POLITIKA ARCHITEKTURY A STAVEBNÍ KULTURY ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Informace z porady MMR s krajskými úřady Informace k ZÚR JMK porada pořizovatelů v JMK1.
Ochrana urbanistických a architektonických hodnot zástavby poznatky veřejného ochránce práv Kancelář veřejného ochránce práv JUDr. Marek Hanák, JUDr. Jana.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
1 Územní plánování a územní rozhodování pozemkové právo podzim 2011 Ivana Průchová.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP Žďár nad Sázavou , Jihlava.
Prezentace ke schvalovacímu mechanismu na MV a Koordinačního mechanismu mezi OPZ a IROP 24. únor 2015 Mgr. Jana Menšíková vedoucí samostatného oddělení.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Konec ochrany zemědělské půdy před zástavbou? Legislativní ochrana půdy před záborem 24. května 2016.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Problematika aktualizace ÚAP - RURÚ Program jednání: Úvod Informace z porady MMR s Krajskými úřady konané dne v Praze Pozvánka na seminář Metadata.
Nový celorepublikový nástroj územního plánování: –koordinuje územně plánovací činnost krajů a obcí –koordinuje resortní koncepce s průmětem do území Obsahuje.
CZ  Územní plán  Evropské indikátory udržitelného rozvoje  Analýza brownfieldů  Studie udržitelné MHD ve Vsetíně  Přenos dobré praxe a zkušeností.
Využití 3D dat při územním plánování v Českém Krumlově (Regulační plán Rybářská) Miluše Dolanská odbor územního plánování a památkové péče (OUPPP) pořizovatel.
1 Právní stav územního plánu po vydání změny Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP,
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Dokument KAP MSK - obsah
Územní plánování aneb jak na to Porada pro ÚÚP na KÚ LK dne
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Bezpečnost pacientů v EU a ČR
Podpůrná opatření prvního stupně
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Zpráva o uplatňování ÚP
Obecné zásady při aplikaci ZÚR JMK
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Regionální politika a regionální rozvoj
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Územně analytické podklady obcí ÚÚP a „jeho“ údaje o území Brno, 6
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Seminář s krajskými úřady
Zpráva o uplatňování územního plánu
Standardy dostupnosti veřejné infrastruktury
Pozemkové úpravy.
Plnění Politiky architektury a stavební kultury ČR
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Ideová východiska záměru územní studie krajiny
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
SC 3.3 IROP - dokumenty územního rozvoje se zaměřením na územní studie krajiny Praha Mgr. Ondřej Pešek.
Základní informace o programu
Ukládání a zveřejňování písemností
Větrné elektrárny v ZÚR
Územní plán Liberec.
Nástroje územního plánování a jejich vazby k pozemkovým úpravám
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Informace k tezím rekodifikace
Připravovaná metodika na ochranu nerostného bohatství
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Porada KÚPK s ÚÚP a pořizovateli ÚPD
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
„Stavební zákon – územní plánování, územní řízení, stavební řízení“
Územní plán s prvky regulačního plánu
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Informace k územním studiím krajiny z hlediska metodického
Transkript prezentace:

POLITIKA ARCHITEKTURY A STAVEBNÍ KULTURY ČR Autor: MMR

1 - Uspořádání krajiny a sídel Opatření 1.2.1 V jednotlivých sídlech, zejména pak ve městech, stanovit v územně plánovací dokumentaci dlouhodobě platnou urbanistickou koncepci vycházející mimo jiné z role sídla v sídelní struktuře, z respektování hodnot okolní krajiny, urbanistických hodnot a charakteru prostředí, pestrosti a rozmanitosti prostředí, ze sledování bezpečnosti a zdraví obyvatel a ekonomické prosperity. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Stavební zákon § 43 odst. 1: Územní plán stanoví urbanistickou koncepci Vyhláška č. 500/2006 Sb. - včetně vymezení zastavitelných ploch, ploch přestavby a systému sídelní zeleně

Opatření 1.2.2 Při podnětech a návrzích na změnu územního plánu posuzovat ovlivnění stanovené urbanistické koncepce. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Stavební zákon § 46 odst. 3 - Pořizovatel posoudí návrh na pořízení územního plánu Vyhláška č. 500/2006 Sb., § 15 h) - Zpráva o uplatňování územního plánu obsahuje…návrh na pořízení nového územního plánu, pokud…vyplyne potřeba změny, která podstatně ovlivňuje koncepci územního plánu. Úkol ÚÚR „Urbanistické zásady v ÚPD“

Opatření 1.3.1 Při návrhu územních plánů využít především rezervy v rámci zastavěného území (zejména přestavbové plochy) a omezit rozrůstání sídel do krajiny a zábory zemědělské půdy, obzvláště v nejvyšších třídách ochrany zemědělského půdního fondu. Toto opatření uplatňovat s přihlédnutím k lokálním specifikům a aplikovat ho jak pro využití obytné, tak i průmyslové a logistické. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Revize metodického pokynu na vyhodnocení potřeby nových zastavitelných ploch (MMR, 2015-2016)

Opatření 1.4.2 V územně analytických podkladech analyzovat dostupnost zařízení veřejné infrastruktury pro plochy bydlení. Poznatky o nevyhovující dostupnosti aplikovat při formulaci problémů k řešení v příslušných územně plánovacích podkladech a dále zohlednit v územně plánovací dokumentaci. Zohlednit spolupráci sídel při využití zařízení občanského vybavení. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření 1.4.1: Vytvořit standardy dostupnosti a kapacity zařízení občanského vybavení (MMR, 2017)

Opatření 1.4.3 V územně plánovací dokumentaci prosazovat polyfunkční využití městských center. Koordinovat rozvoj obslužných center nadmístního významu z úrovně kraje. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Zvážit prioritu v PÚR

2 - Veřejná prostranství Opatření 2.1.2 Identifikovat hodnoty, využití, funkčnost a dostupnost veřejných prostranství v územně analytických podkladech. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření 2.1.1: Vytvořit standardy dostupnosti veřejných prostranství. (MMR, 2017)

Opatření 2.1.3 Závěry vyhodnocení veřejných prostranství v územně analytických podkladech promítat do zadání a návrhu územně plánovacích dokumentací. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně

Opatření 2.1.4 Při tvorbě územních plánů, případně územních studií, strukturovat a hierarchizovat systém veřejných prostranství v sídlech. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Metodika pro územní studie veřejných prostranství (MMR, 2015)

Opatření 2.1.5 Využívat územní studie pro prověření systémů veřejných prostranství, včetně systémů veřejné zeleně, a jejich konkrétního řešení. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně IROP: Územní studie pořizované na území správního obvodu ORP (příjemci ORP) Metodika pro územní studie veřejných prostranství (MMR, 2015)

Opatření 2.1.6 Využívat regulační plány pro stabilizaci návrhu parcelace zastavitelných ploch s vymezením veřejných prostranství. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně IROP: Regulační plány z vlastního podnětu nenahrazující územní rozhodnutí (příjemci ORP)

Opatření 2.1.7 Parcelaci zastavitelných ploch řešit na základě komplexního návrhu s vymezením veřejných prostranství, nepřipustit jejich využití po částech bez celkové koncepce řešení. Pro schválení komplexního návrhu se doporučuje využívat dohody o parcelaci. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně

Opatření 2.1.9 Nástroji územního plánování zamezovat vzniku stavebních souborů, které znemožňují prostupnost území. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně

Opatření 2.2.1 Vypisovat architektonicko-urbanistické soutěže a soutěže o návrh na významná veřejná prostranství financovaná z veřejných rozpočtů. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Asistence ČKA

Opatření 2.2.2 V návrzích veřejných prostranství zajistit jejich komplexní řešení včetně dopravní a technické infrastruktury, problematiky veřejné zeleně a její návaznosti na krajinu a způsobu vsakování atmosférických srážek a odvodnění zpevněných ploch. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Metodika pro územní studie veřejných prostranství (MMR, 2015)

Opatření 2.2.3 Nástroji územního plánování prosazovat adekvátní využití a měřítko objektů obklopujících veřejná prostranství. Dbát na respektování genia loci lokality. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Metodika pro územní studie veřejných prostranství (MMR, 2015)

Opatření 2.2.4 Připravovat úpravy veřejných prostranství za účasti veřejnosti. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně

Opatření 2.2.5 Zlepšit péči o stávající veřejná prostranství a jejich kultivaci, využívat při tom i účast veřejnosti. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně

3 - Začlenění staveb do prostředí Opatření 3.1.2 V územních plánech stanovovat charakter a strukturu stávající i navrhované zástavby. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně Opatření 3.1.1: Zpracovat metodiku zaměřenou na charakter a strukturu zástavby v územních plánech (MMR, 2018)

Opatření 3.2.3 V územně analytických podkladech zpracovat analýzu urbanistického popřípadě i architektonického charakteru významných lokalit zastavěného území. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Opatření 3.2.2: Připravit metodiku pro analýzu urbanistického popřípadě i architektonického charakteru významných lokalit zastavěného území v územně analytických podkladech. (MMR, 2017)

Opatření 3.2.5 V územně analytických podkladech zpracovat analýzu kompozičních vztahů v zastavěném území i v krajině. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Opatření 3.2.4: Připravit metodiku pro analýzu kompozičních vztahů v územně analytických podkladech. (MMR, 2016)

4 – Zadávání zakázek Opatření 4.1.1 Zajistit, aby při výběrových řízeních na územně plánovací a projekční činnosti (včetně zahradně krajinářských úprav) byla hlavním kritériem výběru kvalita. Cena za územně plánovací a projekční práce nesmí být jediným kritériem. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Připravovaná novela zákona o veřejných zakázkách?

Opatření 4.2.1 Při přípravě významných budov financovaných z veřejných rozpočtů se doporučuje přednostně využívat architektonické soutěže a soutěže o návrh. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni krajů a obcí Termín: průběžně Asistence ČKA + informační materiál

7 – Osvěta a média Opatření 7.3.3 Zapojovat veřejnost (dospělé i děti, zejména školy) do projektů ovlivňujících veřejný prostor. Zodpovědnost: Veřejná správa na úrovni obcí Termín: průběžně

Další kroky Implementace opatření + tvorba příslušných metodik Překlad brožury do angličtiny Zpráva o plnění - na internetu každé 2 roky Zpráva o plnění - předložená vládě v roce 2020, včetně případného návrhu aktualizované Politiky