Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Krajské akční plány Základní východiska
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Odborná diskuze MŠMT, Projektový záměr Profesní podpora učitele.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Oblast podpory 1. 3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Ústeckém kraji II 2. Výzva 2. etapa globálních grantů Seminář pro žadatele.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementace kariérního systému - IMKA
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva k předkládání žádostí
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Polytechnické vzdělávání v praxi
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Model intenzivní podpory
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol

SYPO – cíl projektu Hlavním cílem projektu SYPO je vytvoření, ověření a implementace systému ucelené modulární podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů, navržení a ověření nástrojů a metod hodnocení kvality DVPP.

SYPO – klíčové údaje Rozpočet: 348,5 mil. Kč Žadatel: Národní institut pro další vzdělávání Plánovaná doba realizace: 1.1.2018 – 31.10.2022 (58 měsíců) Cílová skupina: Učitelé, ředitelé a další vedoucí pracovníci MŠ, ZŠ, SŠ, ZUŠ a poskytovatelé DVPP Projekt je v souladu s výzvou Předložená Charta projektu je v souladu se Strategií vzdělávací politiky České republiky 2020, s cíli OP VVV, s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období 2015–2020 a se Strategií digitálního vzdělávání do roku 2020.

SYPO – důvody potřebnosti IPs Kvalita učitelů => kvalita vzdělávání Klíčová role ředitelů pro rozvoj škol Potřeba uceleného systému podpory profesního rozvoje Potřeba kolegiální a prakticky zaměřené podpory Potřeba reflexe praxe Potřeba implementace digitálních technologií  Potřeba systému řízení kvality DVPP

SYPO – klíčové aktivity Kabinety Management Začínající učitel Kvalita Podpora Evaluace Spolupráce Veřejnost Řízení

KA Kabinet Účel Vytvořit organizační/institucionální, personální a obsahové podmínky pro činnost kabinetů Prostor pro odborný růst a profesní rozvoj PP (sdílení a setkávání) Systematický a koordinovaný rozvoj předmětových didaktik Začlenění metodických kabinetů do struktury podpory PP (udržitelnost – kmen NIDV)

KA Kabinet Učitelé budou moci v kabinetech: být aktivní členem sítě pedagogů stejné odborné kvalifikace v jednotlivých krajích, oblastech podílet se na rozvoji příslušné vzdělávací oblasti a její koncepci, a to národní, krajské i oblastní úrovni prohlubovat cíleně svou odbornou kvalifikaci sdílet příklady inspirativní praxe a zkušenosti seberealizovat se dle vlastní odborné kvalifikace

Horizontální členění kabinetů Rozdělení kabinetů volně vychází z RVP (Výzva projektu) Kabinety se dělí podle vzdělávacích oblastí – kabinetů bude celkem 12

Horizontální členění kabinetů Období pilotáže – IV. 2018 – XII. 2020 Matematika a její aplikace, Informatika a ICT, a Český jazyk a literatura Revize pilotáže – IX. 2020 – XII. 2020 Období implementace - I. 2021 – V. 2022 MAT, INFO, ČJ + Předškolní vzdělávání; Prvostupňové vzdělávání; Společenskovědní vzdělávání; Přírodovědné vzdělávání; Cizí jazyky; Pracovní činnosti, Hudební a výtvarná výchova, Tělesná výchova a výchova ke zdraví; Umělecké vzdělávání

Vertikální členění kabinetů

SYPO – Kabinety Model systému profesní podpory učitelů v oblasti oborových didaktik Pilotáž systému metodických kabinetů Implementace systému metodických kabinetů Vytvoření sítě ICT metodiků 14 000 podpořených učitelů

SYPO – Management Model systému profesní podpory vedení škol Vlastní podpora profesního rozvoje vedení škol Konference, konzultace, benchlearning, workshopy, online poradenství Pilotáž systému činnosti „Stálé konference ředitelů“ (kabinet vedení) Implementace systému činnosti „Stálé konference ředitelů“ (kabinet vedení) 1050 podpořených osob z vedení škol

SYPO – Začínající učitel Model systému profesní podpory začínajících učitelů Vlastní podpora začínajících a uvádějících učitelů Prezenční a e-learningové vzdělávání, workshopy, online podpora Pilotáž systému podpory začínajících učitelů Implementace systému podpory začínajících učitelů 450 podpořených začínajících učitelů 450 podpořených uvádějících učitelů 450 podpořených ředitelů škol

SYPO – Kvalita Model systému řízení kvality DVPP ​Pilotáž systému řízení kvality DVPP ​Implementace systému řízení kvality DVPP 10 zapojených institucí poskytujících DVPP

SYPO – Podpora Vzdělávání cílových skupin – učitelé a vedení škol Vzdělávání členů metodických kabinetů Vzdělávání hodnotitelů řízení kvality DVPP a pracovníků organizací poskytujících DVPP 20 hodnotitelů DVPP 20 supervizorů DVPP 20 zástupců institucí poskytujících DVPP

SYPO – Evaluace Studie potřeb cílových skupin Analýza stavu prostředí Vnitřní a vnější zpětná vazba o realizaci aktivit projektu

SYPO – Spolupráce, Veřejnost, Řízení Spolupráce s ostatními IPS, především reflexe výstupů a poznatků: Strategické řízení a akční plánování ve školách a v území Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi Komplexní systém hodnocení Podpora práce učitelů Využití moderních digitálních nástrojů pro zajištění informovanosti Vybudování pozitivní reakce na efektivní formy profesního rozvoje Řízení projektu, manažerské produkty, administrace, dokumentace​

SYPO – rizika Nedostatek zájemců ze strany škol a cílových skupin o zapojení do projektu Časová vytíženost zástupců odborné veřejnosti při navrhování modelu systému podpory Nezájem institucí a externistů o zapojení do pilotáží Nezájem poskytovatelů DVPP o účast v pilotáži řízení kvality DVPP Nedostatečná spolupráce se synergickými projekty

SYPO – udržitelnost Modely systému profesní podpory Funkční síť metodických kabinetů Stálá konference ředitelů (kabinet vedení) Systém řízení kvality DVPP

Děkuji za pozornost