MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak čelit korupci Principy a cíle Mgr. Jiří Dienstbier.
Advertisements

Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.
M ÉDIA A POLITIKA Mgr. Vilém Ďoubal Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Mediální produkt.
Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922)
Co budete dělat? Psát, psát a psát… Sledovat některá média, pokoušet se proniknout „za kulisy“; ptát se, pochybovat, kritizovat Dvakrát vydáte časopis.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2.
Základy státní správy Veřejná správa. Stát  Musí mít politickou autoritu, prostřednictvím kterých realizuje státní moc  Státní moc je nezávislá, uskutečňovaná.
Koncepty veřejného mínění Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/8.
Téma,,Společně správným směrem – spolupráce s partnery a médii.“ Cesta k potenciálním návštěvníkům vede přes media aneb,,Spolupráce nebo boj s medii?“
funkce médií ve společnosti moc médií
Veřejnost – dav - masa Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/08.
Ž URNALISTICKÁ ETIKA Souhrnné pojmenování psaných i nepsaných norem, které se uplatňují v žurnalistice Střetává se svoboda slova s obecnou mírou vkusu.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Základní otázky demokracie
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
TV042, TV110/ Masová komunikace
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Klíčová otázka č. 5 Mediální obraz bezdomovectví prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. (MUP, FSV UK) 26. – 27. listopadu 2014.
Demokracie a její hodnoty
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
VY_32_INOVACE_51_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Etika ve VP. Etické problémy ve střední a východní Evropě Etické otázky v politice = chování lidí v politickém procesu, zlé a dobré úmysly v pol. procesu.
Průřezová témata.
PHDZ2 Filozofie pro doktorské studium 2 1) Základní informace o organizaci studia 2) Úvod do komunikace vědy Zdeňka Jastrzembská
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Občanská společnost a občanský sektor PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
VY_32_INOVACE_51_10 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Masmédia.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
Česká společnost a její vztah k zajišťování bezpečnosti a ozbrojeným silám PhDr. Libor Frank, Ph.D. Vedoucí Oddělení bezpečnostních studií a analýz Centrum.
1 Neziskové organizace Neziskovky jsou nedělitelnou součástí občanské společnosti a jako takové mají nezastupitelnou roli v rozvoji demokracie a řešení.
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_056 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
ÚVOD DO STUDIA VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ Veřejné politiky Veřejné politiky.
9. Stát, politický systém, demokracie 10. Nástroje veřejné politiky Prameny: Dvořáková, Vladimíra – Kunc, Jiří Demokracie a ústavnost. Praha: Karolinum.
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
WARSAW VILNIUS PRAGUE BRATISLAVA BUDAPEST BUCHAREST SOFIA KIEV Lobbing a politika Praha, 09/02/2012.
DEMOKRACIE. Co je to demokracie? Rozhodněte o pravdivosti následujících tvrzení: 1)Demokracie je ideál, s nímž většina politiků nesouhlasí. 2)V demokracii.
ROZVOJ OS A TŘETÍHO SEKTORU V ČESKÝCH ZEMÍCH Přednáška OS, ZS 2011/12, KAP FF ZČU Lenka Strnadová.
Základy mediální výchovy
MÉDIA A KOMUNIKACE.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství 6 - 9
ZÁKLADNÍ PRÁVA A SVOBODY, ROVNOPRÁVNOST
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Václav Bělohradský * Praha.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.09_Principy demokracie.
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Vzdělání jako součást hodnotového zakotvení české společnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY? Mgr. Pavel Sedláček Fakulta sociálních studií Masarykova univerzita Brno email: psedl@fss.muni.cz

Agenda setting, gatekeeping MÉDIA A VLÁDA - VZTAHY Zákony Prohlášení pro tisk Mediální lobbing Financování Přímý vstup Přítomnost Nepřímý vliv Agenda setting, gatekeeping

MÉDIA A VLÁDA - PROBLÉMY Nekomunikativnost Korupce, aféry, zkreslování odpovědí Nedostatečná sebereflexe Média „hlídacím psem demokracie“? Odveta vládnoucích Mediální výchova

PROPAGANDA Spojováno s reklamou a public relations. Ofenzivní komunikace se skrytě/zjevně persvazivním zaměřením. Bílá, černá a šedá.

Význačnost Personalizace Negativita Překvapení Blízkost Variace ZPRAVODAJSKÉ HODNOTY Význačnost Personalizace Negativita Překvapení Blízkost Variace Průběžnost Následky

Pro média? Pro občana? Přeceňované klady? Přeceňovaná moc? WEB 2.0 – SPÁSA? Pro média? Pro občana? Přeceňované klady? Přeceňovaná moc? A pro politiky?

Jsou sociální institucí komunikace mezi politiky a občany. MÉDIA PROSTŘEDNÍKEM Jsou sociální institucí komunikace mezi politiky a občany. Spoluutvářejí veřejné mínění. Mají vlastní ekonomické zájmy a logiku produkce Zájem politických elit. Svoboda projevu vs realita Opakováním se jev stává pravdou Stranění obtížné odhalit. Kultivace mediální gramotnosti

Média = kultura společnosti volení zástupci = obraz společnosti Studovat média znamená studovat kulturu konkrétní společnosti. Volení zástupci jsou odrazem společnosti, kterou z jejího pověření spravují. Svět médií a svět politiky ve vzájemné potřebě. Popření vlivu novinářů, vyzdvihnutí role majitelů a vydavatelů a vládnoucí vrstvy. Média a vládnoucí garnitura – mocní a žárliví

Zdroje Buckingham, D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge: Polity Press, 2003. Burton, G.; Jirák, J. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001.  Jirák, J.; Köpplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. Kauza „Náhubkový“ zákon a otázka míry svobodné práce novinářů v ČR Zdroj: http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/199456.aspx (ověřeno 1. 9. 2011) McChesney, Robert W. Problém médií. Všeň: Grimmus, 2009. Postman, N. Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta, 2010. 2.vyd. Případ vraždy novinářky Anny Politkovské. Zdroj: http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=711940 (ověřeno 1. 9. 2011) Sedláček, P.; Navrátilová, S. Etika a média. Studijní materiály kurzu. FSS MU, 2011. Sedláček, P. Etika médií. In Mediální výchova na SŠ. S. 1-63. FSS MU, 2011. Sedláček, P. Média a politika. In Mediální výchova. Studijní materiály kurzu. FSS MU, 2010. Sedláček, P. Novináři 20. a 21. století. Studijní materiály kurzu. FSS MU, 2011. Sedláček, P. Vpády médií do soukromí. In Literární noviny. Praha : Společnost pro Literární noviny, 2007, č. 15, 1s. 

ZA POZORNOST DĚKUJE Mgr. Pavel Sedláček Fakulta sociálních studií Masarykova univerzita Brno