Skládání rovnoběžných sil

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Advertisements

Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Miroslava Šerá DATUM VYTVOŘENÍ: září 2011 NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_Fyzika_6.ročníku.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák pochopí, že se kolem nás vyskytují i jiné síly než gravitační.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
Vodič a izolant v elektrickém poli Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Grafické znázornění síly
Měření síly.
Optické klamy VY_32_INOVACE_57_Optické klamy Autor: Pavlína Čermáková
Rozklad světla optickým hranolem.
Měření objemu pevného tělesa
Polohová energie, výkon – úlohy 2
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VZTLAKOVÁ SÍLA VY_32_INOVACE_29_Vztlakova_sila_ulohy
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Gravitační síla a hmotnost
VY_32_INOVACE_12 12 PRÁCE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Matematicko-fyzikální projekt Vektory
Chování těles v kapalině
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
JÁDRO ATOMU Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_20_32.
Znázornění síly. Skládání sil. Vypracoval: Lukáš Karlík
Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii - CZ.1.07/2.2.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
Zákon akce a reakce VY_32_INOVACE_FYZ_1_30
3. Skládání vektorů, převody jednotek
Skládání sil, rovnováha sil
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
Předložky S / Z, MIMO / KROMĚ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Opakování-posuvný a otáčivý pohyb
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
MAGNETICKÁ SÍLA AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Úlohy na výpočet práce VY_32_INOVACE_02_Úlohy na výpočet práce
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Věra Martincová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Polohová energie VY_32_INOVACE_07_Polohová energie - zavedení pojmu
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
Skládání sil.
zpracovaný v rámci projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vztlaková síla.
Měření elektrického proudu a napětí
Siločáry elektrického pole
SKLÁDÁNÍ VEKTOROVÝCH VELIČIN
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Transkript prezentace:

Skládání rovnoběžných sil VY_32_INOVACE_20_Skládání rovnoběžných sil Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Síly působící stejným směrem

Pokud na těleso působí dvě či více sil stejným směrem, jejich síly se sčítají a výsledná síla má stejný směr. Cílem je najít výslednou sílu = výslednici sil a) její velikost b) její směr Početní řešení F1 = 5 000 N F2 = 5 000 N F =F1 + F2 F = 5 000 + 5 000 F = 10 000 N = 10 kN Výsledná síla má velikost 10 kN. F1 F2 II. Grafické řešení F +

+ Početní řešení F1 = 10 N F2 = 20 N F =F1 + F2 F = 10 + 20 F = 30 N Výsledná síla má velikost 30 N. + II. Grafické řešení F F1 F2

Síly působící opačným směrem

Pokud na těleso působí dvě síly opačným směrem, jejich síly se odečítají a výsledná síla má stejný směr jako větší z nich. Početní řešení F1 = 1 800 N F2 = 1 500 N F =F1 - F2 F = 1 800 – 1 500 F = 300 N Výsledná síla má velikost 300 N. Její směr je shodný se směrem síly F1. F2 F1 + II. Grafické řešení + F

Shrnutí Výslednice je výsledná síla, kterou můžeme působící síly nahradit, aniž by se změnily účinky. Síly působící stejným směrem - velikost výslednice spočítáme, když velikosti působících sil sečteme - výslednice má stejný směr jako působící síly Síly působící opačným směrem - velikost výslednice spočítáme, když velikosti od velikosti větší síly odečteme velikost menší síly - výslednice má stejný směr jako větší síla

Úlohy na procvičení 1. V pohádce „O veliké řepě“ táhli: dědeček silou 500 N, babička silou 400 N, vnučka 300 N, pejsek 100 N, kočka 20 N a myška 2 N. Jaká byla síla potřebná k vytažení řepy? 2. Na věšáku visí sako s hmotností 1,5 kg a v jeho kapse je peněženka s hmotností 0,2 kg. Jaká síla působí na věšák? 3. Pavel zdvihá kbelík silou 70 N. Jakou silou mu musí pomoci Radek, aby společně zvedli kbelík s hmotností 12 kg? 4. Při přetahování lanem táhlo družstvo červených silou 1 200 N, družstvo modrých silou 1 450 N. Jaká byla výsledná síla? Které družstvo vyhrálo? 5. Traktor táhne pluh se šesti radlicemi. Každá radlice musí být při orbě tažena silou 2,5 kN. Jakou tažnou sílu musí mít traktor, aby utáhl pluh?

Zdroje: http://horse-shop.cz/mdiskuse/foto/44b4090d6c1a3.jpg http://obrazky.cz/detail?id=eJyVkF1ugkAAhN/3Ko3sn9bSxDRBQKqtVSyN8tKsuygru0JgwcKdeoW%2BNL1XjWkP4MOXSSaZSWbEJPAbPXTLlXPiJBsB3B8AgsBOKpOUIwzwwAYsCBF38%2BaJ2JJr/5bRrN7QvFlQzxYTTy27SC2zt3oaPXfTyPdm1OnYKtZc22bx6rXzNlZJEKqtDlXsz9VmPT0wF53AWs3Gc7p%2BbJ56bewIGQaz8QdDDuM96Qu3NK3s7XgUJa0HUmOKewgrpnPDLF1XqTzuLd5BglAfvmRlnUKKFmUu5F5Ck0JM3o11KPZXJv/USo1W5yfQBfu/RCdCMmwVklcJK3lq8VxDWT1cswSTuwuG/Xwdvz9vikoCYguOz%2BYQbWl/O2C/AYGFRQ&sId=krBvoBNSwgfGhZC2PUcq http://mm.denik.cz/56/3a/velikonocni_ostrovy_denik_clanek_solo.jpg http://foto.tvojeimage.cz/photogallery/portraits/paka.jpg/image_preview http://www.chlupatestesti.cz/psi/soubory/fotoserial/stelinka1/pretahovani.jpg http://www.zstynec.cz/galerie/galleries/2007/projekt-ochrana_cloveka/_thumbs/200x200-DSCN4924.JPG Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 64 s. ISBN 80-7238-432-5.