AUTOR: Kateřina Křížová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb CO JSME SE O NICH DOZVĚDĚLI V 7. TŘÍDĚ
Advertisements

Věty vedlejší příslovečné úvod
Digitální učební materiál
VEDLEJŠÍ VĚTY PŘÍSLOVEČNÉ
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Druhy vedlejších vět.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT Český jazyk - 7. ročník.
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Syntax - druhy vedlejších vět
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
Druhy vedlejších vět Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
VEDLEJŠÍ VĚTY PŘÍSLOVEČNÉ
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Skladba souvětí.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_364_Věta příslovečná AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Druhy vedlejších vět Podmětné Přísudkové Předmětné Přívlastkové
Mgr. Kateřina Karbulová,Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových, Ostrava – Zábřeh.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_08.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Souvětí podřadné Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník oboru.
Opakujeme vedlejší věty 3 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_06_Opakujeme vedlejší věty 3.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_03 Prokletí básníci
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Kateřina Křížová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_07 RKZ
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_04
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_10
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_12 Romantismus Rusko
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Spojky.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_16
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Marta Severová
AUTOR: Kateřina Křížová
Souvětí podřadné. Souvětí podřadné Definice: Souvětí podřadné se skládá z jedné věty hlavní a jedné nebo více vět vedlejších.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_02
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_09 vedlejší věty příslovečné TEMA: skladba ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Výukový materiál je určen žákům základní školy Zaměření: Výukový materiál je zaměřen na druhy vedlejších vět - příslovečné. Nejprve si žáci zopakují věty, které se již učili. Dále jim jsou představeny jednotlivé druhy vedlejších vět příslovečných. Nakonec žáci vyhledávají vedlejší věty časové. Specifické potřeby: interaktivní tabule Klíčová slova: příslovečné vedlejší věty Klíčové kompetence: k učení, k řešení problému, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci pozitivně.

Vedlejší věty příslovečné

spoj, co k sobě patří Muž, který mi donesl ztracenou peněženku, mi velmi pomohl. Kdo se bojí, nesmí do lesa. PODMĚTNÁ Chtěl jsem vědět, co mu říkal. Co mi udělal, jsem nikomu PŘÍVLASTKOVÁ neřekla. Říkává se, že černá kočka přináší smůlu. PŘEDMĚTNÁ Četli jsme pohádku o drakovi, který sežral princeznu.

MÍSTNÍ uvozena spojovacími výrazy kde, kam, odkud, kudy př. VH VV místní Chtěla jsem jít tam, kam mě nohy nesou. chtěla jsem jít kam? ČASOVÁ uvozena spojovacími výrazy když, až, jakmile, než, sotva, sotvaže, kdy, kdykoli, zatímco, pokud, dokud VV časová VH Dokud bude pršet, zůstaneme doma. zůstaneme doma do kdy?

uvozena spojovacími výrazy jako, jak, jak – tak, že, aby pokud ZPŮSOBOVÁ uvozena spojovacími výrazy jako, jak, jak – tak, že, aby pokud VH VV způsobová Udělal jsem to tak, jak mi poradil. udělal to jak? MĚROVÁ Uvozena spojovacími výrazy čím –tím, tak- že, jako, tolik- kolik VH VV měrová Kluci tak rychle běželi, že nemohli popadnout dech. do jaké míry kluci běželi – do doby, kdy nemohli popadnout dech.

PŘÍČINNÁ (DŮVODOVÁ) uvozena spojovacími výrazy protože, že poněvadž, jelikož VH VV příčinná Nejel na lyže, protože neuměl lyžovat. nejel na lyže proč? ÚČELOVÁ uvozena spojovacími výrazy aby, abych VH VV přívlastková Zavolala jsem vám, protože potřebuji pomoct. zavolala jsem za jakým účelem?

PODMÍNKOVÁ uvozena spojovacími výrazy kdyby, jestliže,-li, když VV podmínková VH Jestliže bude hezky, půjdeme na procházku. za jaké podmínky půjdeme? PŘÍPUSTKOVÁ uvozena spojovacími výrazy ač, ačkoli, byť třebaže, i kdyby, i když, přestože VV přípustková VH Ačkoli jsem se učil, dostal jsem pětku. i přes jsem dostal pětku

podtrhni vedlejší větu časovou Neodvážil se přejít most, protože měl strach. Dostali jsme zprávu, že strýček k nám nepřijede. Když vstoupil ředitel do třídy, žáci přestali mluvit. Zarazil se, když slyšel tu podivnou zprávu. Měla dojem, že ji všichni pozorují. Byl bych rád, kdyby se vše vyřešilo co nejdřív. Kdybychom měli peníze, jeli bychom na výlet. Když jsem zvládla, měla jsem radost.