Zvířata v lese –test plazi 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poznej živočichy ČR Ryby, Obojživelníci, Plazi vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
TŘÍDA: PLAZI 1. Šupinatí( ještěři, hadi) 2. Želvy 3. Krokodýli.
Test – práce s textem Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_15_Práce_s_textem Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Fyzikální veličiny Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Tlak Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
VY_32_INOVACE_36_Chodsko Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
VY_32_INOVACE_01 Český jazyk 1.třída – nácvik čtení slabik Autor: Veronika Biskupova, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Úvod do ICT Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_08_Úvod_do_ICT Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
Dějiny ČR – gotický sloh
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_32_INOVACE_19- Kočka domácí Přírodověda - 4. ročník
Společenstva lesů Živočichové
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Plazi II. Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_24_V lese
Autor: Mgr . Iveta Váňová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
Mgr. Kateřina Gajdošová
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_46_Český kras
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_45_Subtropická biota
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Lidoopi Autor: Mgr. Iva Hirschová
Krácení zlomků.
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_02_Majetek
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_49_Meritka_map_a_planu_1
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_25_Chemické rovnice II
Shodnost věty o shodnosti trojúhelníků
PLAZI VY_32_INOVACE_06-54 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Mgr. Kateřina Gajdošová
Vzduch Autor: Mgr . Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_45_Vzduch
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_51_Převody rychlost
VY_32_INOVACE_15- Liška obecná Přírodověda - 4. ročník
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_23_Na louce
Česká republika - Třeboňsko
Násobení a dělení desetinným číslem
Autor: Mgr. Věra Martincová
Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_50_ Opakování měření
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_43_Alois Jirásek
Pohybová soustava Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_02_Svaly
VY_32_INOVACE_58_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Autor: Mgr. Iveta Váňová
VY_32_INOVACE_42_Spořič_obrazovky
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_14_Elektrický odpor
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_32_NP Severní Ameriky
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Anglický jazyk - gramatika Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Člověk-zuby Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_15_Člověk-zuby
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): listopad 2011 Ročník: 4
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Člověk Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_17_Člověk-strava
Anglický jazyk - gramatika Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
VY_32_INOVACE_09- Sasanka hajní Přírodověda - 5. ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Korýši Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_28_Korýši-opakování
Transkript prezentace:

Zvířata v lese –test plazi 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová VY_32_INOVACE_06_test-plazi_2 Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.

? b) v noci 1) Užovka hladká patří mezi a) hady b) ještěrky c) obojživelníky 2) Má užovka hladká za hlavou žluté půlměsíčky? 3) Kdy loví užovka hladká? a) ve dne b) v noci c) ve dne i v noci 4) Jak dlouho se stará matka užovky hladké o svá mláďata? a) týden b) měsíc c) nestará se o mláďata, jsou samostatná od narození

? 5) Je kousnutí užovky hladké jedovaté? a) ano b) ne c) jen od dospělé užovky 6) Loví slepýš křehký myši? 7) Patří slepýš mezi hady? 8) Kolik nohou má slepýš křehký? a) jednu b) ani jednu c) čtyři

? 9) Je zmije obecná jediný jedovatý had u nás? 10) Jsou mláďata zmije obecné jedovatá? 11) Kde má zmije jed? a) v kůži b) v zubech c) v jazyku 12) Mezi nejznámější nepřátele zmije obecné patří: a) veverka b) ježek c) datel

? 13) Zmije obecná je: a) denní živočich b) noční živočich c) na denní době nezáleží, loví ve dne i v noci 14) Čím se živí mláďata zmije obecné a užovky hladké? 15) K čemu slouží zuby užovkám? a) k usmrcení kořisti b) k rozkousání kořisti c) k uchvácení a zadržení kořisti 16) Je ještěrka obecná nejčastější kořistí užovky hladké?

? Konec testu 17) Čím se živí ještěrka obecná? a) hmyzem b) semeny rostlin c) loví malé myši 18) Kolik prstů na noze má ještěrka? a) 3 b) 4 c) 5 19) Vyjmenuj dva plazy, kteří v případě nebezpečí odlamují část ocásku, aby zmátli nepřítele. 20) K čemu má ještěrka obecná dlouhé drápky na prstech? a) k usmrcení kořisti b) k snadnějšímu pohybu po kamenech a skalách c) k vyhrabávání úkrytu Konec testu

výsledky 1 a) Užovka hladká patří mezi hady. Zpět na otázku. 1 a) Užovka hladká patří mezi hady. 2 NE Žluté půlměsíčky za hlavou má užovka obojková. 3 a) Užovka hladká loví ve dne. 4 c) O mláďata se užovka hladká nestará, jsou samostatná od narození. 5 b) Kousnutí užovky hladké není jedovaté. 6 NE Potravou slepýše je hmyz, červi, slimáci. 7 NE Slepýš je beznohá ještěrka. 8 b) Nohy slepýši vývojem zakrněly, nemá ani jednu. 9 ANO Zmije obecná je jediný jedovatý had v České republice. 10 ANO I mláďata zmije obecné jsou jedovatá. pokračovat

11 b) Zmije obecná má jed v zubech. Zpět na otázku. 11 b) Zmije obecná má jed v zubech. 12 b) Nejznámějším nepřítelem zmije obecné je ježek obecný. 13 b) Zmije obecná je noční živočich, loví v noci. 14 Mláďata užovky hladké a zmije obecné se živí hmyzem. 15 c) Zuby užovkám slouží k uchvácení a zadržení kořisti. 16 ANO Ještěrka obecná je nejčastější kořistí užovky hladké. 17 a) Ještěrka obecná se živí hmyzem. 18 c) Ještěrka obecná má na každé noze pět prstů. 19 Slepýš křehký a ještěrka obecná při napadení odlomí část ocásku, aby zmátli nepřítele. 20 b) Dlouhé drápky na prstech slouží ještěrce k snadnějšímu pohybu po kamenech a skalách. pokračovat

5) Je kousnutí užovky hladké jedovaté? 1) Užovka hladká patří mezi a) hady a) ano b) ještěrky b) ne c) obojživelníky c) jen od dospělé užovky 2) Má užovka hladká za hlavou žluté půlměsíčky? 6) Loví slepýš křehký myši? 7) Patří slepýš mezi hady? 3) Kdy loví užovka hladká? a) ve dne 8) Kolik nohou má slepýš křehký? b) v noci a) jednu c) ve dne i v noci b) ani jednu c) čtyři 4) Jak dlouho se stará matka užovky hladké o svá mláďata? 9) Je zmije obecná jediný jedovatý had u nás? a) týden b) měsíc c) nestará se o mláďata, jsou samostatná od narození 10) Jsou mláďata zmije obecné jedovatá?

11) Kde má zmije jed? 16) Je ještěrka obecná nejčastější kořistí užovky hladké? a) v kůži b) v zubech c) v jazyku 17) Čím se živí ještěrka obecná? 12) Mezi nejznámější nepřátele zmije obecné patří: a) hmyzem b) semeny rostlin a) veverka c) loví malé myši b) ježek c) datel 18) Kolik prstů na noze má ještěrka? a) 3 13) Zmije obecná je: b) 4 a) denní živočich c) 5 b) noční živočich c) na denní době nezáleží, loví ve dne i v noci 19) Vyjmenuj dva plazy, kteří v případě nebezpečí odlamují část ocásku, aby zmátli nepřítele. 14) Čím se živí mláďata zmije obecné a užovky hladké? 20) K čemu má ještěrka obecná dlouhé drápky na prstech? 15) K čemu slouží zuby užovkám? a) k usmrcení kořisti b) k snadnějšímu pohybu po kamenech a skalách b) k rozkousání kořisti c) k uchvácení a zadržení kořisti c) k vyhrabávání úkryt

zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Schlingnatter.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anguidae.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Viperaberus1.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lacerta_agilis_1_(Marek_Szczepanek).jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Viperaberus2.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CoronellaAustriaca3.jpg

Vytvořeno jako DUM do předmětu přírodověda na ZŠ Mladá Boleslav 17. listopadu 1325 pro čtvrtý ročník základní školy. Materiál slouží k procvičení, upevnění a ověření znalostí o plazech v rámci tématu V lese. Žáci mohou pracovat ve skupinách nebo samostatně. Poté si mohou sami zkontrolovat a porovnat úspěšnost s ostatními. Je možné se pomocí hypertextových odkazů i vrátit k otázkám a učivo znovu vysvětlit. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru nebo na monitorech žáků. Materiál byl vytvořen a pilotován v 1. pololetí školního roku 2011/2012.