ZAL – 8. cvičení 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkový procesor Práce se souborem – otevření, tvorba a použití šablony, tisk, propojení tabulky Excel s Wordem, nastavení Excelu, uložení Autorem materiálu.
Advertisements

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Téma: Využití Accessu pro tvorbu evidence našeho podnikání Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Programování 4. hodina RNDr. Jan Lánský, Ph.D. Katedra informatiky a matematiky Fakulta ekonomických studií Vysoká škola finanční a správní 2015.
Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice postup na konkrétním příkladu.
OPERAČNÍ SYSTÉMY Část 3 – správa procesů Zpracovala: Mgr. Marcela Cvrkalová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Databáze 2.
Petr Kielar Seminář o stavebním spoření Část VI: Podmínka rovnováhy a SKLV.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Část III: Teorie grafů Teoretické základy informatiky Tomáš Foltýnek
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
ZÁKLADY ÚČETNICTVÍ A PODVOJNÝ ZÁPIS
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Montáž střešních oken -
Rozhodování 1.
Programování v jazyce C++
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Komunikace, etiketa – Mobilní telefon
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Operační výzkum Lineární programování – cvičení
ZAL – 9. cvičení 2016.
Vlastnosti trojúhelníku
ADT zásobník - příklad Prakticky aplikovatelný příklad využití ADT zásobník je vyhodnocování aritmetických výrazů v Postfixové notaci: Pro zápis aritmetických.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Zlomky Složené zlomky..
Početní výkony se závorkami
Digitální učební materiál
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Kvadratické nerovnice
Vektorová grafika Vkládání a práce s objekty – text, kombinace textu a objektů.
Pseudosekce: P-T fázový diagram v jednoduchém systému Al2SiO5 s demonstrací postupu při tvorbě pseudosekce.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Programování (14PRG) 1. cvičení.
CYKLUS S PODMÍNKOU NA KONCI (s výstupní podmínkou)
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
ŽIVOT MEZI LIDMI Patříme k lidem.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Informační a komunikační technologie
Důlní požáry a chemismus výbušniny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Optimální pořadí násobení matic
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Jiří Vyskočil, Marko Genyg-Berezovskyj 2010
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Algebraické výrazy: lomené výrazy
ALG 08 Merge sort -- řazení sléváním
Fronta (1) Dynamická datová struktura typu FIFO (First In First Out)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
MS Access Tabulka letní semestr 2013.
Řešení projektu WINDROS
Dynamické programování Úloha batohu neomezená
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Transkript prezentace:

ZAL – 8. cvičení 2016

Fronta Fronta je abstraktní datový typ. Otázka fronta je LIFO či FIFO? Fronta má operace na přidání a odebrání prvku. Vytvořte vlastní implementaci fronty – využijte předpřipraveného skeletonu.

Zásobník Zásobník je abstraktní datový typ Zásobník je FIFO. Vytvořte vlastní implementaci fronty – využijte předpřipraveného skeletonu. TIP: vycházejte z fronty a zamyslete se nad tím co je potřeba změnit aby se fronta začala chovat jako zásobník.

HeapSort Další z rodiny řadících algoritmů, který si připravíme. HeapSort pracuje se složitostí O(n*logn) – Proč? Ukážeme si později. HeapSort pracuje nad abstraktním datovým typem Heap (halda) Co víme o haldě?

Heap Halda – abstraktní datový typ, u kterého platí následující podmínka: Hodnota předka je větší nebo rovna hodnotě potomka. Tuto podmínku vždy udržujeme Binární haldu reprezentujeme v poli. Rozeznáváme maximální a minimální heapu (max-heap, min-heap) Naimplementujte si haldu.

Heap K čemu všemu se dá využít metoda heapify? Jak vložíme do haldy objekt? Jak z haldy objekt odstraníme? Jak haldu reprezentujeme?

HeapSort Probíráno na přednášce. Využijte vaší implementaci haldy a vytvořte heapsort algoritmus. Zamyslete se jaké funkce potřebujete a jak by měl celý heapSort fungovat.

HeapSort Princip jakým obhospodařujeme haldu a provádíme heapSort nám zaručí složitost O(n*logn). Jednoduché vysvětlení (bez důkazu): Operace max-heapify nebo min-heapify trvá O(logn), neboť heapa je binární strom a její výška je log n. Heapsort vezme nejvyšší nebo nejnižší prvek ve stromě (kořen stromu) a umístí ho na konec heapy (konstantní operace). Poté vezme levého nebo pravého potomka a umístí ho na vrchol stromu (konstantní operace). Následně zavolá operaci heapify, abychom zachovali podmínky haldy (log n). V haldě máme tedy n prvků na kterými musím zavolat heapify = O(n*logn)

Zadání osmého domácího úkolu Detailní zadání je zde: https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/b6b36zal/zadani/8_bst Maximum: 5B Termín: Do dalšího cvičení.