VY_22_INOVACE_23.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY I. (Articles I.) Ročník: 7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Členy.
Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Počitatelná podstatná jména
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
POČITATELNOST PODSTATNÝCH JMEN
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA, OSTRAVA - VÍTKOVICE, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. DAGMAR ANDRYSOVÁ DATUM: NÁZEV: VY_22_INOVACE_1_2_17.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_114 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
Existuje člen určitý (definite article), člen neurčitý (indefinite article) a člen nulový (zero article). Neurčitý a) Má tvar „a“ před vyslovovanou souhláskou.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Articles VY_22_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_435_Počitatelnost podstatných jmen AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
COUNTABLE and UNCOUNTABLE NOUNS Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_107 ZŠ Jenišovice.
ČLENY PODSTATNÝCH JMEN člen neurčitý člen určitý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radek Dlouhý Základní škola Kolín III.,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Countable and Uncountable Nouns, some, any, a/ an
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Some, any VY_22_INOVACE_33 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Countability Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ15 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_427_Zájmena neurčitá a ukazovací AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Articles /členy/ Articles /členy/ 1. The definite article /určitý/ : The sun The sun 2. The indefinite article /neurčitý/ : A car An apple A car An apple.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_51.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_678_STUPŇOVÁNÍ_PŘÍDAVNÝCH_JMEN_KRÁTKÁ.
Zájmena WHAT, THIS, IT ANOTACE Šablona: ICT AJ Zájmena what, this, it Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_23  Téma: členy   8.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_11.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A+B.08_countable_and_uncountable_nouns Název: Countable and.
Ročník:8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický jazyk) Tematický okruh: Slovní zásoba Téma:Hudba (Music)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_12 TÉMA:
VY_22_INOVACE_01.AJ.7 JAKÉ JSI MĚL PRÁZDNINY? (How were your holidays?) Ročník:7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí.
VY_22_INOVACE_05.AJ.7 ŘADOVÉ ČÍSLOVKY, DATUM (Ordinal numbers and dates) Ročník:7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí.
VY_22_INOVACE_45.AJ.8 ČASOVÉ PŘEDLOŽKY (Time prepositions) Ročník:8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Countable and uncountable nouns Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1 – 29 Šablona: II/2 Inovace a.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
Určitý a neurčitý člen - a/ an, the
Anglický jazyk – Definite Article: The - 9.ročník
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Anglický jazyk
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_20
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická Česká Třebová
Quantifiers.
FAMILY.
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
VY_22_INOVACE_24.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY II. (Articles II.) Ročník: 7.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Countable X Uncountable nouns
VY_22_INOVACE_36.AJ.7 FONETICKÉ ZNAKY (Phonetic symbols) Ročník: 7.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
VY_22_INOVACE_22.AJ.7 V OBCHODĚ (Shops) Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA II. (Modal verbs II.)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Transkript prezentace:

VY_22_INOVACE_23.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY I. (Articles I.) Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk (Anglický jazyk) Tematický okruh: Gramatika Téma: Gramatické členy I. (Articles I.) Jméno autora: Lenka Voldánová Vytvořeno : Listopad 2011 Metodický popis, (anotace): Žáci si utvoří komplexnější představu o používání gramatických členů v angličtině. Ve cvičení dílčí znalosti procvičují.

ARTICLES I. (Gramatické členy I.)

Členy jsou krátká gramatická slůvka, která nějak určují či specifikují význam podstatného jména. Existuje člen určitý (definite article) THE, člen neurčitý (indefinite article) A, AN a člen nulový (zero article). Členy slouží především proto, aby se lidé mezi sebou lépe domluvili. V češtině je nemáme, jejich funkci plní zájmena (především „ten“ a „nějaký“).

THE A, ZERO in the car in a car cars Základní vodítko, jaký člen použít, je určit si, zda jde o podstatné jméno konkrétní nebo nekonkrétní. THE A, ZERO in the car in a car cars

Pokud je nějaké podstatné jméno konkrétní, znamená to, že myslíme nějakou určitou konkrétní věc a v komunikaci si všichni zúčastnění představují tu stejnou konkrétní věc. Když řeknu „I want THE car!“, myslím tím jediné konkrétní auto, třeba to, které jede právě kolem. Ten, s kým se bavím, ví, o kterém autě je řeč, máme na mysli to samé. Když ale řeknu „I want A car!“, myslím tím auto obecně, jakékoli, ne nějaké konkrétní. Do češtiny bychom první větu přeložili jako „Chci TO auto!“, druhou pak „Chci auto!“.

the houses the house the grass Určitý člen THE můžeme přidat k jakémukoli konkrétnímu podstatnému jménu – – v jednotném čísle, v množném čísle, počitatelnému, nepočitatelnému. the houses the house the grass

The new song we heard yesterday was mega. Určitý člen tedy použijeme před konkrétními podstatnými jmény. Jde o: a) známou věc - všichni v komunikaci víme, o které věci se přesně mluví, The new song we heard yesterday was mega. Ta písnička, co jsme včera slyšeli, byla suprová. b) jediný exemplář - tato věc existuje pouze jedna, víme, o kterou jde, protože je jediná. The sun is shining. Slunce svítí.

Pokud je nějaké podstatné jméno nekonkrétní, obecné, musíme rozlišit, zda jde o počitatelné nebo nepočitatelné. Rozlišit podstatná jména podle počitatelnosti již umíme. Pojďme si to zopakovat .

Say if these nouns are countable or uncountable. people children soup danger wine bottle of wine water cheese girl apple luck flowers love

to be continued  Použité odkazy: http://indianblogworld ... to be continued  Použité odkazy: http://indianblogworld.com/2009/12/freak-accident/ http://rvision.daydreamlabs.com/user/95572727@N00/set/72157594528247512?page=1&per_page=50&size=original http://www.picgifs.com/clip-art/listening-to-music/ http://toxicfreekidsblog.org/2011/05/sun-block%E2%80%A6-the-shady-truth/ Good bye