Řád: Primáti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Primáti = nehetnatci (Primates)
Advertisements

Primáti Martin Man Jan Dresler.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Jsou opice skutečně našimi předky?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Řád: PRIMÁTI.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Polární pás.
Hlodavci.
TŘÍDA: PLAZI 1. Šupinatí( ještěři, hadi) 2. Želvy 3. Krokodýli.
SAVCI 4 PRIMÁTI.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Anotace – Hmyzožravci Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, na základě znalostí.
ŠELMY. CHARAKTERISTIKA Rozšířeny na všech kontinentech. Pružné, svalnaté tělo. Silné špičáky. Většinou masožraví (vrchol potravních řetězců). Výborný.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Řád: SOVY = noční ptáci. Znaky velmi jemné peří  neslyšný let nohy porostlé peřím prsty s ostrými drápy vratiprst (4. prst) – otáčí se dopředu i dozadu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_14_Pes domácí.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Řád: Šelmy Výskyt: od tropů po polární oblasti Potrava: živá kořist (k jejímu lovu přizpůsobené smysly a stavba těla)
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Irena Kotalíková Název:VY_32_INOVACE_239_Primáti Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo.
Řád: Primáti. Dělíme je na: 1.) poloopice 2.) opice.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_Opakování primáti
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
SAVCI 4 PRIMÁTI.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ŠELMY LASICOVITÉ Hana Ošlejšková
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Vznik a vývoj člověka.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZAJÍCI KRÁLÍK VERSUS ZAJÍC UŠI PŘEDNÍ KONČETINY SPOLEČENSKÝ ŽIVOT NORY
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Lidoopi Autor: Mgr. Iva Hirschová
zpracovaný v rámci projektu
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Ekosystém louka Živočichové
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název projektu: Modernizace vzdělávání
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Obojživelníci. AUTOR: Eliška Jurčicová
Obratlovci -HLODAVCI-
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
H r a b a v í Znaky: Mají silné hrabavé nohy, tupé drápy.
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
PTÁCI – LETCI (SOVY) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Randáková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Člověk v živočišném systému
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOPIS
Transkript prezentace:

Řád: Primáti

Dělíme je na: 1.) poloopice

Odpověz na otázky (uč.str 36) Ze kterých živočichů se primáti vyvinuli? Na kterém kontinentu se s nimi nesetkáme? Popiš končetiny primátů. Na které skupiny primáty dělíme? Popiš tělo a aktivitu poloopic, kde žijí? Uveď 2 zástupce poloopic. Na které skupiny dělíme opice? Ke každé doplň 1 příklad. Charakterizuj lidoopy (popiš tělo).  

Poloopice Znaky poloopic: Noční aktivita Protažený čenich - dobrý čich Velké oči Drápy Výskyt: Afrika, Madagaskar, J Asie

Zástupci: Lemur Madagaskar Ocas k dorozumívání

Komba

Opice Denní aktivita Oči dopředu 1 pár bradavek Krátký čenich-horší čich Srst bez podsady Nehty Dělíme je na: 1. opice ploskonosé - Nového světa 2. opice úzkonosé - Starého světa 3. lidoopy

Opice ploskonosé J Amerika Mají chápavý ocas = 5.končetina

Malpa

Chápan

Vřešťan

Opice úzkonosé Afrika, Asie, Evropa ( 1 druh )

Makak Asie, Evropa Dříve pokusná zvířata

Kočkodan Afrika

Pavián Afrika, Arabský pol.

Gueréza Afrika

Lidoopi Nejlépe vyvinutý mozek Zakrnělý ocas Silné zadní končetiny Schopnost učit se

Šimpanz Afrika Staví si hnízda v korunách stromů-spánek všežravec

Gorila Afrika Velmi ohrožená

Orangutan JV Asie, Sumatra, Kalimantan Velmi ohrožený druh