pravdivý výrok: Pokud bude zítra pršet, půjdeme do kina Rozhodněte, zda opravdu prší, jestliže právě jdeme do kina. Řešení: Ověření pravdivosti provedeme na základě pravdivostní tabulky: P(A  B)=1 A: Prší. B: Jdeme do kina. P(B)=1,pak P(A)=1 nebo P(A)=0. O tom, zda opravdu prší nelze rozhodnout!

Procvičení Rozhodněte o pravdivosti složených výroků: Číslo 9 je dělitelné dvěma nebo třemi. Je-li 5 sudé číslo, pak také 52 je sudé číslo. Číslo je dáno součinem dvou lichých čísel právě, když je dané číslo liché. Víme, že je pravdivý výrok: Petr přijde do školy právě tehdy, když přijde i Karel. Petr přišel do školy, přišel i Karel? Jestliže Jana půjde na večírek, pak půjde i Iva. Iva přišla na večírek, přišla i Jana?

Anotace Materiál seznamuje žáky s určováním pravdivosti složených výroků na základě tabulky pravdivostních hodnot a logických úvah. Probírané pojmy: tabulka pravdivostních hodnot, složený výrok, implikace, ekvivalence, konjunkce, disjunkce Obsahuje řešené vzorové příklady i příklady k procvičení učiva Předpokládaná doba: 30 min.

Zdroje: Polák J.: Přehled středoškolské matematiky. SPN Praha 1991 Petáková J.: Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Prometheus Praha 2004