15. ročník jednání s leteckými dopravci Milan Koráb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Advertisements

Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
ODPOVÍDAČ SEKUNDÁRNÍHO RADARU
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
pro všeobecné letectví
Překlad Bath profilu 2.0 Martin Vojnar
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
Data Link Services XI. Jednání leteckých dopravců a odborné letecké veřejnosti se zástupci ŘLP ČR V. Cizek
FPL 2012 a IBS Marek Dočkal ŘLP ČR s.p..
ŘLP ČR s.p. Marek Dočkal FPL 2012 Základní informace Seminář FPL 2012,
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
ŘLP ČR s.p. Testování FPL 2012 s CFMU IATCC Praha, Marek Dočkal.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
Aktuální stav rejstříku povolenek na emise skleníkových plynů z pohledu OTE – AEM - Ostrava Miroslav Řehoř.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Evropský rozměr informačních služeb pro mládež …nejsme v tom sami!
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
1 Zpráva o výsledcích finančních kontrol ve veřejné správě za rok 2006 – za Liberecký kraj a jím zřízené příspěvkové organizace.
Výukový materiál At the Airport AJ Autor: Milan Junášek Projekt: Modernizace výuky pomocí ICT CZ.1.07/1.5.00/
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Letecká záchranná služba
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Realizační tým ICZ duben 2005
Obsah Letiště Praha – Ruzyně Základní informace o ČSA
INSPIRE směrnice 2007/2/ES Transpozice směrnice INSPIRE v České republice Enviro – i – Forum, Zvolen,
Změna tloušťky převodní vrstvy na min.1000ft - od
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
Internet protocol Počítačové sítě Ing. Jiří Ledvina, CSc.
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
A-CDM na letišti Praha Pohled ŘLP , IATCC Matěj
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
Agendové IS MPSV a ÚP Plán konsolidace a rozvoje Petr Krůček 1. náměstek ministryně 29. května 2013.
Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) Lucie.
Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1924/2006 o výživových a zdravotních tvrzeních při označování potravin Workshop – ČASP, PK – Ing.
Legislativní helpdesk Projekt: Úprava Informačního systému ODok Reg. č.: CZ.1.06/1.1.00/
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Informace o zapojení ŘLP ČR, s. p. do programu SESAR
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Změny kmitočtů s přechodem na kanálovou separaci 8.33 kHz v LKAA
ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p.
Letecká informační služba pro GA 2017
Elektronický archiv v ÚMV
Významné projekty ŘLP ČR
Free Route Airspace Prague
Systém Technického deníku letadla (TLB)
Free Route Airspace Prague
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p.
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Koncepce Free Route ve FIR Praha
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Tereza Topková Odbor civilního letectví
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Ing. Jiří Kolář, Ph.D., ředitel Drážního úřadu
Základní informace k testování připravovaného propojení vnitrodenního trhu (1/2) Cíl: Testování je zaměřeno na nové implicitní a explicitní účastníky.
Transkript prezentace:

15. ročník jednání s leteckými dopravci 25.10.2017 Milan Koráb ATN Data Link services v podmínkách ŘLP ČR, s.p. - zavedení, provozní poznatky - 15. ročník jednání s leteckými dopravci 25.10.2017 Milan Koráb

CPDLC – zavedení: Současný plán Evropské komise (bude dodržen?): Původní nařízení EC Commission Regulation No 29/2009 nahrazeno v únoru 2015 No 2015/310: Kde: FL 285 and above (GAT IFR) Co: ATN Services: DLIC and CPDLC (ACM, ACL, AMC) Kdy: pozemní stanoviště 5. února 2018 letadla 5. února 2020 Základní dokument EUROCAE ED-110B 12/2007 Původní plán ŘLP ČR, s. p. 05. leden 2017 Ve FIR Praha nasazeno a provozně využíváno od 2. února 2017 !

Před nasazením: Testováno: Publikováno: Proběhlo: Interní testy na vývojovém pracovišti Testy s EEC Bretigny Testy s letadly ČSA na zemi Publikováno: AIC A 4/16 předběžná informace o zavedení AIP GEN 3.4.5 publikována služba CPDLC Úprava interních předpisů, LoA Proběhlo: Výcvik řídících Schvalovací proces s ÚCL

Předpoklady použití: FPL – pole 10 „J1“, pole 18 CODE/xxxxxx Letadlo musí zaslat CM Logon, obsahující: Odpovídající C/S, ADEP, ADES, (EOBT) Stejnou 24-bit adresu Odpovídající verzi CPDLC (PM) Podporovaný set CPDLC zpráv Použití DL – ATCO/pilot?

Použití CPDLC na ACC/APP Praha: Přelety (ACC): VDLm2 krytí i pod FL285 (FL195A + TMA Praha a CTR Ruzyně) CM Logon cca 15 -30 minut před COP Ukončení spojení – přeladění na sousední FIR Přílety do Prahy, reg. letiště: Přeladění ACC - APP, datalinkem se současným ukončením CPDLC spojení Odlet z Prahy: CM Logon na zemi Navázání CPDLC po vzletu APP eventuální Downlink request odmítne (UM237)

Stav v sousedních FIR: Německo: Rakousko: Polsko: Slovensko: UAC Rhein DL v plném rozsahu ACC Munich s implementací se neuvažuje (zatím??) Limitování provozu použitím „White listů“ (přístup MUAC / DFS) Rakousko: ACC/APP Vienna DL v plném rozsahu Polsko: Plán nasazení 2018?? Slovensko: Plán není znám

Stav v Evropě:

Podporované UM zprávy: Letadlo může prostřednictvím CPDLC obdržet následující zprávy (kódové označení): Změny CFL (s podmínkou – UM20, UM23, UM27, UM29 + UM47, UM48, UM171, UM172, UM173, UM174) Změny trati DCT/HDG (UM72, UM74, UM94, UM96, UM190, UM215) Změny rychlosti MACH/IAS (UM106, UM107, UM108, UM109, UM116, UM222) Příkaz k přeladění (UM117, UM120) Odpovědi (UM0, UM1, UM3, UM237) Jiné (UM123, UM148, UM179, UM183) APP Praha podporuje pouze přeladění (UM117, UM120)

Podporované DM zprávy: Letadlo může prostřednictvím CPDLC vyslat: Žádost o změnu hladiny (s odůvodněním – DM6, DM9, DM10 + DM65, DM66) Žádost o DCT (s odůvodněním – DM22 + DM65) Může vyslat tísňovou zprávu (DM55, DM56, DM112) Odpovědi (DM0, DM1, DM2, DM3, DM81, DM82, DM89) Ostatní DM zprávy včetně „FreeText“ zpráv jsou systémem odmítnuty. APP nepodporuje žádné DM zprávy.

Statistiky – UM 06/17 JUNE 2017 Date 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 UNABLE ROGER STANDBY WHEN CAN YOU ACCEPT CONTACT 197 160 231 177 168 189 193 226 223 244 229 230 249 163 211 204 206 192 199 217 232 280 254 235 236 161 MONITOR NDA 150 139 188 141 130 133 140 179 173 171 155 164 170 125 174 147 148 183 200 184 191 SQUAWK [code] SQUAWK IDENT MAINTAIN [level] CLIMB TO [level] 33 43 39 31 37 46 38 DESCEND TO [level] CLIMB TO REACH [lev] BY [pos] DESCEND TO REACH [lev] BY [pos] CROSS [pos] AT OR ABOVE [lev] CROSS [pos] AT OR BELOW [lev] CLIMB AT [rate] MIN CLIMB AT [rate] MAX DESCEND AT [rate] MIN DESCEND AT [rate] MAX PROCEED DIRECT TO [pos] 56 47 80 50 57 49 65 77 69 88 55 76 58 73 64 48 61 72 74 53 66 RESUME OWN NAVIGATION TURN [dir] HEADING [deg] CONTINUE PRESENT HEADING FLY HEADING [deg] TURN [dir] [deg] MAINTAIN [speed] MAINTAIN PRESENT SPEED MAINTAIN [speed] OR GREATER MAINTEIN [speed] OR LESS RESUME NORMAL SPEED NO SPEED RESTRICTION free text 154 142 143 129 149 166 176 172 152 175 165 167 185 201 190 196 146 SERVICE UNAVAILABLE REQUEST AGAIN WITH NEXT UNIT

Statistiky – DM 06/17 JUNE 2017 Date 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 WILCO 314 256 356 271 283 272 312 306 360 395 387 343 400 268 340 304 337 287 284 338 355 413 334 397 293 301 333 227 UNABLE DUE TO WEATHER DUE TO AC PERFORMANCE STANDBY WE CAN ACCEPT WE CANNOT ACCEPT MONITORING CDA 156 136 189 141 134 133 142 164 181 170 157 172 171 124 175 154 149 143 174 167 182 210 187 199 195 151 REQUEST [level] REQUEST CLIMB [level] REQUEST DESCEND [level] REQUEST DIRECT [pos] NOT CDA NOT AUTHORIZED NDA

Statistiky – 09/17 - 1 DATE CM Logon CPDLC Start CPDLC End ABORT DM62 Error UM159 Error Uplink delayed Downlink delayed UP LINKs DOWN LINKs Reqest Resp OK Resp NOK Request Pilot Provider ATCO 1.9.2017 118 85 33 186 168 15 166 158 4 2 8 3 14 1 9   1836 1590 2.9.2017 236 84 152 139 124 114 110 5 1423 1233 3.9.2017 202 96 106 135 119 111 108 1419 1245 4.9.2017 137 91 46 185 174 11 163 7 24 1914 1688 5.9.2017 113 37 192 6 182 179 16 2084 1856 6.9.2017 95 63 32 180 165 160 157 10 1725 1488 7.9.2017 120 35 201 184 12 176 172 20 1980 1718 8.9.2017 117 79 38 173 164 161 1865 1640 9.9.2017 107 28 216 198 18 190 2034 1779 10.9.2017 112 72 40 195 177 13 1799 1554 11.9.2017 82 25 189 148 142 23 1670 1404 12.9.2017 115 88 194 1900 1646 13.9.2017 102 69 150 149 19 1677 1444 14.9.2017 17 196 1858 1606 15.9.2017 80 175 155 1765 1555 16.9.2017 77 214 191 2021 1757 17.9.2017 101 81 1868 1634 18.9.2017 147 1713 1510 19.9.2017 93 66 27 1859 1623 20.9.2017 30 1563 1347 21.9.2017 131 167 1946 22.9.2017 89 70 187 156 1791 1559 23.9.2017 241 121 97 94 1249 1090 24.9.2017 207 98 1258 1097 25.9.2017 31 151 1764 1531 26.9.2017 122 87 210 1999 1745 27.9.2017 159 1598 28.9.2017 129 205 2089 1841 29.9.2017 141 57 21 1936 1693 30.9.2017 240 226 221 2284 2001

Statistiky – 09/17 - 2

Statistiky – 09/17 - 3

Statistiky – 2017

Problémy a jejich řešení: Technické: Status ARINC, SITA – monopolní postavení Fenomén „Provider Abort“ cca 5% spojení Multifrekvence PR, MT, KV? Technická kompatibilita (avionika) Nedostatek koordinace a pravomocí Lidské: Opakovaná a chybná přihlášení Nesprávné použití zpráv (DM89, DM22,……….) Neúplné údaje FPL Akce MUAC Řešení………..

Dotazy? Písemné dotazy posílejte prosím na: korab@ans.cz

Děkuji za pozornost korab@ans.cz