Styl prostěsdělovací Jde o oblast běžné každodenní komunikace v rodině, na pracovišti, mezi přáteli. Produktor navazuje kontakt s příjemcem,podává mu informace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Styl prostěsdělovací Marcela Jurková.
Advertisements

9/ Komunikace v diplomacii -zprostředkovávání informací jako prvořadý úkol diplomacie -ochrana diplomatických informací -předávání informací domů (vč.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – psané útvary (krátké informační útvary - útvary.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Osoba hluchá je nevzdělavatelná. Aristoteles, 400p.n.l.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl - mluvené útvary Název sady:Funkční styly pro 2. ročník.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_20_SLOH_A_KOMUNIKACE.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_5E_SEI_16_INFORMACNI_STYL.
Národní koordinační mechanismus pátrání po pohřešovaných dětech …..rychlé a úspěšné nalezení pohřešovaných dětí.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Název prezentace (DUMu)
Univerzita Palackého, Olomouc Petra Martináková
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
PROSTěsdělovací styl TEORIE.
OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M-1-012
Pracovní porada Pracovní list.
SPOLEČENSKÁ ETIKETA.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Pracovní porada Pracovní list.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Komunikace, etiketa – Mobilní telefon
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Funkční styly Funkční styl je způsob cíleného výběru
Stylistika Příruční mluvnice češtiny. Kolektiv autorů ÚČJ FF MU v Brně, 1996, s
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
Komunikace a interakce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Slovní zásoba, vrstvy slovní zásoby
Číslovky Bc. K. Matějková.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Shoda podmětu a přísudku
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Vnější připomínkové řízení
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Funkční styl řečnický.
SLOH A KOMUNIKACE Projev, proslov.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
TŘÍDNÍ SCHŮZKY PROBĚHLÉ AKCE AKCE PŘED NÁMI EXKURZE VÍDEŇ
Vybrané kapitoly ze sociologie 4
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vnější připomínkové řízení
Transkript prezentace:

Styl prostěsdělovací Jde o oblast běžné každodenní komunikace v rodině, na pracovišti, mezi přáteli. Produktor navazuje kontakt s příjemcem,podává mu informace a subjektivně hodnotí témata všedního života.

Ve sdělení se silně projevuje nepřipravenost, spontánnost, vazba na osobnostní rysy a komunikační situaci. Útvary této stylové oblasti plní nejčastěji funkci kontaktovou a věcně informační.

Sdělení jsou mluvená i psaná Sdělení jsou mluvená i psaná. Komunikace je neveřejná, často probíhá formou dialogu. Uplatňují se zde: různé útvary národního jazyka (obecná i hovorová čeština, dialekt) - Časté kontaktové prostředky (ty, hele), vycpávková slova (jako,prostě,vlastně), ukazovací zájmena (tato, tenhle), neverbální prostředky (mimika a gesta), elipsy apod.

Rozhodněte, které slohové útvary patří do prostěsdělovacího stylu: Reportáž, dopis, úvaha, vzpomínky, výklad, oznámení, běžný hovor, obchodní dopis, líčení, SMS zpráva, životopis, kázání, zpráva Dopis, vzpomínky, oznámení, běžný hovor, SMS zpráva, zpráva

Podívejte se na Pořad z cyklu Etiketa České televize, který se týká společenské konverzace, a vypište si 8 pravidel konverzace: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1124997157-etiketa/203522165250007/

Zdroje: Kolektiv autorů. Český jazyk a komunikace pro střední školy 2.díl. První vydání. Brno: Didaktis, 2011. 80 s. ISBN 978-80-7358-172-5