Fáze ÚOS 11.3.2014 Jitka Navrátilová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Projektové řízení Modul č.1.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
V této dopravní soutěži prověříme vaše znalosti, které jste zatím získali a které dodržujete když se pohybujete venku a to nejenom na kole. Vašim úkolem.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Copak nám nadělil rok 2008 V tomto roce jsme zažili mnoho nečekaných změn. Dokonce takových změn, že je nám mnozí můžou závidět, ale určitě se nechceme.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
V této dopravní soutěži prověříme vaše znalosti, které jste zatím získali a které dodržujete když se pohybujete venku a to nejenom na kole. Vašim úkolem.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Může ji lékař ovlivnit? Jan Soukup Psychiatrická klinika 1.LF UK a VFN, Praha Centrum pro léčbu poruch příjmu potravy Motivace k odvykání kouření.
Nedostatek času pro nás důchodce by již neměl existovat. ČAS důchodců.
Nedostatek času pro nás už neexistuje. Každý člověk má jenom tolik minut, hodin a dní kolik jich využije.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Dialog o podstatě matematiky Kristýna Pítrová, 2.B
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Databázové systémy Přednáška č. 7 Uživatelské rozhraní.
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
Vlastní hodnocení školy
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Moje třída.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Counseling = Právní poradenství Lucia Madleňáková.
Supervizní vztah Jitka Navrátilová Vztah jako předpoklad učení Vztah mezi supervizorem a supervidovaným je centrem celého procesu. Supervizní.
Už žádní falešní sobi! A když dárky, tak pro všechny… a hlavně ne ty falešné sobi.
Komunikace s rodiči.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Naučíme vás komunikovat ?!
Východiska úkolově orientované supervize
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Fáze poradenského procesu
Námitky Karel Jarušek, Fit Academy
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Supervize Dr. Martina Richterová Těmínová. Supervize je: Intensivní, mezilidsky zaměřený individuální vztah, v němž je úkolem jedné z osob usnadňovat.
Domov Sue Ryder, o.p.s. „Šance pro důstojné stáří“ Mgr. Michaela Hronová, Domov Sue Ryder, o.p.s. Michelská 1/7, Praha 4 Tel:
Praxe Úvod do supervize Jitka Navrátilová
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
Popisuje: Vojtěch Zedek
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
Jak na PR (absolutní základ)
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Typ klienta.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Násilná osoba aneb co s ní
Komunikace.
První zkušenosti s evaluací
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Transkript prezentace:

Fáze ÚOS 11.3.2014 Jitka Navrátilová

Proces úkolově orientované supervize Soubor kroků, které supervizor i supervidovaný sledují během supervize. Tyto kroky mají napomoci systematicky artikulovat a naplňovat vzdělávací cíle. Úkolově orientovaná supervize je automapa pro vedení supervizního sezení.

Přehled fází ÚOS Sociální fáze Vysvětlení supervize Vzdělávací fáze Fáze stanovení cílů Kontraktace

Sociální fáze v rámci ÚOS Vyladění se na potřeby, situaci supervidovaného a uznání jeho pocitů. Práce s emočně silnými tématy supervize. Ventilace pocitů ve vtahu ke klientovi. Velmi často dochází k přeskočení sociální fáze.

Ukázka sociální fáze v rámci ÚOS S: Vítám Vás v naší organizaci. Jsem rád, že Vás konečně mohu poznat osobně. P: Ano, jsem rád, že Vás poznávám. S: Už jste měl možnost si to tu prohlédnout? P. Ano, paní sekretářka už mě provedla po celé budově. S: Už jste se seznámil s Honzou, druhým praktikantem? P. Ještě ne. Budeme ve stejné kanceláři? (nervózně) S: Ano, jsme na tom s prostorem špatně, ale kancelář by měla být dost velká pro oba. A pokud by vznikl nějaký problém, dejte mi vědět a pokusíme se něco vymyslet. P. Díky. Myslím, že místo se vyřeší. Nikdy jsem ještě neměl kancelář, takže půlka kanceláře je lepší než žádná. (oba se smějí) Jen doufám, že Honza bude slušný člověk.

Ukázka sociální fáze v rámci ÚOS Máte obavu z Honzy? P: Nu ano, v mé předchozí práci jsem musel pracovat s jedním člověkem (P. dal najevo grimasou znechucení), který byl opravdu protivný. Pořád na mě mluvil. Dokonce i když jsem telefonoval se zákazníkem ... S: To muselo být nepříjemné... P. To bylo... S: Pokusil jste se nějak situaci zlepšit?

Ukázka sociální fáze v rámci ÚOS P: Nejprve jsem se bál, abych ho nezranil, když mu řeknu, že příliš mluví, ale pak jsem šel ke svému supervizorovi, který mi jen řek, že je prostě takový a že ho mám ignorovat. S: To nezní příliš uspokojivě... P. To také nebylo. S: Asi to pro Vás nebyla nejlepší zkušenost s tímto supervizorem? P: Kromě této situace - nebyla tak špatná ... myslím. S: Pojďmě se pobavit o supervizi a supervizorech. Budeme mít supervize každý týden a tak mě zajímá Vaše zkušenost z jiných supervizí a co si o nás myslíte.

Techniky aktivního naslouchání V rámci sociální fáze je vhodné cíleně používat technik aktivního naslouchání Povzbuzování Objasňování Parafrázování Zrcadlení pocitu Shrnutí Uznání, potvrzování

Vysvětlení supervize Zaměření na cíl a strukturu supervize Cílem je: - vysvětlení obecných charakteristik supervizního procesu; - dohodnutí organizačních aspektů; - objasnění očekávání od supervize.

Účel supervize 1. Jasné porozumění supervize zvyšuje možnost participovat na supervizi. 2. Objasňuje supervidovanému a supervizorovi očekávání i role a smysl jejich setkávání. 3. Rozhovor o supervizním pocesu napomáhá redukovat strach supervidovaného.

Vysvětlení účelu supervize Často bývá nejasný i soc. pracovníkům, kteří mají se supervizí zkušenost. Supervize může sloužit mnoha účelům v různých zařízeních. V rámci supervizních setkání se rozlišují tři základní dimenze: 1. administrativní hodnocení práce; 2. poskytnutí emoční podpory; 3. vzdělávání.

Nevyjasněná očekávání - příklad Sý: Vše se mi s paní Novákovou daří. Tento týden jsme se sešli jednou a zdá se mi, že se jí daří dobře. Sr: Výborně, můžete mi povědět, co se dělo na poslední schůzce? Sý: Když přišla, začali jsme nejprve vyplňovat vstupní formulář. Vyplnili jsme ho tak, jak jste mi řekl, že to mám udělat. A pak mi začala vyprávět o tom, co jí trápí – že ji zemřela matka, a že byla jediným sourozencem, který na sebe vzal nějakou zodpovědnost. A pak jsme vytvořili plán, který ona považovala za prospěšný. Sr. To vypadá, že vše šlo opravdu dobře. Pověz mi něco o tom plánu. Sý: (naštvaně) Vymysleli jsme dlouhodobé a krátkodobé cíle a zapsali jsme je. Jsou v jejím záznamu, pokud je chcete vidět. Sr: (stává se frustrovaný). Tak jaké jsou vaše krátkodobé cíle? Sý: Říkal jsem vám, že jsou uvedeny v záznamu. Klientka se zdá být s nimi spokojená.