Elektrické měřící přístroje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Nepřímé měření kapacity střídavým proudem proudem Téma:OB21-OP-EL-ELKM-OTR-M
Advertisements

Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ohmův zákon Obor:Elektrikář Ročník:3.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Netradiční zdroje elektrické energie
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Elektrické měřící přístroje
Elektrické měřící přístroje
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Elektrické měřící přístroje
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Elektronické součástky a obvody
Základní pojmy v automatizační technice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Regulátory v automatizaci
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Netradiční zdroje elektrické energie
Elektrické měřící přístroje
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Regulátory v automatizaci
Elektronické součástky a obvody
Číselné soustavy a kódy
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Matematika Parametrické vyjádření přímky
zpracovaný v rámci projektu
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Regulátory v automatizaci
Netradiční zdroje elektrické energie
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_ Regulace
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Důlní elektrické přístroje
Autor: Ing. Jitka Michálková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Přenosové soustavy Autor: Pszczółka Tomáš VY_32_INOVACE_pszczolka_
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Paralelní a sériový obvod
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika Operace s vektory
Kvadratické nerovnice
Měření elektrického proudu
Elektronické součástky a obvody
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Pravidla pro počítání s mocninami
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Měření výkonu elektrického proudu
Měření elektrického odporu
ELEKTRICKÁ MĚŘENÍ MĚŘENÍ PROUDU Ing. Petr Hanáček.
Hardware číslicové techniky
Elektrické měřící přístroje
Logické funkce a obvody
Důlní elektrické přístroje
Úvod do praktické fyziky
Nejistota měření Chyba měření - odchylka naměřené hodnoty od správné hodnoty → Nejistota měření Kombinovaná standartní nejistota: statistické (typ A) -
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Elektrické měřící přístroje
Nejistota měření Chyba měření - odchylka naměřené hodnoty od správné hodnoty → Nejistota měření Kombinovaná standartní nejistota: statistické (typ A) -
Měření elektrického proudu a napětí
Mocniny Druhá mocnina.
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

Elektrické měřící přístroje VY_32_INOVACE_Tomalova_02-1-05-Chyby_neprimych _mereni Autor: Ing. Milada Tomalová Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace Materiál slouží při výkladu tématu chyby měření. Lze na něj poukázat při praktických měřeních. Žák na jeho základě může vyhodnotit některé z chyb měření.

Chyby nepřímých měření

Nepřímé metody měření Jsou takové, kdy hodnotu naměřené veličiny určíme výpočtem. Do vztahu pro výpočet dosazujeme veličiny, které jsme získali měřením, to znamená, že mají známou chybu.

Vztahy pro výpočet Vztahy pro výpočet obsahují tyto matematické operace: Sčítání a odčítání Násobení a dělení Mocnina a odmocnina

Součet a rozdíl Hledaná veličina má vztah pro výpočet: Výsledná absolutní chyba je rovna součtu absolutních chyb jednotlivých naměřených veličin !Pozor! Pokud je ve vztahu rozdíl, je chyba měření velmi vysoká Na přehled

Součin a podíl Hledaná veličina má vztah pro výpočet: Výsledná relativní chyba je rovna součtu absolutních hodnot relativních chyb jednotlivých naměřených veličin !Pozor! Pokud je ve vztahu podíl, je chyba měření velmi vysoká

Příklad Máme zjistit odpor spotřebiče. Naměřili jsme napětí 220V na rozsahu voltmetru 250V, třída přesnosti měřícího přístroje je 1,5. Proud má naměřenou hodnotu 680mA, na rozsahu 1A, třída přesnosti 1. Postup: Vypočet měřené veličiny Výpočet relativních chyb hodnot získaných měřením Výpočet relativní chyby měření Vypočet měřené veličiny (odporu ohmovou metodou)

2. Výpočet relativní chyby: Voltmetr – 1,5% z 250 V 3,75V. To je absolutní chyba na celém rozsahu. Z toho relativní chyba pro naměřenou hodnotu: Ampérmetr: stejným způsobem 3. Výpočet relativní chyby měření 3,17% z 323,53Ω je 10,26Ω. Na přehled

Mocnina a odmocnina Mocnina: považujeme ji za naznačené násobení Odmocnina: zapíšeme jako mocninu, relativní chybu příslušné veličiny násobíme mocnitelem Na přehled

POUŽITÁ LITERATURA Zpracováno podle dostupných učebnic Elektrická měření