Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.1 Hlásková podoba slova Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo.
POČASÍ VY_32_INOVACE_5A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Habsburkové na českém trůnu v 19. a 20. století Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_02.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
Číslo v digitálním archivu školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_Český jazyk
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_15_VĚTA, SLOVO, SLABIKA, HLÁSKA, PÍSMENO
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Habsburkové na českém trůnu po roce 1620 (I. část)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
První Habsburkové na českém trůnu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Tvrdé a měkké souhlásky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
(český jazyk pro 1. ročník)
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ Český jazyk
Samohlásky - procvičování
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Tvrdé souhlásky Číslo projektu : 11
Digitální učební materiál
VY_32_ INOVACE_ 04_ ČESKÝ JAZYK 3
Transkript prezentace:

Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Rozdělení hlásek II Číslo: VY_32_INOVACE_17

Základní škola Včelákov, okres Chrudim Škroupovo náměstí 55, 539 57 Včelákov, e-mail: zsvcelakov@seznam.cz Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „Zlepšení podmínek pro vzdělávání na ZŠ Včelákov“ Název: Rozdělení hlásek II III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona: Sada: Český jazyk I. stupeň Pořadové číslo: 17 Autor: Mgr. Lenka Novotná Ověření: Třída: 2. Datum: 12. prosince 2011

Hlásky rozdělujeme na: Rozdělení hlásek Hlásky rozdělujeme na: SAMOHLÁSKY SOUHLÁSKY

Souhlásky Souhlásky dělíme na TVRDÉ, MĚKKÉ a OBOJETNÉ Souhlásky tvrdé jsou: h, ch, k, r, d, t, n Souhlásky měkké jsou: ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň Souhlásky obojetné jsou: b, f, l, m, p, s, v, z

Souhlásky tvrdé Tvrdé souhlásky jsou: h, ch, k, r, d, t, n. Po tvrdých souhláskách píšeme v českých slovech vždy tvrdé y – ý. Tvrdé slabiky jsou: hy, chy, ky, ry dy, ty, ny (hý, chý, ký, rý, dý, tý, ný).

Dejte do kroužku všechny tvrdé souhlásky. Hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny, na zdi visí hodiny. Stále stejně tam a sem pokyvují kyvadlem. Počítají vteřiny, hy, chy, ky, ry, dy, ty, ny.

Souhlásky měkké Měkké souhlásky jsou: ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň. Po měkkých souhláskách píšeme v českých slovech vždy měkké i – í. Přidáme-li k měkkým souhláskám i – í, vzniknou skupiny ži, ši, či, ři, ci, ji, di, ti, ni (ží, ší, čí, ří, cí, jí dí, tí, ní).

Dejte do kroužku všechny měkké souhlásky. Netopýři Na naší půdě žijí netopýři. Ve dne se drží trámu drápky zadních nožiček a spí. Ale v noci tiše vyletují okénkem ven. Mají sametové kožíšky, jemné uši a malé oči. Ve tmě se řídí sluchem. Netopýři připomínají létající skřítky. Některé děti se jich bojí. Ale my je máme rádi. Jsou užiteční. Nikomu neublíží.

Zakroužkujte v závorkách správná slova hodící se do vět. Na stolku (tiká/tyká) budík. Ve škole máme předmět (psaný/psaní). Maminka (čistý/čistí) okna. Strom má dlouhé (kořeny/koření). Na obloze (lety/letí) letadlo. Před mnoha (lety/letí) skončila válka. Táta se brzy (vrátí/vraty) domů. Zvon (zvoní/zvony).

Spojte dvojice slov, které patří k sobě a doplňte i,í / y,ý. modř_nové srnk_ jedovat_ zaj_c_ lesn_ poletuj_c_ nebezpečn_ von_c_ had_ jehlič_ panáčkuj_ s koloušk_ mot_lc_ květ_n_ jahod_ t_gř_

Rozdělení hlásek II Autor: Mgr. Lenka Novotná Předmět: Český jazyk Třída: 2. Obsah: Žáci si zopakují dělení hlásek na samohlásky a souhlásky a seznamují se s dělením souhlásek na tvrdé, měkké, obojetné. Poznámky pro učitele: ● str. 3 - 5 – teorie doplňující výklad ● str. 6 – žáci plní úkol dle zadání ● str. 7 – teorie doplńující výklad ● str. 8 - 10 – žáci dle zadání na každé stránce plní úkoly Použité materiály: Mühlhauserová H., Janáčková Z., Český jazyk 2, Nová škola, Brno, 2005. Nováková Z., Švejdová V., Český jazyk 2, Alter, Praha 2008.